shana
Bänkvärmare
|
Post by shana on Mar 21, 2007 16:31:12 GMT 1
haha varför skulle chiefs gå långt i år?
Och ni raiders fans kan man ju inte mer än skratta åt.
Om ens lag bara vinner 2 matcher med dom spelarna har man ju inte så mycket att säga till om.
|
|
|
Post by vetarN on Mar 21, 2007 16:54:33 GMT 1
[/quote]
Atlanta: Vick
[/quote]
fan va rolig du är jävla tönt
|
|
|
Post by a on Mar 21, 2007 17:33:11 GMT 1
Känns väl lite väl tidigt att tippa nästa års Super-Bowl vinnare så här tidigt, men jag kan på förhand säga att Denver kan bli en stark kandidat. Dom har gjort många bra drag i Free agencyn, bl. a bytt till sig en av NFLs bästa corners, Dre Bly, och dom har fortfarande kvar Al Wilson, DJ Williams, Ian Gold och John Lynch. Deras D ser helt klart ruskigt ut Det enda som behövs är lite tryck på D-line, vilken dom säkert kommer fixa i draften. . vad hände med Champ Bailey ? utan tvekan den bästa shut down corner i ligan hela deras starting d-line var 2006 föredetta first rounders
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Mar 21, 2007 18:27:30 GMT 1
haha varför skulle chiefs gå långt i år? Och ni raiders fans kan man ju inte mer än skratta åt. Om ens lag bara vinner 2 matcher med dom spelarna har man ju inte så mycket att säga till om. Hellre att Raiders bara vinner 2 matcher per säsong, än att använda sig av fiffel som Donkos gång på gång gör!
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Mar 21, 2007 19:44:49 GMT 1
OK, nu reder vi ut AFC-West en gång för alla. Broncos: Grymt bra defense, snabba men lite lätta, skulle som sagt behöva ett par kilon till på D-line. den omnänt onämde Champ Bailey är förmodligen lagets bästa spelare och en av de bästa i hela fotbollsvärlden, dock inte den bäste "shutdown-cornern", där skulle jag sätta Primetime's protegé DeAngelo Hall högst, men Champ är mer och komplett, kort sagt han är the Champ. Broncos offense tror jag dock inte kommer att räcka lika långt som vissa hoppas. Brandon Marshall's talang täcker ännu inte upp för Rod Smith's ålder. Dessutom brukar det, när man vaknar ur sina pipe dreams, krävas mer än en halv säsongs starter för att som QB leda sitt lag till seger, sorry Jay. Sen tänker jag inte ens gå in på det faktum att Denver som vanligt har två, tre, fyra nya "starters" på RB, deras ground game fungerar ju alltid ändå. OK då, de tar en WildCard plats Chargers: Grym talang på alla platser i laget, kunde ha gått till SB förra året, kan gå dit i år. Dock totalt hjärnsläpp att byta HeadCoach så sent (eller överhuvudtaget) när man borde vara i SB-plans stadiet. Skriver inget mer om Chargers eftersom deras fans inte sitter här klagar. Vinner divisionen enkelt Chiefs: Damon Huard..., Nej, det duger bara inte. Inget passing game, deras O-line är inte lika bra som för tre-fyra år sen, och Larry Johnson är inget enmansoffense även om han är duktig. Defense, Defense, Defense..mycket skill och erfarenhet. Tunga, tuffa och allmänt bra i mitten, MEN, gamla och långsamma i backfield. Kommer att släppa in för mycket poäng. 7-9 inget slutspel Raiders: Vad kan man säga? Raiders ligger i en ombyggnadsfas, det är något alla lag måste göra med jämna mellanrum. Kommer inte att ha med slutspelsdiksussionen att göra, men de kommer säkert upp sig om två-tre år. Trade'a Moss för ett bra draft-pick för guds skull. 4-12 inget slutspel Sådär. nu kan vi slutat kasta paj supportrar emellan och diskutera Draft/free agency istället. eller så kan ni slita isär mina resonemang ich tjafsa vidare för trådens skull, det är helt valfritt
|
|
shana
Bänkvärmare
|
Post by shana on Mar 21, 2007 20:56:25 GMT 1
eeh nej...
|
|
|
Post by Kingen on Mar 21, 2007 21:25:16 GMT 1
ok 25....endel saker håller jag med om men för Broncos del finns det en riktigt bra reciever- Javon Walker. Han fick upp ångan ett tag och var riktigt bra. Att de signade Patrick Ramsey var nog tur för jag är tveksam till Jay Cutler.
Charges... att de släppte coachen var helt otroligt. De gjorde en dunder säsong. Kanske kan Norv Turner köra samma spel som Schotenheimer (ursäkta stavningen) gjorde. Om de går vidare så är det inte pga Turner iallefall.
Chiefs. 4 spelare på offense som fick åka till probowl 2007; Brian Waters, Larry Johnson, Tony Gonzalez,Will Shields. Den del de förstärker iår är defense och de har fått 2 bra LB's. Frågetecknet är Huard men med en bra reciever från draften kan det fungera.
