|
Post by kanonmat on Jan 28, 2005 18:06:53 GMT 1
|
|
|
Post by Vet vem on Jan 28, 2005 18:22:22 GMT 1
Förra inlägget skrevs av Marcus Hegbo. Syns tydligt på stilen.
|
|
|
Post by StefanOud on Jan 28, 2005 19:05:47 GMT 1
Någon gång kommer "svensk amerikansk fotboll" att bara bli "amerikansk fotboll". Lagen kommer att ha 7-10 tränare per lag, 60-70 spelare kommer att anses vara en spelartrupp och först då kommer många märka vad sporten egentligen går ut på.<br> Tills dess kommer vi att tjata om värvningar, serieupplägg och när breven till juniorlandslaget ska skickas ut...
|
|
|
Post by Knute Rockne on Jan 28, 2005 20:42:45 GMT 1
That's Right !!!!
|
|
|
Post by Trams on Jan 28, 2005 23:10:12 GMT 1
Såklart måste Stefan gå in och berätta för oss andra vad fotboll går ut på och antyda att han VET, vi andra är idioter som tjafsar om trams... Blir så trött på den typen av arrogans!
Nog fan är serieupplägget viktigt även om man har 80 spelare och 10 coacher. Brev till J-landslaget är väl mest några oroliga 16-åringar som skriver om men det visar ju iaf att dom bryr sig. Värvningar kommer alltid vara en faktor för dom lag som förser andra lag med sina talanger. Tror du det är motiverande att försöka bygga upp ett program om man hela tiden får börja om från noll?
Och du Stefan, det kommer vara Svensk amerikansk fotboll även när vi har stora nummer. Eftersom vi lever och verkar i Sverige. Du vet att Svensk inte är ett skällsord va?
För att återgå till det som spekulationerna handlar om, jag tror Solnas spelare i SMM kommer klara sig väldigt olika.
Ahlberg, Taalbi och Klein är alla potentiella starters. Ahlberg och Taalbi tom givna.
Defense killarna får nog jäkligt svårt att få speltid, kanske Björn L kan få lite reps i övrigt blir det nog Norpan i div 2. Grattis!
|
|
|
Post by StefanOud on Jan 29, 2005 10:36:32 GMT 1
Tack Trams, för tillrättavisningen.
Jag kommer nu ödmjukt ställa mig i hörnet, med alla andra som framfört sin åsikt för att sedan blivit tillrättavisade av någon anonym åsiktspolis.
|
|
|
Post by S tycker jag on Jan 29, 2005 23:18:53 GMT 1
Antingen tar man för givet att man är sämre än andra eller så testar man hur bra man kan bli... Betyder det här att det är enbart i stockholm som man kan testa hur bra man kan bli? Finns det andra platser för oss som inte bor i närheten och vill testa oss?
|
|
|
Post by Tricky on Jan 31, 2005 8:22:37 GMT 1
Jag kan bara säga att ingen oavsett namn, meriter eller bakgrund kan räkna med en plats eller vara givna i SMM i år! Mycket arbete kvar och säsongen startar först om 3 månader...mycket kan hända!
|
|
|
Post by vilka tar det i r on Jan 31, 2005 14:37:22 GMT 1
Hmm från att diskutera värvningar till att nu ha diskussion om vilka som startar och vilka som blir backups.
Ja vad ska man säga man blir liksom tom inombords och undrar om folk har tacklats utan hjälm och samtliga tacklingar har gått till på spearingvis...
TILL TOPICET: Tror finalen står mellan SMM och CC som i fjol, avgörandet kommer stå i vem som får bästa qb´n.
|
|
|
Post by Wilson on Jan 31, 2005 15:41:42 GMT 1
"Någon gång kommer "svensk amerikansk fotboll" att bara bli "amerikansk fotboll". Lagen kommer att ha 7-10 tränare per lag, 60-70 spelare kommer att anses vara en spelartrupp och först då kommer många märka vad sporten egentligen går ut på."
