|
Post by S on Sept 7, 2007 15:20:06 GMT 1
Det handlar snarare om att vissa spelare från andra åldersgrupper är sega med att lämna in matchtröjorna så dom som dubblar sina nummer tvingas använda andra. Nu ska ni inte överdriva erat hat mot STU för att dom är så duktiga och sopar banan med motståndarna
|
|
|
Post by dag otto on Sept 7, 2007 16:11:22 GMT 1
Tyvärr så blir det så att även om STU skulle vinna SM guld i U19 kommer det vara smolk i glädjebägaren , även om man är sveriges bästa lag så har man FUSKAT . Hur kul är det , även om inte FUSKET hade någon betydelse så kommer STU alltid förknippas med FUSK efter denna händelse.
slut
dag otto
|
|
|
Post by Brjar bli trtt on Sept 7, 2007 16:25:42 GMT 1
Ett regelbrott har enligt TU begåtts. STU har fått sitt straff.
Vad är problemet, de är bestraffade, matchen förlorades, end of story.
Overcome, move on....
|
|
|
Post by ojj on Sept 7, 2007 16:26:35 GMT 1
dag otto har mycket upprörda känslor märker man
|
|
|
Post by Suck on Sept 7, 2007 18:18:56 GMT 1
Vi som var med i början av 90-talet minns hur man fick ställa sig på knä innan match och hålla fram leg till en domare som kollade mot match listan samtidigt som de andra domarna kollade dobbar och övrig utrustning.
Det fanns spelare som inte fick deltaga pga av att de inte hade leg eller svanskoteskydd och andra som fick plocka av sig basebollskorna och lira i vanliga gymanstikskor.
Kanske dags att skärpa upp legkollen och utrustningskollen vilken verkar vara lite bristfällig, enl bilder i andra trådar.
|
|
|
Post by Coach Golan on Sept 7, 2007 21:17:11 GMT 1
Vi som var med i början av 90-talet minns hur man fick ställa sig på knä innan match och hålla fram leg till en domare som kollade mot match listan samtidigt som de andra domarna kollade dobbar och övrig utrustning. Det fanns spelare som inte fick deltaga pga av att de inte hade leg eller svanskoteskydd och andra som fick plocka av sig basebollskorna och lira i vanliga gymanstikskor. Kanske dags att skärpa upp legkollen och utrustningskollen vilken verkar vara lite bristfällig, enl bilder i andra trådar. håller med, då har vi inga problem som detta eller med felaktig utrustning. enkelt och proffsigt som det skall vara
|
|
|
Post by LeoBillgren on Sept 7, 2007 22:14:32 GMT 1
En officiell kommentar från klubben kommer publiceras på vår hemisida under helgen. Utan att föregå denna vill jag säga att jag som lagansvarig/HC tar på mig skulden för det som hänt. Hela denna soppa är det absolut värsta som hänt mig inom amerikansk fotboll. Vad detta får för konsekvenser för mig och mitt engagemang i klubben och sporten återstår att se.
Dock, och detta är viktigt: Våra spelare har inte gjort något fel. Om ni behöver ett hatobjekt så rikta detta mot mig. Våra spelare har kämpat hela året och har helt fair tagit sig till och igenom slutspelet. Ingen har vunnit något på detta, endast förlorat, men snälla lämna spelarna och deras prestation utanför debatten.
Slut för mig i denna tråd, och på detta forum. Blir nog skönt för många att slippa mina eviga inlägg...
Signing out/ Leo Billgren
|
|
|
Post by skippa td on Sept 8, 2007 1:49:29 GMT 1
vill tacka för leos alla matchrapporter och synpunkter tycker att fler borde lämna det "jidder" forum. det var ett bra forum från början men det ända som sägs här är skit!! punkt slut...........
|
|
Peter Ericson Orebro
Guest
|
Post by Peter Ericson Orebro on Sept 8, 2007 7:43:45 GMT 1
Jag skriver sällan på detta forum - men nu är jag förbannad !!!
Alla ni som tagit chansen och hoppat på STU skall ni hoppa på Leo nu också ? Jag har aldrig sett maken till attack - på bara några timmar. Men å andra sidan finns det ju väldigt många som de senaste åren inte lyckats matcha upp mot STU på planen - så då tar man väl sina cheap-shots här på forumet istället.
Ni som ens en liten insikt i hur STU och Leo Billgren fungerar vet att allt skitsnack om att "STU har nog gjort så här fler matcher" är SKITSNACK.
Det som STU/Leo gjort är en tolkning (baserat på vad som faktiskt står i TB) - som visade sig vara fel enligt SAFF. Vi i Örebro gjorde en annan tolkning (mycket baserat på erfarenhet) - som visade sig vara rätt enligt SAFF.
Ingen har "fuskat" - det har feltolkats - slut !!!
