|
Post by va fan on May 14, 2007 14:25:16 GMT 1
Vad fan södra!
Får börja snacka lite nu igen i u19 helt död tråd nu ju! Lite tipp till helgens matcher snart?
|
|
|
Post by tippning on May 14, 2007 21:40:14 GMT 1
Ystad - K-stad 14 - 20
Limhamn - Ekeby 0 - 48
|
|
|
Post by Tipparn on May 15, 2007 9:15:51 GMT 1
Ystad - Kristianstad 20 - 14
Limhamn - Ekeby 0 - 40
|
|
|
Post by info on May 15, 2007 12:28:32 GMT 1
Hur kommer matchen mellan Ystad och Kristianstad gå? Ystads u-19 lag spelar ju även med senior laget och många av dem har startande platser i senior laget, du kommer detta att påverka matchbilden då Ystad möter Hässleholm dagen innan. Kommer antagligen bli en tajt match, som jag dock tror att Kristianstad tar hem. 14-18 till Predators.
Limhamn - Ekeby är en nobrainer Ekeby dominerar hela matchen igenm och slår Limhamn med 40 (eller mer) mot 0
|
|
|
Post by uiko on May 15, 2007 13:39:23 GMT 1
Tror Ystad vinner med 20-12, deras linje och deras RB Tommy blir för mycket för K-stad.
|
|
|
Post by Sebbe1 on May 16, 2007 19:08:37 GMT 1
Ystad -kristianstad; Sten hård match, kanske seriens tuffaste! Ystad har hemma plan och kommer därför vinna med 21-12, Tyvärr en del skador i Ystad bla Qb:n senst emot limhamn
Ekeby kör över limhamn som inte har något att sätta emot, faktum är att limhamns u 16 hade förmodligen sprungit ifrån sitt egna u 19 lag!
|
|
|
Post by Tystnaden on May 18, 2007 14:10:18 GMT 1
Nu blev det sådär äckligt tyst igen. Vad händer södra?
|
|
|
Post by Men guuuud on May 18, 2007 14:41:03 GMT 1
Herre guuud Södra, fan, ingen har skrivit något här på 2 dagar! Så pallra er in från det fina vädret/gymmet/jobbet etc. och sätt er och skriv framför datorn! Skärp er!
Varför kan inte ni själva skriva som tycker att 2 dagar utan spekulationer är WAAY TO LONG skriva själva?
|
|
|
Post by tystnaden on May 18, 2007 15:32:26 GMT 1
haha samma som alltid, man försöker få igång lite snack (eftersom vi i södra faktiskt ligger jävligt långt efter med det) och så får man nån sur-röv som ska hoppa på en direkt Ja tack för upplysningen att du inte bryr dig alls om snack eller spekulationer, men för resten av fotbolls värden så är spekulationer och snack halva grejen varför kan det inte vara det i södra serien?
|
|
|
Post by Men guuuud on May 18, 2007 15:45:20 GMT 1
Oke, det jag menar är att ni som vill läsa snack om matcher kan väl skriva själva vad ni tror, det fungerar säkerligen som en katalysator för fler personer. Detta är bättre än "skriv nu alla så jag kan läsa!"
|
|
|
Post by Men guuuud on May 18, 2007 15:54:16 GMT 1
Limhamn Griffins - Ekeby Greys Om allt fortlöper så som det gjort hittintills så tror jag det blir en "walk-in-the-park" seger för Ekeby. Resultat 6 - 40
Ystad Rockets - Kristianstad Predators K-stad loja stil (enligt mig) blir deras fall. Anser inte heller att de har några riktiga kvalitéer i laget förutom någon enstaka. Ystad vinner denna match relativt lätt med deras förvånadsvärt bra linje och deras sjukt snabbe RB Tommy. Deras långa WR (200ish cm) blir också att se upp med. Resultat 30-12
|
|
|
Post by Ehhh on May 18, 2007 15:57:52 GMT 1
men för resten av fotbolls värden så är spekulationer och snack halva grejen varför kan det inte vara det i södra serien? Ehh..? Halva grejen...? ..nä du knappast...kanske en 3-4% av grejen kanske...men att snacket skulle vara hälften....det säger nog tyvärr rätt mycket om dig.
|
|
|
Post by tystnaden on May 18, 2007 17:50:38 GMT 1
Pratar inte bara om de svenska serierna grabben om du tittar runt i resten av fotbolls världen så brukar det finnas 3-4 sidor med spekulationer från inte bara lagen utan andra människor som tror sig veta nått om sporten. Kanske dock inte 50% men vafan har du aldrig hörttalas om att det e okej att överdriva
|
|
|
Post by Uiko on May 19, 2007 17:49:34 GMT 1
Limhamn Griffins - Ekeby Greys 0 - 27 blev det. En orsak som jag måste "skylla" på att Ekeby inte drog ifrån mer måste vara vädret, dvs. spöregn och en väldigt hal plan samt boll. Ekebys recievrar hade svårt att fånga bollen samt att deras QB hade svårt att leverara den till rätt ställe vilket medförde en match med mestadels springspel. Ekeby va den värdiga vinnaren av denna kamp enligt mig.
|
|
|
Post by Guest on May 19, 2007 19:19:50 GMT 1
det var nog inte bara ekebys receivers som hade svårt och fånga bollarna denna dag tror det var svårt för både ekeby och Limhamns qb att kasta den också med tanke på spöregnet som pågick under hela matchen
|
|