|
Post by fisher deberry on Jul 21, 2005 15:05:18 GMT 1
nej en renodlad passer är inte det viktigaste, men det finns en anledning eric crouch inte spelar qb i nfl....
stefan axelsson är den största fightern jag sett på svensk mark, och han har lett sitt lag till seger i flera års tid, men han passar inte in i landslaget då han är ganska dålig på att passa bollen
jag skulle välja spelsinne och passnings förmåga före ledarskap i landslaget, eftersom de 45 som är uttagna oftast är ledare hemma i klubblaget, delat ledarskap blir automatiskt i ett landslag
|
|
jpt79
Bänkvärmare
|
Post by jpt79 on Jul 22, 2005 11:49:46 GMT 1
Jag är ingen expert. inte nån head coach eller landslags tränare heller. Men av min erfarenhet som spelare så funkar delat ledarskap så länge alla drar ått samma håll! Målet är ju alltid att vinna matchen, men det finns ju många sätt man kan göra det på. vill då hellt plötsligt alla dessa fina ledare göra på sitt eget sätt så uppstår "kaos", å händer det mitt i en match så kan matchen va förlorad pga att man hade för många ledare. Då anser jag det är bättre med en stark ledare som kan leda hela laget...... eller nått sånt!
Men visst måste en QB kunna passa bollen oxå, annars kan man lika bra sätta in en extra RB istället.
|
|
|
Post by re on Jul 22, 2005 12:46:13 GMT 1
då är frågan
hur mycket respekt får en qb som egentligen spelar WR hemma i ett div1 lag
|
|
jpt79
Bänkvärmare
|
Post by jpt79 on Jul 22, 2005 13:05:09 GMT 1
Om du syftar på Håkan så får han nog ganska bra med respekt med tanke på att han spelat QB ganska många år i landslaget!
|
|
|
Post by Joos on Jul 22, 2005 13:06:24 GMT 1
Såg att Blomvall är kallad till EM. Nån som vet om han kommer spela?
|
|
|
Post by AFA on Jul 22, 2005 14:05:12 GMT 1
tyckte det var konstigt att både björk o blomvall blivit kallade när de redan tackat nej en gång, och har inte blomvall uttalat sig på detta forumet att det inte blir nått mer spel i sverige för hans del?
|
|
|
Post by bo on Jul 22, 2005 16:36:59 GMT 1
enligt vad jag har hört så kommer iaf blomvall att lira.. björk har jag inte hört något om, men jag tror att han är rätt sugen på att lira... skulle tippa på att han kommer att stå med på smm rostern efter uppehållet så han kan ev. vara med i slutspelet....
|
|
|
Post by Insikt on Jul 22, 2005 20:49:52 GMT 1
Åter till QB frågan... vill man se en svensk qb prestera måste även dom få spela... håkan spelar inget i div 1... har sett smm-aj´s båda matcher i år... tror haraldsson fick spela totalt 2min...och mot CC spelade han inte alls... om coacherna vill se resultat borde dom tänka på sånt innan landslaget.... det är svårt att bli bättre på sidlinjen... hörde oxå att dom inte utsett någon första qb på landslagcampet... låter ju dumt då det borde vara ganska givet vem som startar... AJ vinner iår
|
|
|
Post by Konschtigt on Jul 23, 2005 0:15:44 GMT 1
Det jag inte fattar är varför SMM satsar så hårt på sin jänkare nu när dom är borta från Eurobowl. Visst ska han toppa laget i EB och därför få spela in sig innan dessa matcher, men OA startade ju innan jänkaren kom och spelade då mycket bra! Känns tyvärr som han blivit sämre på att inte få ta så många live-reps i match längre. Tycker han har sett spänd och mindre vass när han fått lira nu på slutet.
SMM kommer ju vinna även med min mormor som QB så det kan ju inte vara att coacherna är rädda för att förlora SM med OA som starter?
Utifrån känns det konstigt skött från SMM's sida.
|
|
|
Post by Rykte on Jul 27, 2005 16:28:31 GMT 1
Har hört att några i truppen har skadat sig på lägret. Brutet finger och någon hamstringskada lär det vara.
|
|