|
Post by Omgng 2 on May 2, 2007 8:56:06 GMT 1
Hehe håller helt och hållet med om att folk har en tendens till att vara väldigt sura, hade vi slutat vara det och blviit vänner hade vi kanske kunnat utveckla sporten mer i sveroge men alla verakr vara trångsynta!, Visst vi är inte 100 procentiga på tippa klart inte men erkänn det är kul! Sen märker man på de som tippar vilket lag de tillhör som du NEj tillhör Ekeby helt säkert eller har en relation till dem, själv har jag inte med något att göra spleade för Ystad för länge sedan men nu mera åker jag mest runder och kollar läget...
En annan sak som ofta ekebyare gör är avslutar sitt inlägg med Peace:P, hehe
Ha det gutt allesammans och lycka till i helgens matcher!
|
|
|
Post by Tipparen on May 2, 2007 9:00:48 GMT 1
Ystad - Ekeby
Klar seger ystad, skulle gissa 30 - 12
Limhamn - Kristianstad
K-stad lite bättre men limhamn har tagit ett kliv fram och kommer att bjuda på motstånd. Gissar 12 - 18
|
|
|
Post by NEj on May 2, 2007 15:31:33 GMT 1
sant sant, men jag är dock inte ekebyare men jag vet mycket väl om att ekebyare är glada för att avsluta med peace. Tycker det ska bli e spännade Omgång tycker faktiskt det är mest här i södra som det bjuds på jämna serier och jämna lag så allt kan ju hända och lördagen närmar sig nu med snabba steg PEACE
|
|
|
Post by exdiaq on May 2, 2007 15:45:13 GMT 1
Va? Peace? Hade absolut ingen som helst aning att det skulle vara typiskt ekebyiskt haha PEACE
|
|
|
Post by omgng 2 on May 2, 2007 20:46:49 GMT 1
Härligt, Önskar alla ett stort lycka till och spela ut allt! Håller med om att Södra är en bra serie, lite för lite camp osv men eftersom distriktslaget kommit igång nu så ska väl allt sånt ändras, Tror på att södra kan gå om stockholm om klubbarna sammarbetar men det är en lång väg dit..
|
|
|
Post by Rockets on May 5, 2007 14:51:54 GMT 1
Tajt match slutade 14-6 (14-0) till Rockets.
|
|
|
Post by Suporter on May 5, 2007 16:29:04 GMT 1
Tjena! Matchen mellan Ystad och Ekeby slutade som sagt 14 - 6 men det kunde runnit iväg mycket mer för Ystad som ledde med 14 - 0 i halv tid och ekeby kanske tagit omkring 35 yards på hela första halvlek. 'Väl spelad match som innehåll mycket. Nu leder Ystad hela serien med max poängen 4. Bra spelat båda lagen
|
|
|
Post by Kstad on May 5, 2007 22:10:07 GMT 1
K-stad - Limhamn slutade 35-0 (20-0 i halvtid)
|
|
|
Post by dax igen on May 7, 2007 19:35:22 GMT 1
Jadå var det dax igen att spekulera lite!
Ystad vinner över Ekeby med av vad jag hört en ganska bekväm seger då ystad var närmre 22 -0 i halvtid än 14-6. Ekeby spottade upp sig en del men hade inte rikgit det lilla sista emot Ystads hårda spel!
Kstad vann som förväntat över limhamn!
Hur tror ni det kommer att gå efter 2 spelade omgångar?? Kommer Ystad hålla emot kstad i framtiden?, Hur kommer ekeby kstad sluta? Spekulera på, på denna tråden är vi alla vänner;)
|
|
|
Post by mexx on May 7, 2007 19:46:29 GMT 1
Jag tror att nu när kristianstad har börjat komma in i sitt spel så kommer ekeby få en hårdare match, kan sluta med att predators tar hem en seger mot dem.
Nästa match är iaf mellan Ystad och Limhamn, inte mycket att spekulera här, ystad vinner och gör det lätt.