Raiders: Moss borde de behålla! Det borde istället göra något med deras oline och QB situation. Defense fungerade trots allt bra.
|
|
|
Post by Raider on Mar 21, 2007 22:07:31 GMT 1
Blir det Russell i draften så stannar troligtvis Moss. Blir det Johnson så försvinner Moss [och även kanske Porter] och vi får någon QB i ett ev. trade. Sen kommer vi ha ett grymt backfield, men dock så kanske vi förlorar vår mest produktiva tight end. På defense ser det underbart ut. Några färska DTs skulle dock inte sitta fel då Sapp har närmat sig slutet på karriären. Och så även en OLB.
|
|
|
Post by SE on Mar 22, 2007 0:21:24 GMT 1
Känns väl lite väl tidigt att tippa nästa års Super-Bowl vinnare så här tidigt, men jag kan på förhand säga att Denver kan bli en stark kandidat. Dom har gjort många bra drag i Free agencyn, bl. a bytt till sig en av NFLs bästa corners, Dre Bly, och dom har fortfarande kvar Al Wilson, DJ Williams, Ian Gold och John Lynch. Deras D ser helt klart ruskigt ut Det enda som behövs är lite tryck på D-line, vilken dom säkert kommer fixa i draften. . vad hände med Champ Bailey ? utan tvekan den bästa shut down corner i ligan hela deras starting d-line var 2006 föredetta first rounders Vadå Nån Champ Bailey har jag aldrig hört talas om??? Ok det va ett misstag å glömma Champ, jag ber om ursäkt. Denvers D-line må vara 1-rounders hela bunten och presterar väl helt OK, men jag får ändå känslan att något fattas. Gerard Warren är stabil i mitten, men en snabb end i klass med Dwight Freeney skulle inte skada. För att få lite klarthet i det hela ska jag säga att jag inte direkt är något Broncos-fan, jag försöker bara va realistisk. Jag har väldigt svårt att tro att Russell skulle få Raiders att gå från 2-14 till Super Bowl. För det första behöver han rätt coach och en O-line som kan blocka. Om det nu blir Russell i draften?? men det verkar högst troligt iaf, och Raiders skulle verkligen behöva en ny QB. San Diego tror jag på, bästa laget på pappret. Fast jag tror att Norv Turner kommer göra dom illa Han har allt serverat på silverfat och om han skulle misslyckas med att få laget till slutspel så kan han lika gära dra iväg till Norge å coacha PeeWee-lag.
|
|
|
Post by alexander on Mar 22, 2007 1:02:28 GMT 1
Nu råkar ju dock norv turner vara en man som skapar underverk. 3 super bowls med dallas. Inte att glömma var att han visade att vårat kära niners är påväg tillbaka, och han var en mycket stor del. Sen detta med deangelo hall. han blev ju näst intill K###lad i arslet av T.O när dallas spelade emot atlanta. så nej champ är den bästa shut down cornern i ligan. spelar med ett för dåligt lag för att få sin ring bara drömmen vore för mig att han drog till ravens : ) då snackar vi ett defence i klass med 1985 års bears
|
|
|
Post by falcons on Mar 22, 2007 12:10:37 GMT 1
vad tror ni nu efter schaub traden? nu har falcons guldläge att byta med lions eller browns o kanske knipa calvin johnson.
Falcons har ju alltid behövt receivers, och jag tror inte att Joe Horn är det rätta svaret, inte för framtiden iaf
Hoppas bara de ser sitt läge, kommer nog dröjja några år innan en så pass komplett receiver dyker upp igen.
|
|
|
Post by Guran on Mar 22, 2007 12:50:31 GMT 1
Det vore verkligen att kasta bort Johnsons talang eftersom Vick är mer rb än qb.
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Mar 22, 2007 18:14:20 GMT 1
Alexander!
Som en fellow niner-fan vet du mycket väl att alla blir sodomiserade av Terrell förr eller senare..så även Champ Bailey.
I övrigt; Matt Schaub har jag inte sett mycket av på planen (kanske mest på grund av att han spelat grymt lite i NFL vid tanke på sitt goda rykte), men texans behöver göra nånting, vadsomhelst för att få laget att lyfta.
Gällande Broncos Recievers, Ja! Javon Walker är hur stbil som helst...men man behöver två solida starters, och det är där jag menar att Smith börjar bli lite rostigt och Marshall inte har visat sig riktigt än...men om Marshall får starta över Smith kan det här bli en breakout season för honom, om Cutler håller för det vill säga
|
|
|
Post by palla on Mar 22, 2007 20:07:53 GMT 1
Det vore verkligen att kasta bort Johnsons talang eftersom Vick är mer rb än qb. du är dum i huvet! kanske ska kolla lite mer på atl's matcher innan du säger nåt, om du sett någon så ser man att deras oline är katastof och deras wr kan inte ta emot bollen. vafan vill du att han ska göra för att ni ska sluta klaga ska han passa bollen till sig själv medans han blockar oxå eller? kolla tex på andra saints matchen det här året ingen jävle på offense hjälpt honom så han fick göra allt själv
|
|
|
Post by wwehd on Mar 22, 2007 20:11:27 GMT 1
Det vore verkligen att kasta bort Johnsons talang eftersom Vick är mer rb än qb. vafan vill du att han ska göra för att ni ska sluta klaga ska han passa bollen till sig själv medans han blockar oxå eller? Det är bara Brett Favre som fixar att passa bollen till sig själv
|
|