|
Post by Lirare frn sder on Jun 23, 2007 17:30:10 GMT 1
Alltså ni bör inte underskatta Ekeby...dom ser kanske inte mycke ut för värden...men de har dock ändå ett vältajmat offence kanske inte dme bästa spelen men de sitter med en vass precition var gång..
|
|
|
Post by KUL on Jun 25, 2007 0:55:21 GMT 1
Blir kul med slutspel i u19 i år. Ovisst värre tycker jag inför serien. Jag har inte sett alla lagen så det blir bara gissningar men jag vågar tippa ändå ;D
1. STU 4-0 2. CC 3-1 3. EG 2-2 4. ÖBK 1-3 5. JR 0-4
Varför jag tror det? Jo för att jag tror det blir svårt för nått lag att stoppa STU's anfall när alla är friska och hemma samtidigt. Såg matchen mot AJ och det var imponerande. Och det var utan ett antal landslagsspelare på O. Deras defense är dock sämre i år och det blir kanske en och annan shoot out. CC känns som de är på väg uppåt med bättre coach och större trupp. Att ha en coach som vet hur man vinner är viktigt i slutspel. Ingen har fler guld än Chris. Ekeby är laget som utmanar och kan sno en finalplats. De är svårspelade och har en bra QB. Truppen är tunn men kan de slippa skador och få rätt lag på hemmaplan så kan det bli final. Örebro och Jämtland tror jag kommer kämpa om att slippa vara sist. Det lag som spelar hemma i deras möte vinner nog och det borde bli ÖBK som är hemma om jag fattat rätt. Örebro har lite större trupp än JR dessutom, men flera spelar U16 fortfarande, tom några 15-åringar spelar!
Stalltipset är en repeat för STU, men en skräll vore kul!
|
|
|
Post by exdiaq on Jun 25, 2007 9:38:07 GMT 1
Vi har 22 man på pappert iår så det är inte lika tunn trupp som förra året.
|
|
|
Post by E on Jun 26, 2007 19:52:29 GMT 1
Ekeby är laget som utmanar och kan sno en finalplats. De är svårspelade och har en bra QB. Det jag sagt hela tiden Zeb
|
|
|
Post by schema on Jun 27, 2007 23:36:01 GMT 1
Är det någon som vet när ss schemat kommer upp över matcherna, jag tror nog alla lag som är kvalade till SS behöver planera reser kostnader osv.
Så om någon har koll så vore det utmärkt.
|
|
|
Post by merawii on Jun 28, 2007 0:03:45 GMT 1
kolla NSB's hemsida, det står att dom ska möte Crusaders nästa match, 9/9 (vilket är den sissta gruppspelsatchen i u19's ss) roliga i det hela är att inget schema har kommit upp ? Och jag ser att dom har ändrat på SAFF till inga semifinaler ? så de blir 1:an och 2:an som får spela SM-finalen?
Ricky rick
|
|
|
Post by arne on Jun 28, 2007 0:31:35 GMT 1
kolla NSB's hemsida, det står att dom ska möte Crusaders nästa match, 9/9 (vilket är den sissta gruppspelsatchen i u19's ss) roliga i det hela är att inget schema har kommit upp ? Och jag ser att dom har ändrat på SAFF till inga semifinaler ? så de blir 1:an och 2:an som får spela SM-finalen? Ricky rick Att tänka innan man talar...
|
|
|
Post by koll on Jun 28, 2007 11:33:02 GMT 1
|
|
|
Post by Eva S on Jun 28, 2007 13:53:50 GMT 1
Tävlingsutskottet har gjort ett förslag till slutspelsschema, dvs vilken helg resp matcher ska spelas. Det skickades ut igår till berörda föreningar som ska boka plan och meddela dag och tid till kansliet. Sen kommer schemat att offentliggöras. De som lägger ut matcher på sin hemsida är sannolikt de som hunnit boka spelplan och bestämma matchtid för sina hemmamatcher. Eva Sigvardsson TU
|
|
|
Post by spelare on Jul 22, 2007 13:35:55 GMT 1
nu är det inte länge kvar till omd första två matcherna. en mellan Örebro vs STU. och en mellan Ekeby och JR, vilka kommer som ut som segrare ur dom matcherna då?
|
|
|
Post by wesley86ers on Jul 23, 2007 14:25:55 GMT 1
Örebro 14, STU 7
Ekeby 28, JR 21
|
|
|
Post by Nja on Jul 23, 2007 20:11:58 GMT 1
Oj då, dom där två resultaten känns ganska osannolika. Speciellt att Örebro skulle spöa STU Jag skulle hellre tro på 27-3 till STU's favör
|
|
|
Post by STAFF on Jul 24, 2007 8:05:52 GMT 1
Utan att låta för kaxigså blir jag chockad om STU gör mindre än 30 poäng i nån match i slutspelet. Jämfört med förra året har deras offense blivit klart mycket bättre, nu när truppen i komplett igen efter skador, HS och läger.
Jämfört med 2006.
QB: Samma spelare som 2006 men ett år äldre och ättre. Hermodsson nog starter i NM, men backupbakom Marlon i STU?
RB: Tappat Abbe till seniorerna, men Erik Jakobsson är hemma igen och ser obehaglig ut.
WR: Grym grupp med Simon A i spetsensom är sveriges bästa unga WR och kanske bästa spelaren i J-landslaget. Micke Lundholm hemma från HS ser het ut, Lukas Alexandersson har haft lekstuga med SMM och AJ i sista matcherna. Peder Jungstedt hoppar in i no back och levererar. Tappat Hellermark och melan bror Hermodsson, två landslagsspelare.
OL: Störst förbättring här, märks att de har en amerikansk positionscoach. Tre spelare i NM-lägertruppen. Svaghet 2006 är en styrka nu.
Defense är lite sämre än 2006 men sveiges bästa DB-grupp gör att resten kan fokusera helt på run. Räkna med mycket poäng framåt igen och lite fler insläppta. Men starkt favoritskap även i år.
|
|
|
Post by pko on Jul 25, 2007 0:21:19 GMT 1
Precis sånt man vill läsa istället för bara resultattippningar som ändå aldrig stämmer..
Inside-info Ekeby: Deras linje har blivit tränad 2ggr/vecka i en 4-5veckorsperiod av Bondeson, så förvänta er en bättre linje än i grundspelet!
Ekeby positionsvis:
QB: Sistaårs QB som var med på 60-mannalägert i Tyresö, bra arm, tuff. Spelar även safety då och då.
RB: Snabba, men inte speciellt tunga på HB-sidan iallafall. FB på 105kg som även spelar LB på 60-mannalägert.
OL: Relativt liten OL jämfört med andra lag skulle jag tro, men den är nog snabbare och även bättre teknik (?!).
WR: Har bra dagar och har dåliga dagar.. Är jävligt bra på en bra dag men den absoluta motsatsen på en dålig dag. En 91a som var på 110-mannalägert.
DL: Samma som OL, något mindre men nog snabbare och mer teknisk. Fått träning av Bondeson som säkert höjt dom ett snäpp sen grundspelet. En till 60-mannalägert.
LB: 2st som kom till 60-lägert, hyfsat tung och snabb MLB, flera "hardhitters"
DB: Vet inte så mycket om dessa förutom att de har hyfsat bra Safteys. En 90a som var på 110-mannalägert.
Övrigt: Stark laganda, flera spelare som får resten av laget att höja sig till en högre nivå även i motgångar.
|
|