Ironiskt inlägg, en dröm eller bara dålig sjukdomsinsikt? Just nu verkar det som om det finns en sådan framtid, fast i den framtiden finns det bara två lag eller så. Stockholm på god väg vad avser spelarantal och tränare. I år finns det i alla fall två andra lag som kan bjuda motstånd.
|
|
|
Post by Gustaf on Jan 31, 2005 16:26:55 GMT 1
Jag tror att guldet kommer att stå mellan:
Stockholm Mean Machines Göteborg Giants, eller vad dom nu kommer att heta.
|
|
|
Post by div 1 champ on Feb 1, 2005 14:52:37 GMT 1
Spännande att se göteborg som en av favoriterna till SM guldet. Med tanke på att laget inte ens vann över limhamn i div 1 finalen förra året. Nu kommer det säkert att dyka upp någon komentar om att göteborg är ett helt annat lag, de kommer att vara mycket bättre för att de har fler spelare detta året. buhu säger jag det kvittar om du har 75 eller 25 spelare i din trupp. Det är spelarnas skicklighet tillsammans med deras motivation som är avgörande när du drar på dig matchstället och fightas för ditt lag. Om din klubb desutom har en väl fungerande juniorverkamhet som kontinuerligt producerar nya talanger, så ska det inte spela någon roll om du är 26-27 år och gör ditt första eller andra år inom sporten eller 19 år, med 4-5 år av bra juniorfotboll i ryggen, den bästa spelaren spelar. tillbaka till topicen: Jag tror på SMM, om inte LG får komma upp i SS för då kan allt hända.
|
|
|
Post by Carlstadkalle on Feb 1, 2005 17:27:20 GMT 1
Vad hände med Carlstad? Tror ni att Carlstad kommer att lägga sig ned och dö?<br>Visst förlorar laget några gamlingar men kanske är det den vitamininjektion laget behöver då man kan ge speltid åt sina duktiga unga spelare. Räkna inte ut Carlstad, med en ny jänkeQb, och utnyttja Johan Larsson som slotback/RB kan man få ett jäkligt bra anfall. Och Försvaret som varit outstanding, tappar några spelare men har många kvar som kan spela boll. Jag tror på Carlstad, SMM och Arlanda, men att även GBG kan knipa några matcher från Jämtland och Sundsvall. De blir nog de tre stora men benhårt om den fjärde slutspelsplatsen... Innan slutspelet är det nog mellan JR, SF och GBG som de tuffaste matcherna kommer stå.
|
|
|
Post by frn gteborg on Feb 1, 2005 21:38:31 GMT 1
Angående vad "div 1 champ" säger har han rätt att något kommer komma med en kommentar att Göteborg inte är samma lag som i fjol: Det kan det inte nog poängteras att det nya Göteborgslaget INTE är samma sak som Gbg Giants. Det nya laget är en sammanslagning mellan Gbg Mustangs och Gbg Giants. Dessutom har laget fått förstärkning från andra håll. Inte minst till tränarstaben. Jag tycker sålunda att det är ganska befängt att säga att det är samma lag. I samma veva antar och förmodar att jag att du spelar i Griffins. Din bitterhet lyser igenom. Dock kan jag säga så mycket att Göteborg kommer få det svårt i Superserien. Givetvis blir det så. Likaså hade Griffins behövt kämpa som dårar för att inte hamna sist. Tror själv inte att Göteborg kommer nå några fasansfulla höjder i Superserien.. iår..
Angående vad denna tråd handlar om tror jag nog på Stockholm och Arlanda i topp, tyvärr. Givetvis måste även Karlstad ses som någon form av favorit till det hela.
|
|
|
Post by P on Feb 2, 2005 7:19:16 GMT 1
"Inte minst till tränarstaben."
Vilka nya tillskott?
|
|