|
Post by Utter on May 3, 2005 2:29:39 GMT 1
Att inte ha landslagsuttagningar är ett skämt. Det va så missade förmodligen Sveriges bästa DL, Gustav Rydstedt. Han var väl inte tillräckligt bra för svenska landslaget vad jag minns, för att han spelade i Solna. Men Division 1 skola i USA såg annat. Uttagningar är ett måste.
|
|
|
Post by jetsaren on May 3, 2005 7:40:53 GMT 1
alltid kul att se hur alla vill vara med när det gäller landslaget. För min del så tror jag inte att truppen är definitiv, det kommer att ske en del förändringar under säsongen, det har alltid varit så, ni som tycker att ni platsa, vissa fram fötterna så får ni chansen. Till alla lirare önskar jag lycka till...det är bara 4 dagar kvar nu. ses där ute...
|
|
|
Post by SCKA on May 3, 2005 8:34:31 GMT 1
S*CK A** Till landslaget!!!!
|
|
|
Post by mu on May 3, 2005 10:13:40 GMT 1
jag tycker kim blidkvist fortfarande har nått att ge, däremot borde du ersätta jens unosson med filip söderholm jpkg hawks.
|
|
|
Post by Landslagets Fratid on May 3, 2005 11:35:36 GMT 1
Menar du kanske dom 8 spelarna fran Limhamn, eller kanske dom 2 fran TRC eller Stal fran OBK (samtliga Div 1 lag). Vilka fler borde vara med. Beratta for oss. Du, kanske? PS. Det finns aven en spelar fran Div 2 med i truppen. DS Om du inte hade varit en sån besserwisser så kunde du kanske med hjälp av de få grå där uppe tänkt utanför din lilla rosa bubbla. TRC- ÖBK är nerflyttade SS lag och spelare har därför fått SS exponering. Och Limhamn har alltid varit ett topplag, och har även de SS exponering, och är just i dagsläget i fel division. Men om du läser mellan raderna så förstår du nog också vad jag menar med att det bara är SS scoutade spelare med i truppen. Idit ! Kostnaderna för en tryout är inte massiva. Planhyra och ideellt arbete. Thats it. Kostanaderna är minimala. Och jag tycker det är en skyldighet som coach, framförallt Landslags coacher, att plocka fram ett lag som kan prestera bäst.. och framförallt representera Sverige som nation i internationella samanhang. Och då Ska man f*n ta sig tid till att kolla vilka resurser som finns i detta land. Att falla in i ett bekvämt beteende är inte utvecklande på något sätt. Inte konstigt att folk flyr klubbar för att få "rätt" exponering. Och folk gnäller om värvningar. Jantesverige.
|
|
|
Post by video on May 3, 2005 13:07:49 GMT 1
det är ju lättare om alla sveriges coacher skickar in videoband på spelare de tycker är landslagsmässiga, kostar mindre pengar det
|
|
|
Post by starting landslag on May 3, 2005 14:09:26 GMT 1
My guess om ALLA kommer:
Quarterbacks: CJ Haraldsson, smm
WR: Oscar Dahlman, smm Christian Malm, smm/Hamburg Sea Devils Johan Ingerman, cc
RB: Johan Larsson, cc (lite tveksam men han är en player) Joakim Holm, cc/Rhein Fire
OL: M Löhr, smm T Löhr, smm Erik Ahlberg, smm David Krystalowizc, limhamn Carl-Johan Blomwall, NFLE
DL: Eric Håkansson, cc Fredrik Pihlbäck, smm Calle Bäckström, smm (ha,ha) Johan Asker, new hampshire/cc
LB: CJ Björck, smm/Amsterdam Admirals Ola Rugeland, smm Bo Winnberg, jämtland
DB: Patrik Lundqvist, limhamn/Hamburg Sea Devils Henrik Hegardt, smm Magnus Lundqvist, limhamn Ronald Biro, smm
Kickers Ola Kimrin, tennesee nfl (DUH!)
