|
Post by 7q51i2z on Sept 11, 2007 21:05:10 GMT 1
Med andra ord så kan vi spela slutspel och final under juli och kanske en vecka in i augusti om de som spelar high school ska kunna vara med? Känns som om att vi skiter i det....
Alexander, förklara för en okunnig person som mig hur U19 på hösten skulle göra att high school spelarna skulle kunna delta?
|
|
|
Post by ffrreedd on Sept 11, 2007 21:10:01 GMT 1
Med andra ord så kan vi spela slutspel och final under juli och kanske en vecka in i augusti om de som spelar high school ska kunna vara med? Känns som om att vi skiter i det.... Alexander, förklara för en okunnig person som mig hur U19 på hösten skulle göra att high school spelarna skulle kunna delta? IOM att grundserien spelas på våren då spelarna är kvar i USA och går klart skolan så missar de denna och är därmed ej tillgängliga för spel. Som det är nu så missar en HS-spelare 2 potentiella SM-slutspel, ett högt pris för att vara på HS ett år. Året de åket till HS så missar de såklart spel.
|
|
|
Post by Lasse Bjrklund on Sept 11, 2007 22:53:08 GMT 1
Det finns hos alla ledare som sysslar med ungdomsidrott en önskan om att alla som vill delta ska få chansen att vara med. Naturligtvis vill man om möjligt ha bästa möjliga spelare med. Självklart borde vi efter detta se över regelverket. Det kan inte vara meningen att vi ska stoppa spelare från att delta på juniornivå. Det hämmar inte bara den inhemska juniorligan utan även vårt juniorlandslag och seniorserierna på sikt. Vad jag tror man är ute efter att stoppa är den toppning, eller snarare draft som kan misstänkas då spelare kommer hem från spel i USA till slutspelet. Detta borde enkelt kunna avhjälpas med att spelaren registreras hos förbundet som USA student och lisenceras för sin klubb redan gruppspelet. Då vet alla vilket lag han kommer att vara aktuell för. Jag vet att Leo, som gammal Wild Cat, aldrig medvetet skulle utsätta sina spelare för att hamna i den sits de nu sitter i. Och utan att veta säkert kan jag nästan garantera att den spelare det gäller inte varit påtänkt till spel sedan Örebro insidenten. Det är lite grand av som när Fan läser Bibeln just nu tycker jag. Väldigt många vill läsa mellan raderna. Men reglerna är tydliga. Vilket ju framkommit även här på detta forum. Det som däremot känns befriande är att diskussionen kommit upp till ytan och att vi kan prata om den här frågan. Det känns ju meningslöst att flera av våra bästa juniorer inte ska få vara med i spel. Oavsett vilken förening de tillhör. Jag hoppas verkligen att de spelare och ledare som nu ska representera STU kan få göra det i lugn och ro, utan en massa skitsnack. Och att Jämtland bjuder till ordentligt i finalen.
Lycka till bägge två!
Lasse Björklund fd headcoach U-19 CC.
|
|
|
Post by Kpt Haddock on Sept 13, 2007 22:22:01 GMT 1
|
|
|
Post by allan on Sept 14, 2007 8:10:54 GMT 1
Faktiskt, inga alls!! Dåliga insinuationer du försöker komma med.
|
|