Sen har vi Ystad - Kristianstad tajt match där ystagrabbarna går segrande ur striden. 24-18 skulle jag tippa där
Limhamn - Ekeby nu får vi se om Limhamns nyare spelare har tagit sig in i rollen ordentligt isåfall kan detta bli en bra match dock med seger för Ekeby men det kan bli tajtare än vad dem tror. Tippar på 26-16 om limhamns rookies har vuxit mer in i sin roll annars blir detta nog en platt match där ekeby vinner med iaf 30-0
|
|
|
Post by EKEBYFAN on May 7, 2007 19:47:35 GMT 1
Jag tror och hoppas på Ekeby för spelarna är superduktiga och sammanhållningen som vanligt mycket god . Koncentrera er Ekeby och vinn .
|
|
|
Post by ja on May 7, 2007 22:13:22 GMT 1
Jag tror dock att ekeby kommer vara riktigt sugna och riktigt lystan efter en seger. Jag tror dock inte man ska snacka för mycket om att ystad ägde matchen mot ekeby då ekeby hade mer Off yards än ystad. Men annars kommer det bli en ny fin omgång i södra och lika jämt som vanligt
|
|
|
Post by mycket p spel on May 8, 2007 6:05:22 GMT 1
Mmm härliga spekulationer och där ligger tanke bakom de flesta utav dem enligt min mening.
Jag tror så här att denna omgången kommer vara mycket avgörande ed tanke på ekeby - kstad matchen, vinner ekeby denna så kan man räkna ekeby som finallag om dem nu gör sitt jobb emot limhamn, Ekeby är ett som redan sag segerhungrit lag med mycket vinnarskallar framför allt då i deras Qb zeb som vuxit i år det ska han och hela ekeby staffet ha Beröm för iår.
Kstad däremot tror jag är revansch sugit, jag tror denna matchen kommer kanske vara den tajtaste och kanske bäst välspelade matchen för i kstad finner vi killar som kostas som är en bra ledare men dock har han dåligt temprament och kan lätt stå och skälla på sina medspelare om något går snett därför torr jag ekeby drar det längsta strået, deras sammanhållning
För övrigt ar ystad dubbelmöte nu i helgen med seniorlag och däröfr trötta spelare men de leker hem en 20 poängsvinst. de kommer nog ej köra för fullt däremot.
Limhamn blir bättre och bättre men har inget tt säga till om i år.
|
|
|
Post by Nsta on May 8, 2007 15:04:10 GMT 1
Vad som gäller Ystad - Ekeby matchen i lördags så var den onödigt jämn, inte för att ta bort något från Ekeby som kämpade hårt. Men tror de va tre eller fyra gånger som ystad misslyckades i redzone pga fumble eller flagga.
Kommer bli en svår match borta mot Ekeby senare i säsongen då de kommer vara extra hungriga på vinst.
Nästa omgång är inte mycket att snacka om, men ystad kommer vara trött och slitna pga att näst intill alla spelare i laget ska med seniorlaget till Halmstad och spela. Men tror ändå på vinst för Ystad mot Limhamn.
Ekeby mot Limhamn blir nog vinst för Ekeby, men Limhamn som alltid kommer ge allt mot de och inte göra de för enkelt för dem.
Ystad mot K-stad kommer vara en intressant match, förra året var de två väldigt jämna matcher dem emellan där Ystad vann båda. Tror på Ystad men K-stad kommer verkligen inte komma in med den tanken och därför svårslagna
|
|
|
Post by Aaa on May 13, 2007 16:05:05 GMT 1
Ännu en vunnen utav Ystad!
Ystad slog idag som förväntat Limhamn på bortaplan. Matchen slutade 40 något - 0,
Södra serien är inne i ett kritiskt skede just nu, Ystad håller på att dra iväg i toppen men med en mer match spelad och emot lättare motstånd, det är egentlgien nu serien börjar och mina ods är att det kommer tillslut stå emellan Kristianstad och Ystad därför är nästa veckas match väldigt viktigt för vardera lagen!
Spela på Pöjkspolingar
|
|