|
Post by CC on Apr 6, 2007 12:17:43 GMT 1
Senast limhamns u19 var i sm-semi var 2004 iaf. Mötte Crusaders på bortaplan, förlusten vet jag inte vad den stod sig till. Det blev 14-0 till cc , limhamn fick en td bortdömd i början av 3 kvarten, då det fortfarande stod o-o. skyller förlusten lite på det =( Vilka dumheter jag hör. Carlstad var aldrig hotade av limham i denna matchen. bara vårat offence som inte klickade. D kan ha spelat en av det bästa matcher någonsin skådats på under en u-19 match
|
|
|
Post by The Saftey Dance on Apr 8, 2007 20:04:08 GMT 1
Första omgången blott 2 veckor bort. Vad blir resultaten?
Limhamn - Ystad 7-21
Kristianstad - Ekeby 21-14
|
|
|
Post by hyllen on Apr 10, 2007 10:15:13 GMT 1
Det blev 14-0 till cc , limhamn fick en td bortdömd i början av 3 kvarten, då det fortfarande stod o-o. skyller förlusten lite på det =( Vilka dumheter jag hör. Carlstad var aldrig hotade av limham i denna matchen. bara vårat offence som inte klickade. D kan ha spelat en av det bästa matcher någonsin skådats på under en u-19 match Kan bara göra ett inlägg utan att snacka skit, jag var ju där, Att carlstad inte var hotad av limhamn är: (lång förklaring:) det dummaste jag hört av en som skriver ett anonymt inlägg på ett forum med carlstads junismentalitet (vi är bäst och kommer alltid att vara ÄVEN om motsatsen har bevisats). 0-0 i halvtid, carlstad på besök på vår planhalva 1 gång på 2 kvartar. och vi missade 2 redzone försök och samanlagt 8 besök på cc´s planhalva. men sen håller jag inte heller med föregående talare innan med att man ska skylla förlusten på "ett" domarmisstag. för kan man inte uttnyttja sina chanser i en sm-semi ska man inte vinna den heller. Men tror att Martin Falk, "Stickan", Kalle Ingerman mm. kan nog intyga att detta var en av dom bättre u-19 matcher som spelats på färjestad skolans idrottplats när planen såg ut som den gjorde. Over and out Hyllén
|
|
|
Post by instickaren on Apr 15, 2007 21:27:23 GMT 1
Första omgången blott 2 veckor bort. Vad blir resultaten? Limhamn - Ystad 7-21 Kristianstad - Ekeby 21-14 En liten instickare här bara, tror Ekeby kommer kämpa på lika bra som förra året. I helgen spelades Scrimmage mot Eagles seniorlag (som spelat 12-6 mot GBG Marvels Div1 lag) där de spelade 6-6. Nu menar jag inte att inget annat lag kommer ha en chans mot dom, men underskatta inte.. man vet aldrig vad som kan hända, det såg ni hur det gick förra året.
|
|
|
Post by tips on Apr 16, 2007 12:38:48 GMT 1
jag tror på en enkel vinst för ystad mot limhamn, låt oss säga minst 30-0?
sen tror jag på en jämn match mellan k-stad och ekeby där k-stad tillslut går vinnande ur striden med 20-13
|
|
|
Post by HTOWN on Apr 19, 2007 10:00:29 GMT 1
Ystad-Limhamn 14-21
jag tror på en jämn match mellan ystad och limhamn men jag tror limhamn vinner
Kristianstad-Ekeby 24-7
K-stad tror jag vinner den match utan några större problem Ekeby har haft svårt att få ihop ett lag inför denna säsongen och Kristianstad är en av favoriterna att vinna
|
|
|
Post by u19 sdra 2007 on Apr 19, 2007 15:07:20 GMT 1
jag tror att kristanstad och ekeby kommer göra upp om första platsen i år, bara för att ekeby har tappat någon spelare så ska dom absolut inte underskattas. Även ystad har en chans att knipa första platsen om allt stämmer på matchdag. Limhamn blir tyvär sist iår igen utan så mycket att säga till om, precis som förra året.
k-stad-ekeby, jämn match där k-stad tillslut vinner pga större trupp och därmed bättre ork.
ystad-limhamn, om allt stämmer för ystad ska dom inte ha några större problem att vinna med ett par TDs
|
|
|
Post by noll koll on Apr 19, 2007 16:47:50 GMT 1
Varför inte bara ta och lägga alla spekulationer åt sidan och se hur det verkligen går i helgen? Ekeby har klarat sig med en liten trupp innan och detta ledde till en tredje plats i SM. Ystad har också tappat någon spelare och med tanke på att deras båda u19 coacher enbart är 18 är varje poäng en framgång för dem...
Fast detta står ju bara för mig... Dessutom brukar inte säsongernas första matcher avspegla hur resten av säsongen blir..
|
|
damir
Bänkvärmare
|
Post by damir on Apr 20, 2007 17:09:09 GMT 1
Förlusten av endast 3 spelare KAN INTE göra SÅ stor skillnad denna säsongen för Ekeby. Vi (dem) spelade med få spelare förra året och dem har samtidigt fått backup av vissa U-16 spelare som redan nu håller lika hög nivå som vilken U-19 spelare som helst som strävar efter guldet i år. Jag tror och hoppas på att Ekeby går hela vägen i år.
|
|
|
Post by mj on Apr 21, 2007 8:00:30 GMT 1
Damir!, sluta spekulera och kom upp och börja träna nu...we miss you man!!!
när kommer du upp?
/mathias jangenäs, jets
|
|
damir
Bänkvärmare
|
Post by damir on Apr 21, 2007 13:08:22 GMT 1
Kommit hem nu! Nu äre fest hos Selanh ( vet inte riktigt hur det stavas ) Vi ses på måndag, jag saknar er också !
|
|
|
Post by skatey on Apr 21, 2007 13:38:55 GMT 1
Ystad-Limhamn 40-0
|
|
|
Post by exdiaq on Apr 21, 2007 17:59:27 GMT 1
Ekeby 19 - Kristianstad 14 Gooo Greeeys !
|
|
|
Post by Karla on Apr 21, 2007 23:11:48 GMT 1
Jaaaaaaa håller med dig Björn...........Gooooo Greys , grittis till första vinsten ( av många hoppas jag ) ;D
|
|
|
Post by Fd spelare on Apr 23, 2007 13:57:45 GMT 1
Tjenare Ville baar säga att det var starkt jobbat Rockets i helgens macth emot Limhamn att ta sig runt på 15 spelare är tufft men när nästan alla dubblar och med 3 skadade i startelvan de är stark gjort. Lite som ekeby förra året. Alla som trodde på limhamn innan seriestarten nja man kan väl säga att dem behöver en hel del förstärkning. De var det dubbla antalet spelare än Ystad och ingen i limhamn hade startat i ystads startelva..
Lycka till i fortsättning alla lag och framför allt Rockets!
P.s K-stad vad håller ni på med? Ajajaj inleda säsongen med en förlust....
|
|