|
Post by Uiko on Jun 17, 2007 19:28:47 GMT 1
Nu när nästan alla distriktsmästarna är korade (3/5, Ekeby Greys, Örebro Black Knights, Jämtland Republicans) så uppstår frågan: Vilka tar sig hela vägen till finalen och vinner denna?
Själv tror jag att ett Sthlmslag möter Ekeby Greys i finalen.
|
|
|
Post by bULLEN on Jun 17, 2007 22:52:05 GMT 1
Riktigt kul att se hur det går och vilka som tar sig till playoffs.
Om jag fattat rätt är Örebro, Ekeby och Jämtland klara.
Carlstad och STU har allt i egna händer i sista omgången i sina serier.
Min känsla är att rankingen borde se ut nått sånt här: 1: STU/SMM (vilka som än går vidare är favoriter) 2: Carlstad (Tror de är i klass med förra året) 3: Ekeby (Jämn serie, är säkert helt ok igen). 4: Jämtland (Har nog tappat för många och var inte så heta 2006) 5: Örebro (Tror jag får tungt, men inte som Västerås 2006)
|
|
|
Post by Anders Berglund on Jun 18, 2007 10:36:41 GMT 1
Då var CC oxå klara, bara STHLM-serien att vänta på. Det ska bli kul att se hur alla "lantislag" reagerar på att det lag som vinner i huvudstaden ses av vissa som favoriter.
Personligen så håller jag med om den bilden. Jag tror att det blir tufft att möta framförallt det passnigsspelet som SMM, TRC och NSB har utvecklat. Då detta inte är ngt som övriga lag möter så ofta.
Kommer lagen från fjolltäsk var för kaxiga och inte lika tuffa som riktnummerlagen, då de inte är lika fysiska i sin spelstil???
Det ska bli kul att följa denna upplaga av U-19 slutspel, kommer nog vara extra mycket känslor i år...
Mitt tips:
1. TRC/SMM/NSB 2. Ekeby 3. CC 4. JR 5. ÖBK
Vi ses i höst, Anders
|
|
|
Post by Koko on Jun 18, 2007 11:26:18 GMT 1
Skulle va f**ked-up pinsamt om någon av Sthlmslagen förlorade mot Ekeby, en liten sketen ort på 2000invånare Jag hoppas det iaf.
|
|
|
Post by EKEBYFAN on Jun 18, 2007 12:17:55 GMT 1
Det är aldrig pinsamt att förlora mot ett bättre lag , vem det sen är återstår att se .
|
|
|
Post by Grut 31 jamtland on Jun 18, 2007 14:38:39 GMT 1
vad menar du med tappat för många?? och vadå var inte så heta 2006 ?? vi fick inga matcher innan slutspelet och vann ända 2 matcher och spelade väldigt jämt mot ekeby i semi finalen? 155-2 på 4 matcher gjorde att vi gick till slutspel , jag vill påpeka att jämtlands u19 denna säsong har spelat fruktansvärt bra alla matcher och i stor sätt alla u19 spelar spelar även i div2. Ska bli kul att se hur vi matchar mot er andra!
|
|
|
Post by Uiko on Jun 18, 2007 15:11:44 GMT 1
Spelar "Oxen" fortfarande med er JR? Hoppas han har lagt ner RB-positionen i så fall Kommer nämligen ihåg honom från matchen mot Ekeby
|
|
|
Post by Majs on Jun 18, 2007 15:43:30 GMT 1
Våra stockholmsvänner får bära favoritskapet, oavsett vilka det blir. Lantislagen får slå i underläge. Det brukar ju kunna passa det svenska lynnet. Inget snack om att STAFF har den mest intressanta serien med många bra lag. Hoppas och tror på en jämn slutspelsserie och ett tufft semifinal och finalspel. Skoj ska det bli :-)
|
|
|
Post by WR 85 Greys on Jun 18, 2007 16:49:45 GMT 1
aa men de e ju klart att stockholmslagen är favoriter, det är dom alltid. För nere i södra har man inte ett par hundra tusen invånare som innebär väldigt många spelare, medans sthlmslagen kan välja o vraka bland spelare dom vill ha, måste vi här nere (och på många andra ställen) ta vad vi har, och det funkar ändå jävligt bra.. men förra året var ju STU så jävla klara vinnare, ändå hade dom problem mot "lilla" Ekeby. Trött på att bli kallad lantis och bonde för att jag spelar i ett lag från en by o inte storstad... Så bara för att man inte kommer från Sthlm så kan man inte vinna, just det, been done before, can be done again...