Vissa reservationer då det finns en person på RB postionen som inte finns med: SA. Va tror NI??
|
|
|
Post by gringo on May 3, 2005 14:11:58 GMT 1
kommer folk bli cuttade från denna trupp? h.eriksson borde spela Wr och j.larsson db...synd att linus hagwall spelar div 2 för han är en riktigt talangfull qb
|
|
|
Post by gnalla on May 3, 2005 14:34:30 GMT 1
Ni som tycker att någon person inte har fått chansen i landslaget kan juh uppmärksamma honom här på forumet och varför. Som sagt det sker en ständig uttagning vid landslagslägrena. Det finns ett landslag och ett sk develoment team där prospects får träna mot bättre motstånd. Därav att det är så många på listan. Så development team är en tryout. Vissa går upp och andra går ner. Är man duktig så kommer man få sin chans... Det är 74 st kallade. Några kommer och några tackar nej. Då får andra chansen.
|
|
|
Post by Jojo on May 3, 2005 14:49:12 GMT 1
Finns det ett "developmet team" fortfarande? Har de samlingar och vilka är med i det i så fall? Tror många yngre spelare skulle vara intresserade av mer info kring det.
|
|
|
Post by dev team on May 3, 2005 14:58:28 GMT 1
Finns det ett "developmet team" fortfarande? Har de samlingar och vilka är med i det i så fall? Tror många yngre spelare skulle vara intresserade av mer info kring det. De är inbakade i kallelsen. Så de har samling när landslaget har samling. Rookies går in i dev team och får kämpa sig uppåt. Sist så fick de vara scout team åt det landslagets offense. Där kan man visa att man förstår fotboll och kan anpassa sig till olika spelsystem snabbt då man får spela en massa olika spelsystem beroende på vem man kommer möta. Visar man att man klarar av det så går man upp. En bra merit är att ha tagit sig till junior landslaget men inte ett kriterium. Tro på sig själv och träna hårt brukar vara vägen till framgång!
|
|
|
Post by qb on May 3, 2005 15:48:26 GMT 1
qb´s har då inget att oroa sig för då de abra är 3 st
|
|
|
Post by gurra r on May 3, 2005 16:19:17 GMT 1
Att inte ha landslagsuttagningar är ett skämt. Det va så missade förmodligen Sveriges bästa DL, Gustav Rydstedt. Han var väl inte tillräckligt bra för svenska landslaget vad jag minns, för att han spelade i Solna. Men Division 1 skola i USA såg annat. Uttagningar är ett måste. Gurra var väl på uppsegling då men vid tillfället fanns det inget development team och landslaget ville då ha mer färdiga produkter än att utveckla folk. Numer så har de gått från den iden och försöker utveckla talanger mha development team. Detta gör också att personerna tar med sig kunskap tillbaka till sina föreningar. Gurra fanns säkerligen under landslagets radar men hade inte riktigt mognat för sånt spel. Såvitt jag förstår det så utvecklades han väldigt under tiden med SMM. Och säkerligen hos Stanford . Om gurra inte går vidare NFL/NFLE så kommer han tillföra Sverige en hel del!! Development team ger också en viss konkurrens som ger morötter både för starting och för prospects.
|
|
|
Post by Sanning on May 3, 2005 18:06:05 GMT 1
Gurra var väl på uppsegling då men vid tillfället fanns det inget development team och landslaget ville då ha mer färdiga produkter än att utveckla folk. Numer så har de gått från den iden och försöker utveckla talanger mha development team. Detta gör också att personerna tar med sig kunskap tillbaka till sina föreningar. Gurra fanns säkerligen under landslagets radar men hade inte riktigt mognat för sånt spel. Såvitt jag förstår det så utvecklades han väldigt under tiden med SMM. Och säkerligen hos Stanford . Om gurra inte går vidare NFL/NFLE så kommer han tillföra Sverige en hel del!! Development team ger också en viss konkurrens som ger morötter både för starting och för prospects. Svar nej!!!! Det var enbart filmer från Gurras äventyr i Solna och Europa laget som gav honom chansen i Stanford. Att han sedan gick till SMM vet jag inte exakta orsaker till men platsen från Stanford fick han när han spelade i Solna. Att han skulle blivit bra efter han kom till SMM är en stor omskrivning av sanningen. Tycker att den här glorifieringen från SMM spelare om att spelare blir bara bra när de kommer till SMM är löjlig, SLUTA.
|
|
|
Post by karloskar on May 3, 2005 19:04:36 GMT 1
Sjalvklart maste de ju saga sa. Det ar en legitim ursakt att byta klubb for att "utvecklas", men inte lika politiskt korrekt att saga att man bytte klubb for att vinna. Om de inte hade utvecklas, sa har de ju misslyckats med sin malsattning och de hade lika garna kunnat stanna i sin moderklubb. Da ar det ju jatte bra att saga att man blev sjalv en super super bra spelare i SMM. Ungefar samma syndrom som nar de svenska utvandrarna skickade brev hem till gamla Sverige, inte kan de saga att det har det daligt i det nya landet och att de vill komma hem.
|
|