Post by tips on Jun 4, 2005 18:15:04 GMT 1
Eftersom en tid har gått i SS så kan man fundera ut vilka som är bäst på resp position så borde Starting Landslag se ut så här (jag kan inte komma ihåg om det är 48,45 eller 42 spelare som skall tas ut så d blir 45 ):
Depth chart landslaget (1,2,3,..):
Quarterbacks:
CJ Haraldsson smm, Kim Blidkvist gbg, Håkan Eriksson trc
De kommer alltid ta ut 3 QBs. Haraldson är särklass bäst. Tyvärr så spelar han inte speciellt mycket nu när SMM har en amerikansk QB. Kim har jag inte sett prestera något och Håkan är TE eller något i TRC.
WR:
Z: Oscar Dahlman smm, Hampus Persson limhamn
X: Christian Malm, smm/Hamburg Sea Devils , Babak Houshmandi smm, Seidou Abdel Mainou aj
Y: Johan Ingerman cc, Johan Ståhl, öbk/concordia
Tyvärr Perlan du har gjort ditt i LL. Hoppas iofs att du kommer tillbaka och ger mig fel. Det finns en viss risk( för LL) att Malm åker till USA men han och Dahlman är helt klart de två bästa WR's i Sverige. Johan Ingermann har talang men fortfarande oslipad. Lyssnar han på coach Johansson så blir han nog en diamant.
HB:
David Jonsson smm, Pelle Björnhammar gbg, Johan Larsson cc, Johan Winberg aj
FB:
Joakim Holm cc/Frankfurt Galaxy , Johan Rauge trc
David är kung. Dansbands Johan är fortfarande ett wild-
card och han kan kasta boll (??). Hoppas att för LL att
Holm spelar i sverige till sommaren men jag tror att han
kommer få åka overthere.
OL:
T: T Löhr smm, M Löhr smm, Magnus Dahlin cc
G:David Krystalowizc limhamn, Erik Ahlberg smm, Philip Wendt smm
C: Carl-Johan Blomwall NFLE , M Löhr smm
TE: Philip Wendt smm
Blomman kommer säkert få åka på läger i USA men hoppas att han spelar i LL iaf. Vi kanske har en TE för en gångs skull med Philip Wendt som har spelat lite TE i SMM har jag sett.
DL:
E:Siguard Jouasson gbg, Per Rindberg cc,
T:Fredrik Pihlbäck smm, Ola Schön c4 lions, Tobias Rivelius, smm
N:Calle Bäckström smm, Ola Schön c4 lions
E:Carl Carlsson cc, Per Rindberg cc
Eric Håkansson verkar inte spelat alls i år så han blir
struken. Calle B bli intressant o se om han kan prestera på defense och tyngd är vad som behövs mot Tyskland.
LB:
M: CJ Björck smm/Amsterdam Admirals, Ola Rugeland smm, Martin Ullbrandt cc
S: Ola Rugeland smm, Erik Fröstad smm,Martin Ullbrandt cc
W: Martin Kvarnmark smm, Bo Winnberg jämtland
Micro kommer säkert oxå få åka overthere på läger men det skulle vara skoj och se honom i LL för sveriges skull.
Ola kan ta över men är inte riktigt lika fysisk som Micro. Annars något tunnt. Fröstad är ett wildcard som behöver bevisa att han skall vara där. Eventuellt får han lämna platsen för Christoffer Blanck, aj. Ingermann är borta med en korsbandsskada.
DB:
SS: Patrik Lundqvist limhamn/Hamburg Sea Devils, Petter Ehrnvall smm
CB: Henrik Hegardt smm, Magnus Lundqvist limhamn, Olof Bjurström cc
FS: Magnus Lundqvist limhamn, Fredrik Haraldson smm
CB: Ronald Biro smm, Rashid Belkacem smm,
Paddan kommer vara en stabil leader i LL's backfield och brorsan kan komplettera med fina hits. Hegardt vill nog visa för NFLE scoutsen att de missade en bra spelare. Både han och Biro har spelat stabilt i SMMs backfield. Rashid är rookie och behöver erfarenhet men förövrigt så är det få bakom dem. Josef är långtidskadad och frågan är när han kommer tillbaka. CCs bidrag har nog svårt med coach Kullas spelbok då de är vana vid att spela cov 3 eller soft man.
Kickers
K,P Jens Alnervik, smm
Inte mer än så.<br>
PR Oscar Dahlman smm
Här skulle perlan kunna platsa men det finns bara ett visst antal platser... Och Dahlman har visat att de flesta köper korv i stället för att göra tacklingen.