"sthlms överlägsna passningspel.." pfft
Bring it, ses på plan
|
|
|
Post by EG for gold on Jun 18, 2007 17:18:34 GMT 1
Bara för ett stååååååååkhåååååååålms lag vann förra året så behöver ni i stååååååååkhåååååååålm inte få hybris. Det kommer att ta ungefär licka många år tills ni vinner igen som det finns å:n i det här inlägget. STU är det andra sthlms laget att vinna på 15 år. Lidingö var det första. Nu kommer någon säkert att vilja anmärka att Arlanda har vunnit flera gånger och det är sant, men Arlanda ligger i Märsta och är också som vi andra ett gäng från viiiischaaaan och inte från Ståååååkhåååålm, vilket förklarar varför de är lite hårdare än övriga lag i STAFF. Vinnarna följer nedan STU Northside Bulls Gefle Red Devilss Carlstad Crusaders Carlstad Crusaders Carlstad Crusaders Carlstad Crusaders Carlstad Crusaders Arlanda Jets Kristianstad C4 Lions Arlanda Jets Arlanda Jets Göteborg Giants Arlanda Jets Kristianstad C4 Lions Kristianstad C4 Lions Lidingö Chargers
|
|
|
Post by baSTUba on Jun 18, 2007 17:41:43 GMT 1
Hihi, ska vi va petiga så är inte NSB heller ett stockholmslag. Vi försökte ju kalla oss "Stockholm Northside Bulls" men fick inte det för förbundet eftersom Solna/Täby, där klubben har sin adress, inte ligger i Stockholm enligt dom.
Lantisar är vi allihopa ;D
|
|
|
Post by geografi on Jun 18, 2007 22:22:52 GMT 1
I min geografibok ligger inte heller Solna eller Täby i Stockholm..
|
|
|
Post by bULLEN on Jun 18, 2007 22:33:41 GMT 1
All respekt till Greys som spelade bra förra året när vi möttes, men problem? Nja... 30-15 är inte så spännande, och ni satte er sista TD med nån minut kvar. Det stod 30-7 och vi försökte springa ut klockan... Som sagt, ingen disrespect till Greys som är ett bra fotbollslag. Men er historia haltar lite om ni påstår att vi kom undan ett close call nere hos er.
|
|
|
Post by Sder on Jun 19, 2007 7:28:30 GMT 1
Tyvärr är det väll så att ur Stååååkhåååålmare är i princip ett utdött släckte. Anledningen till detta är ju den expansion som vi på lantisar har gjort. Det är inget konstigare än i övriga naturen. Den starkaste vinner, och därför har vi helt sonika flytat in och tagit över stan. Till något som är lite intresantare. Jag tror att årets slutspel kommer bli riktigt tufft och jämt. Ekeby har ett bra lag igen. Kommer garanterat att ta någon skalp och blir att räkna med. Carlstad är ju som alltid ett riktigt tufft dansbandsgäng, tränad och härdade med rallarsvingar och fyllebråk vid någon loge... Det är bara att kolla in vinnar lista här ovan så ser vi ett lag som har en tradition av att vinna. Jämtland, kom förra äret helt matchotränade men lyckades ändå vinna bla. mot Carlstad. I år har de fullständigt krossat msina motståndare och är det lag som varit mest överlägsen i sin serie. Örebro har som Carlstad tradition av att vara hårda vältränade atleter som spelar bra fotboll, räkna inte med att de tänker bli sist i serien. STU är det regerande mästarlaget som alla vill slå. Kommer någon att lyckas? Jag väntar med spänning till slutspelet.
|
|
|
Post by koke on Jun 19, 2007 8:01:58 GMT 1
All respekt till Greys som spelade bra förra året när vi möttes, men problem? Nja... 30-15 är inte så spännande, och ni satte er sista TD med nån minut kvar. Det stod 30-7 och vi försökte springa ut klockan... Som sagt, ingen disrespect till Greys som är ett bra fotbollslag. Men er historia haltar lite om ni påstår att vi kom undan ett close call nere hos er. Det va en sjukt jämn match, påstå inget annat, det som gjorde att Bulls vann var att ni scorade när tillfälla gavs medan Greys blåste många chanser. Om de hade satt alla dessa så hade resultaten sett annorlunda ut.
|
|