Ni som däremot hoppar på folk här på forumet utan att fylla i fältet "Name" - ni är riktiga fuskare eftersom ni inte skriver ert riktiga namn där.
Peter Ericson Örebro Black Knights
|
|
|
Post by bullsinfo on Sept 8, 2007 10:40:42 GMT 1
Hej, Efter den senaste tidens debatt så har NSB beslutat att i framtiden endast publisera nyheter, matchrapporter etc på vår egen hemsida. Om någon i framtiden vill läsa matchrapporter etc så är ni välkomna till www.northsidebulls.se . Under helgen så kommer vi lägga upp vår verison av det inträffade på vår hemsida. Om det finns frågor som ni vill ha svar på eller har synpunkter på det inträffade, då är ni hjärtligt välkomna att maila mig på: wr_coach@hotmail.com eller slå mig en signal på 0708-557228. Mvh Mikael Haage/Bulls Info
|
|
|
Post by Tomas Bodin U86ers on Sept 8, 2007 11:45:08 GMT 1
Tråkigt med det inträffade, men ännu tråkigare är att folk inte kan diskutera detta ämne med respekt. Och tråkigast av allt är att NSB lämnar forumet. Det är jättesynd! Tyvärr kan jag förstå varför de väljer det.
För övrigt måste jag hålla med Peter här ovan!
Tomas Bodin
|
|
|
Post by Ashtp on Sept 8, 2007 17:24:18 GMT 1
Ja, det var en fint martyr inlägg Leo. Är det nu vi ska gråta floder för att ni inte ska skriva här med....herregud !
|
|
|
Post by Suck on Sept 9, 2007 12:53:18 GMT 1
Att intyga att en spelare har deltagit när han befinner sig i USA är inte att göra en tolkning av TB det är att förvanska sanningen.
Det blir jobbigt när man blir avslöjad. Sen kan man stå upp och ta skiten eller gömma sig bakom feltolkningar och att det är synd om spelare som inte får deltaga.
Men man har lämnat oriktiga uppgifter i spelar listan, det går inte att komma ifrån. Det kan ha varit medvetet eller omedvetetet det är ändå så att någon är ansvarig att kolla spelarlistan. Att man sedan använder spelarae senare under säsongen kan tyckas vara misstänkt om man slaravt när man lämnat oriktiga uppgifter is pelarlistan i början av säsongen.
Det är dumt att försöka fuska, då det oftast kommer fram och det är tråkigt när det svärtar ned klubben och människor som är engagerade och betydelsefulla för sporten.
"Det som STU/Leo gjort är en tolkning (baserat på vad som faktiskt står i TB) - som visade sig vara fel enligt SAFF."
"Härmed intygar jag att samtliga spelare: a. har gällande och godkänd licens hos SAFF eller hos något av förbundets distriktsförbund. b. som deltar i matchen finns med på denna spelarlista och att någon som inte deltar inte finns med på spelarlistan. c. har blivit informerade om doping, vilka regler som gäller samt vilka preparat som klassas som doping dvs.RF´s dopinglista. d. har blivit informerade om vilken typ av utrustning som reglerna föreskriver, vilken typ av utrustning som kan betecknas som otillåten och blivit instruerade om utrustningens rätta användning. e. har blivit instruerade att meddela lagledaren om utrustningen under matchens gång blir otillåten.
Lagansvarigs underskrift: _______________________________________________________ Spelarlistan skall fyllas i och lämnas in till huvuddomaren en timme innan matchstart."
|
|
|
Post by code red on Sept 9, 2007 23:13:27 GMT 1
En officiell kommentar från klubben kommer publiceras på vår hemisida under helgen. Utan att föregå denna vill jag säga att jag som lagansvarig/HC tar på mig skulden för det som hänt. Hela denna soppa är det absolut värsta som hänt mig inom amerikansk fotboll. Vad detta får för konsekvenser för mig och mitt engagemang i klubben och sporten återstår att se. Dock, och detta är viktigt: Våra spelare har inte gjort något fel. Om ni behöver ett hatobjekt så rikta detta mot mig. Våra spelare har kämpat hela året och har helt fair tagit sig till och igenom slutspelet. Ingen har vunnit något på detta, endast förlorat, men snälla lämna spelarna och deras prestation utanför debatten. Slut för mig i denna tråd, och på detta forum. Blir nog skönt för många att slippa mina eviga inlägg... Signing out/ Leo Billgren Inte lätt när glorian hamnar snett på en martyr....
|
|
|
Post by Fraga on Sept 10, 2007 3:29:15 GMT 1
Detta är mer en almän fråga! Om en spelare är skaddad under säsongen och blir frisk först till slutspelet. Han har alltså inte spelat någon match under säsongen men varit licencerad från före första match!!! Får spelaren spela slutspelet? ?? Blir det skillnad om spelaren har stått i till exempel jeans och matchtröja på sidlinjen och varit uppsatt på spelarlistan? ?
|
|