|
Post by ss fotboll on May 3, 2005 19:30:52 GMT 1
vissa byter ju bara för att få möjligheten att spela ss fotboll, eller skall man stanna i div2 resten utav sin karriär?
|
|
|
Post by Christian on May 3, 2005 21:11:45 GMT 1
Fett glassigt och att spela i SS?!:S stor skillnad. Vill ni spela stick till NFLE eller NFL. Men inte så att man åker till "stadion" me limo i SS.
|
|
|
Post by Erik on May 3, 2005 22:13:07 GMT 1
Nej, inte särskilt glassigt, men man kan i alla fall koncentrera sig på att bli en bättre spelare, slippa dubbla, få bättre coacher mm (kan göra listan väldigt lång). Alla kanske inte heller vill ha ett glassigt liv med limo och massa prylar, man kanske vill se hur långt man kan utveckla sig själv som fotbollsspelare. Speciellt när man är ung och kan tänka på utbildning och karriär först vid 25 års åldern. Dessutom hör inte detta till topicen riktigt, så det är nog bäst att vi återgår till landslaget innan admin kommer och spökar som vanligt
|
|
|
Post by ang gurra r on May 3, 2005 22:13:26 GMT 1
Svar nej!!!! Det var enbart filmer från Gurras äventyr i Solna och Europa laget som gav honom chansen i Stanford. Att han sedan gick till SMM vet jag inte exakta orsaker till men platsen från Stanford fick han när han spelade i Solna. Att han skulle blivit bra efter han kom till SMM är en stor omskrivning av sanningen. Tycker att den här glorifieringen från SMM spelare om att spelare blir bara bra när de kommer till SMM är löjlig, SLUTA. Om du läser vad som stod i inlägget så har jag inte sagt att det var för att han tränade med SMM som gjorde att han kom med i Stanford. Han hade redan fått sitt stipendium för Stanford när han bytte till SMM.GR sa själv att han bytte klubb för att ha en coach som kunde säga till honom vad han skulle göra och bättre och mer motstånd att spela mot så han fick lite mer kött på benen i Stanford. Därav utvecklingen! Att han fick en coach som tjata på honom varje reps gör väldigt mycket. Solna hade inte den möjligheten (enl uppgift från GR). Gurra är en atlet och stor talang och det såg uppenbarligen fler än bara Stanford... Sen att man blir bra bara för att man kommer till SMM är inte sant! Men det finns bra förutsättningar!!! En coach på varje position gör att coacherna kan koncentrera sig på individuella spelare bättre... Och SMM är allt annat än glory!
|
|
|
Post by C on May 4, 2005 0:19:54 GMT 1
Ang Gurra:
Jag vet detta 1. Gurra kommer inte spela för Thore. Om han nu skulle vara dum nog att lira i Europa medan han har stipendium... 2. Gurra gick till SMM för att få bättre motstånd på träningar. Han ville bara vara med att träna med dom (och träna med Solna). SMM krävde en övergång för att han skulle få träna med dom. 3. Gurra var i princip klar för Stanford innan han signade med SMM och hade kommit med utan att gå till dom.
|
|
|
Post by 9 on May 5, 2005 10:59:14 GMT 1
Jag VET detta: Jorden ar rund... Havet ar stort Vi bor radda regnskogen... Detroit Pistons vinner iar igen. Jag kan...
|
|
TJ
Backup
|
Post by TJ on May 5, 2005 13:17:05 GMT 1
Vilka är helt nya i landslagstruppen?
|
|
|
Post by Linus Hagvall on May 9, 2005 11:14:35 GMT 1
Jag är (har blivit kallad) och har varit med i landslagstruppen (utvecklingstruppen), men har i år tackat nej p.g.a. en tragisk händelse i släkten. Så det är inte landslagsledningen som inte satsar på yngre Qb:s
|
|
|
Post by Hmm on May 9, 2005 18:49:03 GMT 1
Om de verkligen satsade på yngre quarterbacks, borde det väl vara fler uttagna?
|
|
|
Post by ja on May 9, 2005 19:37:29 GMT 1
kim blidqvist(f 74) spelar WR i marvels, håkan eriksson(f 76) spelar WR/TE i TRC...herregud finns inget bättre?
|
|
|
Post by Blomvall on May 10, 2005 4:17:29 GMT 1
OK, en lista finns pa amerikanskfotboll.com med folk som skall vara kallade.. hur funkar det.. om det star att man ar kallad och ingen har pratat med mig hur tar man det..? he he bra koll..
|
|
|
Post by hmmm on May 10, 2005 15:15:46 GMT 1
jag kan inte annat än hålla med... jag har blivit kallad men ingen info har man fått över huvud taget och ingen som kontaktat en heller... när kommer info om vad som gäller i sommar? vad är det som gäller egentligen?
|
|
|
Post by lugn on May 12, 2005 17:25:48 GMT 1
var bara lugn, SAFF fixar det snart!
|
|
|
Post by hmm on May 29, 2005 16:15:13 GMT 1
|
|
|
Post by tips on May 30, 2005 11:07:14 GMT 1
Den är gammal... Kommer knappast se ut sådär i sommar...
|
|