KR Oscar Dahlman smm, Seidou Abdel Mainou aj, Christian Malm, smm/Hamburg Sea Devils
Sådärja. JP
Depth chart landslaget (1,2,3,..):
Quarterbacks:
CJ Haraldsson smm, Kim Blidkvist gbg, Håkan Eriksson trc
De kommer alltid ta ut 3 QBs. Haraldson är särklass bäst. Tyvärr så spelar han inte speciellt mycket nu när SMM har en amerikansk QB. Kim har jag inte sett prestera något och Håkan är TE eller något i TRC.
WR:
Z: Oscar Dahlman smm, Hampus Persson limhamn
X: Christian Malm, smm/Hamburg Sea Devils , Babak Houshmandi smm, Seidou Abdel Mainou aj
Y: Johan Ingerman cc, Johan Ståhl, öbk/concordia
Tyvärr Perlan du har gjort ditt i LL. Hoppas iofs att du kommer tillbaka och ger mig fel. Det finns en viss risk( för LL) att Malm åker till USA men han och Dahlman är helt klart de två bästa WR's i Sverige. Johan Ingermann har talang men fortfarande oslipad. Lyssnar han på coach Johansson så blir han nog en diamant.
HB:
David Jonsson smm, Pelle Björnhammar gbg, Johan Larsson cc, Johan Winberg aj
FB:
Joakim Holm cc/Frankfurt Galaxy , Johan Rauge trc
David är kung. Dansbands Johan är fortfarande ett wild-
card och han kan kasta boll (??). Hoppas att för LL att
Holm spelar i sverige till sommaren men jag tror att han
kommer få åka overthere.
OL:
T: T Löhr smm, M Löhr smm, Magnus Dahlin cc
G:David Krystalowizc limhamn, Erik Ahlberg smm, Philip Wendt smm
C: Carl-Johan Blomwall NFLE , M Löhr smm
TE: Philip Wendt smm
Blomman kommer säkert få åka på läger i USA men hoppas att han spelar i LL iaf. Vi kanske har en TE för en gångs skull med Philip Wendt som har spelat lite TE i SMM har jag sett.
DL:
E:Siguard Jouasson gbg, Per Rindberg cc,
T:Fredrik Pihlbäck smm, Ola Schön c4 lions, Tobias Rivelius, smm
N:Calle Bäckström smm, Ola Schön c4 lions
E:Carl Carlsson cc, Per Rindberg cc
Eric Håkansson verkar inte spelat alls i år så han blir
struken. Calle B bli intressant o se om han kan prestera på defense och tyngd är vad som behövs mot Tyskland.
LB:
M: CJ Björck smm/Amsterdam Admirals, Ola Rugeland smm, Martin Ullbrandt cc
S: Ola Rugeland smm, Erik Fröstad smm,Martin Ullbrandt cc
W: Martin Kvarnmark smm, Bo Winnberg jämtland
Micro kommer säkert oxå få åka overthere på läger men det skulle vara skoj och se honom i LL för sveriges skull.
Ola kan ta över men är inte riktigt lika fysisk som Micro. Annars något tunnt. Fröstad är ett wildcard som behöver bevisa att han skall vara där. Eventuellt får han lämna platsen för Christoffer Blanck, aj. Ingermann är borta med en korsbandsskada.
DB:
SS: Patrik Lundqvist limhamn/Hamburg Sea Devils, Petter Ehrnvall smm
CB: Henrik Hegardt smm, Magnus Lundqvist limhamn, Olof Bjurström cc
FS: Magnus Lundqvist limhamn, Fredrik Haraldson smm
CB: Ronald Biro smm, Rashid Belkacem smm,
Paddan kommer vara en stabil leader i LL's backfield och brorsan kan komplettera med fina hits. Hegardt vill nog visa för NFLE scoutsen att de missade en bra spelare. Både han och Biro har spelat stabilt i SMMs backfield. Rashid är rookie och behöver erfarenhet men förövrigt så är det få bakom dem. Josef är långtidskadad och frågan är när han kommer tillbaka. CCs bidrag har nog svårt med coach Kullas spelbok då de är vana vid att spela cov 3 eller soft man.
Kickers
K,P Jens Alnervik, smm
Inte mer än så.<br>
PR Oscar Dahlman smm
Här skulle perlan kunna platsa men det finns bara ett visst antal platser... Och Dahlman har visat att de flesta köper korv i stället för att göra tacklingen.
KR Oscar Dahlman smm, Seidou Abdel Mainou aj, Christian Malm, smm/Hamburg Sea Devils
Sådärja. JP