|
Post by Keke on Jun 20, 2007 18:43:25 GMT 1
Sveriges 8:e största stad med 91 457invånare. Ekeby ligger 20,9km från Helsingborg.
Det finns en del från Ekeby som spelar i Ekeby Greys, andra kommer från småorter runtom en radie på kanske 5-10km.
Att det inte knappt finns några spelare från Helsingborg är nog den dåliga kommunikationen till och från Ekeby; man får nog räkna med 1h 40min t/r + väntetid på buss som inte går allt för ofta. Andra alternativet är att föräldrar kör vilket betyder ca 8mils körning per dag förutsatt att de inte vill stå och kolla i 2h.
Ekeby har 2st spelare från Rydebäck (förort till Helsingborg) i år och hade förra året ytterligare 3 spelare från Helsingborg som numera spelare i Arlanda Jets seniorlag.
Så, har nog fått med allt, kan vi lämna detta nu som är WAY off topic och återgå till SM-SLUTSPELET FÖR U19?!
|
|
|
Post by Bulls vidare on Jun 20, 2007 21:16:15 GMT 1
U19, Arlanda jets - Northside Bulls, slutresultat; 8 - 32
|
|
|
Post by Keke on Jun 20, 2007 21:24:11 GMT 1
Dvs att STU är i stortsett klara för slutspel för SMM måste vinna med 40-50poäng mer? Eller?
|
|
|
Post by D Sandberg on Jun 20, 2007 22:51:02 GMT 1
STU är klara för spel eftersom man går på inbördes poängskillnad före total poängskillnad. Synd, hade hellre sett SMM i slutspelet.
|
|
|
Post by bULLEN on Jun 20, 2007 22:58:29 GMT 1
Du får såklart vilja se vilka du vill, men vi är i slutspel för att vi har 12 poäng (6-2) medan tvåan TRC och trean SMM har 10 poäng (5-3).
|
|
|
Post by HAHA on Jun 21, 2007 10:23:49 GMT 1
den svenska avundsjukan D.Sandberg! klockrent!
|
|
|
Post by haha on Jun 21, 2007 13:48:07 GMT 1
Lite kul att se TRC gå från WO-planer till en 2a plats i Stockholm
|
|
|
Post by D Sandberg on Jun 21, 2007 17:06:36 GMT 1
Ja det stämmer ju fan. Det med poängen alltså. Avundsjuk? Nää då är du en usel människokännare om du tror det. Tyckte bara det hade varit roligare med ett annat lag från Stockholm, speciellt SMM som typ aldrig varit i JSM slutspel (inte helt säker, därför säger jag typ). Men de lag som öppnade bra föll ihop mot slutet när det verkligen gällde. Inte mycket mer att säga om det egentligen. Kan inte säga annat än att det varit en fantastisk säsong med många kanonmatcher. Hoppas det fortsätter vara så här jämt i framtiden.
|
|
|
Post by bulls60 on Jun 21, 2007 18:30:53 GMT 1
Hela poängen med en serie är väl att se vilket lag som är bäst över en längre tid?
Då blir det svårt att säga "fel lag vann" osv.
I slutspel, när det är vinna eller försvinna som gäller, så kan ett lag ha "tokflyt" medan motståndarna har tvärtom. Kanske därför som SAFF har gjort en SM-serie, till skillnad från semi och final - på det sättet får alla möta alla, och det föredrar iaf jag.
Men å andra sidan - jag tillhör det vinnande laget, och då är det lättare att se fördelar med serieuppläggen... Spela roll hur man vinner, så länge man vinner, typ... Eller som vår U19 HC brukar säga - "Just win baby!" (och JA - jag vet att det är "lånat" från Raiders, men ändå...)
|
|
zeb
Starter
Ice Cream with a Cherry on top, aint no other way.
|
Post by zeb on Jun 21, 2007 20:15:37 GMT 1
och alla vet att raiders is the s hit
|
|
|
Post by superstar on Jun 21, 2007 22:42:02 GMT 1
Exactly
|
|
|
Post by staff on Jun 21, 2007 23:47:19 GMT 1
Ja det stämmer ju fan. Det med poängen alltså. Avundsjuk? Nää då är du en usel människokännare om du tror det. Tyckte bara det hade varit roligare med ett annat lag från Stockholm, speciellt SMM som typ aldrig varit i JSM slutspel (inte helt säker, därför säger jag typ). Men de lag som öppnade bra föll ihop mot slutet när det verkligen gällde. Inte mycket mer att säga om det egentligen. Kan inte säga annat än att det varit en fantastisk säsong med många kanonmatcher. Hoppas det fortsätter vara så här jämt i framtiden. 2000 var SMM i u19 slutspel faktiskt, AJ kom för första gången 2:a i STAFF u19 serie det året...
|
|
|
Post by 59 STU Bulls on Jun 22, 2007 0:22:00 GMT 1
lika bra att lägga ner tjafset om vem som kommer äga vem
Må bästa lag vinna! ...och det kan endast avgöras på planet.
|
|
|
Post by 121274 on Jun 22, 2007 21:33:20 GMT 1
asså... ekerby är ju sämst!
|
|
|
Post by linda i greys on Jun 22, 2007 23:14:26 GMT 1
lika bra att lägga ner tjafset om vem som kommer äga vem Må bästa lag vinna! ...och det kan endast avgöras på planet. håller med dig må bästa lag vinna
|
|