|
Post by storm i vatenglas on Sept 10, 2007 7:56:49 GMT 1
Nu får det faktiskt räcka!!!!!
Sluta upp med att smutskasta STU, man har gjort en bedömning som i efterhand visat sig felaktig. man blir straffad för det, end of discussion. Dom som lider mest av detta är nog de som är ansvariga i STU lägg för f-n inte ytterligare sten på deras börda, den som aldrig gjort nåt fel kanske aldrig heller gjort nåt?
Jag VET att detta har hänt tidigare ofta och många gånger. Spelare har varit upptagna på spelarlistan men blivit sjuk eller av annan orsak inte kunnat delta och inte blivit strukna, skall samma straff utmätas då?
Spelare som kommit från USA samma dag som match har stått på spelarlistan men de har stått på sidlinjen i "civila kläder" räknas det som att ha deltagit i match?
Hade otto potto skrikit högt om fusk om örebro vunnit? eller om denna spelare inte varit duktig?
TB har i detta fallet visat på en skrivning som ger utrymme för olika tolkningar, det måste rättas till,STU är bestraffade och det är upp till TU att till nästa år få till en skrivning som är glasklar.
Sen tycker jag att de spelare som studerar i USA skall med automatik kunna gå in och spela matcher när de kommer hem igen.
Och LEO keep up the good work och skit i snorungar som inte har nåt bättre för sig än att kasta skit på dom som försöker göra nåt positivt för sporten.
|
|
|
Post by den gamle on Sept 10, 2007 8:29:30 GMT 1
Det är tråkigt att inte längre få läsa Leos inlägg på detta forum han har stått för läsvärda inlägg och trots lågvattennivåkommentarer från anonyma forum spammare. Det är mer än tolv år sedan jag började känna Leo, vi delar sällan åsikter, de är många gånger vitt åskilda men Jag har respekt för hans åsikter och handlande såsom han har för mina. Leo är trickspelensguds förlängda hand, men fuskar gör han inte. Som det nu med en spelare som inte stått på sidlinjen, ombytt eller icke varande i Usa eller på månen. Denna spelare som tidigare tillhört STU organisation eller inte har tydligen ensam avgjort en match. Jag som coach har aldrig haft koll på motståndarens laguppställning på match i den grad att jag skulle kunna lämna in en protest. Jag kommer inte lägga ner tid på att göra det heller. Jag tänker lita på att mina motståndares intesioner är rentspel och skulle en liknande situation uppstå för mig, så tror jag att coachen inte har kollat reglerna riktigt noga eller tyckte att killen bör väll få spela eller något åt det hållet. Slutsummerat Leo gillar att fuska NOT!Skit i spamkidsen, LEO Tomas Lindell HC Telge Truckers www.telge-truckers.nu
|
|
|
Post by Garry N on Sept 10, 2007 8:33:08 GMT 1
Å andra sidan kan man ju alltid misstänka alla som på något sätt har en anknytning till Gators för det mesta.... Och dessutom oftast ha rätt i sina misstankar!! ;D mvh Garry N
|
|
|
Post by Klart on Sept 10, 2007 9:40:31 GMT 1
Nu får det faktiskt räcka!!!!! Sluta upp med att smutskasta STU, man har gjort en bedömning som i efterhand visat sig felaktig. man blir straffad för det, end of discussion. Dom som lider mest av detta är nog de som är ansvariga i STU lägg för f-n inte ytterligare sten på deras börda, den som aldrig gjort nåt fel kanske aldrig heller gjort nåt? Jag VET att detta har hänt tidigare ofta och många gånger. Spelare har varit upptagna på spelarlistan men blivit sjuk eller av annan orsak inte kunnat delta och inte blivit strukna, skall samma straff utmätas då? Spelare som kommit från USA samma dag som match har stått på spelarlistan men de har stått på sidlinjen i "civila kläder" räknas det som att ha deltagit i match? Hade otto potto skrikit högt om fusk om örebro vunnit? eller om denna spelare inte varit duktig? TB har i detta fallet visat på en skrivning som ger utrymme för olika tolkningar, det måste rättas till,STU är bestraffade och det är upp till TU att till nästa år få till en skrivning som är glasklar. Sen tycker jag att de spelare som studerar i USA skall med automatik kunna gå in och spela matcher när de kommer hem igen. Och LEO keep up the good work och skit i snorungar som inte har nåt bättre för sig än att kasta skit på dom som försöker göra nåt positivt för sporten. Kom du på det själv att dom med största sannolikhet inte klagat om dom hade vunnit? Av vilken anledning skulle de göra det?
