|
Post by LeoBillgren on Feb 11, 2005 1:05:23 GMT 1
Jag vet inte hur det är i andra lag, men i vår förening jobbar våra juniorer i princip inte alls (mer än på hemmamatcher) och bidrar därför bara till "sin" kostnad med sin medlemsavgift, vilket knappast täcker alla kostnader.
Seniorer jobbar mer, men där har jag mer förståelse för värvningar. Dock tror jag inte våra spelare står för mer än 50% av våra totala intäkter, jobb och avgifter kombinerat.
|
|
|
Post by SMM on Feb 11, 2005 9:18:15 GMT 1
Vem värvar juniorer?
Jag kan tänka mig att kompisar försöker få över spelare till sitt lag pga kompisskap, men inga lag värvar väl aktivt juniorer?
|
|
|
Post by Repro on Feb 11, 2005 11:25:25 GMT 1
Vem värvar juniorer? Jag kan tänka mig att kompisar försöker få över spelare till sitt lag pga kompisskap, men inga lag värvar väl aktivt juniorer? Vill du verkligen veta det? ?
|
|
|
Post by Football on Feb 11, 2005 15:41:33 GMT 1
Repro! Om du vet nån inom SMM eller andra Superserielag som värvar juniorer så säg det. Annars är det skitsnack från din sida och förtal!
|
|
|
Post by Fundering on Feb 11, 2005 18:43:54 GMT 1
Gör storlagens värvningar att alla andra klubbar slutar producera juniorer?
För om dom gör de är det en fara för sporten, men annars är det enda som händer att serien blir ojämn.
|
|
|
Post by fundering 2 on Feb 11, 2005 19:51:54 GMT 1
Om det är så mycket skitsnack om det här med värvningar osv varför inte ha ett värvar tak som typ lönetaket i NFL. Ett SS lag får bara värva aktivt låt säga 4 st senior spelare och 4 st juniorer från andra lag i Sverige. Däremot om en spelare frivilligt vill gå till ett lag skall han får göra det. Så kanske denna diskussion tar slut! H-te vad jobbig den är! Bara en massa beskyllningar och skit.
|
|
|
Post by Vet inte men on Feb 11, 2005 21:54:31 GMT 1
Jag tyckte det hela började med att Carlstad drabbades av "förtal" i så fall.....
Alltså det där med att värva juniorer.
|
|
|
Post by Dregen on Feb 11, 2005 22:20:54 GMT 1
Tänk om vi skulle hålla oss till ämnet. Tråden handlar väl om vem som vinner i år.
Jag tror Göteborg kommer chocka fotbollsverige och spela gladfotboll hela vägen till en SM-final genom att bla slå ut SMM i semifinalen. I finalen blir dock CC för svåra och de tar sitt efterlängtade guld. Arlanda klappar igenom och placerar sig inte bättre än femma, sist blir Jämtland som dock klarar av att vinna två matcher i år.
|
|
|
Post by Prra 71 on Feb 12, 2005 3:14:44 GMT 1
Jag måste bara säga att vad mycket skitsnack det är om SMM, är vi här för att spela fotboll eller bara ösa galla över en förening som försöker att få det bästa förutsättningarna att försvara guldet?
Tivelaktia metoder eller inte. Varje förening vill väl ha nyförvärv som kan föra fotbollen framåt inom föreningen och i serien! Bättre motstånd på träning innebär ju att jag som spelare utvecklas!
Det är ju det jag vill, att bli en bättre spelare år från år, att förfina mina kunskaper i amerikansk fotboll och bidra till att mitt lag kan vinna matcher! Så jag tycker personligen att vi kan sluta med pajkastning och koncentrera oss på att träna upp oss så vi kan möta SMM på 35:e o veta att jag o mitt lag har försökt allt för att ge dem en rejäl fight!!!
Respect all! Fear non!
|
|
|
Post by mrfys on Feb 13, 2005 12:37:35 GMT 1
rykten säger att sundsvall har såpass många nyförvärv att de tar SMM i premiären? ja den som lever får se
|
|
|
Post by Robster on Feb 14, 2005 0:02:29 GMT 1
Bra sagt min lilla sockertopp(prra71)
Rob Hogs inc.
|
|
|
Post by Repro on Feb 14, 2005 9:36:31 GMT 1
Repro! Om du vet nån inom SMM eller andra Superserielag som värvar juniorer så säg det. Annars är det skitsnack från din sida och förtal! Om jag skulle nämna personen vid namn skulle det vara förtal. Därför avstår jag. Skitsnack? Tror inte det!!!
|
|
|
Post by name on Feb 14, 2005 10:00:04 GMT 1
Finns det någon regel som säger att man inte får värvä juniorer??? Förutom att folk tycker det är dålig stil? Finns det inga regler ja då är det fritt fram att rekrytera. Sluta gnäll och gör något åt det!
Repro, från Susning.nu:
Förtal /substantiv/ baktal, ärekränkning Att förtala någon är att tala illa om den
Talar du sanning eller vill du bara tala illa om personen. Jag gissar på det sista...
|
|
|
Post by Peter Eriksson on Feb 14, 2005 10:02:45 GMT 1
Förtal är det om personen är oskyldig. Är personen skyldig kan denne inte åberopa förtal, såvida det inte går att bevisa. Som bekant är man utan skuld om inte motsatsen bevisas, hellre fria än fälla som det bör vara i ett rättssamhälle.
mvh Peter
|
|
|
Post by AJ Again on Feb 17, 2005 17:51:37 GMT 1
Tja!! Har läst alla sex sidor på den här topicen nu.. Mest handlar det om SMM, och hur de har värvat i år. Jag fattar inte varför folk är så oroliga.. Har spelare gått till SMM, så, fine!! Då har de gjort det för att utvecklas och få chans att spela i Europa. I slutändan - ha kul. Det är väl varför vi spelar den här sporten?? För att ha kul!! Vinner Stockholm SM, så är det bara att gratulera och hoppas att de kickar ass i Europa, som representanter för Sverige. Vad är det att gnälla över?? Att en klubb är liten, i spelarantal, betyder inget annat än att klubben måste kräva mer av sina spelare än vad de som har en stor trupp måste göra, för att spela bra och orka hela matchen. Men, i slutändan vinner de som vill mest och kan utnyttja sina styrkor och motståndarens svagheter på bästa sett. Att konstant vinna och ligga i toppen kräver en hel del också. "Hungern" kan lätt avta i och med att utmaningen inte finns längre. Viljan kan lätt tryta och det blir inte så roligt längre.. Hur motiverande är det att spela då?? Vad jag menar är: Underskatta inte årets lag. SMM ser starka ut, men fotboll är mer än antal. Det kan bli en hel del överraskningar.. Varför inte inte vänta och se?? Den som vinner, vinner.. CC har ett fotbollsgymnasium som startar snart och AJ är på god väg att göra samma sak. Ni som introducerat sporten i skolorna vet, att det ofta resulterar i stort intresse och gensvar.. Det kommer att hända grejor i framtiden. Inte minst för de föreningar som har stark juniorverksamhet att bygga på. Må hända att jag är optimist, men jag är tillbaka efter ett sabbatsår, och jag gillar den här sporten!! Ser fram emot säsongen.. Mitt tips: SMM, CC och AJ i topp. Vem som tar bucklan återstår att se.. Och Göteborg - Har ni en bra plan för i år så, bring it!! Vi ses på planen!!
|
|