|
|
|
Post by rykte on Sept 10, 2007 22:21:02 GMT 1
Efter matchen mot GBG meddelade Leo att han slutar, tydigen.
|
|
|
Post by asda on Sept 11, 2007 7:19:07 GMT 1
Vet inte vad det har med Juniorlaget att göra då Götborgs matchen spelades av Seniorlaget.
I deras forum står det ett inlägg om detta så det är inte ett rykte. Det låter som att han slutar coacha seniorlaget men fortsätter med Juniorlagen.
|
|
|
Post by Bull on Sept 11, 2007 9:44:46 GMT 1
Hoppas det, Leo är en förbannat bra coach
|
|
|
Post by hoho on Sept 11, 2007 10:20:54 GMT 1
Så här har det alltid varit, avundsjukan är stor. När cc vann sina guld på junior sidan så spydde folk galla över dom när gefle vann sitt så spydde folk galla och nu när stu har sin era så får även dom höra skiten. Ta inte åt er, folk är avundsjuka kräk som inte riktigt får ut sin skit på plan.
Calle GRD
|
|
|
Post by Sir Vaes on Sept 11, 2007 11:04:03 GMT 1
<snip> Sen tycker jag att de spelare som studerar i USA skall med automatik kunna gå in och spela matcher när de kommer hem igen. <snip> Här har vi nog den viktigaste biten i hela debaklet. Varför förbundet inte tagit till sig detta är en gåta. Om nu regeln om spelare i grundserie/slutspel finns så har den ett helt annat syfte än att hindra u19 spelare att lira boll. Ge automatdispens för dessa hemkommande USAspelare fram till det att någon (varför inte förbundet själva?) lägger ett korrekt formulerat förslag till rätt instans så en regelförändring kan ske.
|
|
|
Post by Alexander on Sept 11, 2007 17:10:21 GMT 1
Det pissigaste av allt, är inte att man missar en säsong. Utan spelare som tillhör lag som går till slutspel två år i rad. Missar oftast två Slutspel. Vilket är helt f**ked up. Nej hoppas dom tar tag i detta och lägger tillbaka u-19 på hösten.
|
|
|
Post by 4sjs4rd on Sept 11, 2007 17:19:14 GMT 1
Ja vi ska naturligtvis lägga om hela seriesystemet så att det passar alla de fyra STU-spelarna som spelar på high school.
Naturligtvis.
|
|
|
Post by wwehd on Sept 11, 2007 17:33:36 GMT 1
Nä, det är klart att vi inte ska.
Däremot så tycker jag att vi skall införa ett tillägg till övergångsbestämelserna, så att spelare som återvänder från High School eller college skall kunna spela med sitt tidigare lag. Men ENDAST med det laget spelaren senast representerade i Sverige.
Hoppas att ryktet om Leos avgång endast är ett rykte.
|
|
|
Post by Jonas gren on Sept 11, 2007 17:35:21 GMT 1
Ja vi ska naturligtvis lägga om hela seriesystemet så att det passar alla de fyra STU-spelarna som spelar på high school. Naturligtvis. Jag hade inen aaaning att STU vat det enda laget med spelare på HS....... Självklart måste dessa regler ses över till nästa år då fler och fler klubbar har spelare på HS. Att satsa så på fotbollen måste löna sig. Peace ´n love ps. Leo, skit i alla nollor på forumet, det vore en stor förlust för fotbollen i Sverige att tappa en sådan profil. Saknar redan dina inlägg...ds
|
|
|
Post by ywmg2rs on Sept 11, 2007 19:18:23 GMT 1
Jag vet inte men brukar inte de som spelar på high school vara bort just under hösten? Eller åker de dit bara på våren??
|
|
acid
Bänkvärmare
|
Post by acid on Sept 11, 2007 20:12:56 GMT 1
Normalt åker man sent juli,tidigt aug o kommer hem mitten sent juni året efter
|
|