|
Post by August Eriksson on Mar 5, 2007 23:07:56 GMT 1
Har just skrivit en krönika som finns att läsa på www.touchdownonline.comJag ser fram emot lite andra tankar kring ämnet.
|
|
|
Post by Raider on Mar 5, 2007 23:31:52 GMT 1
Kerry Collins hade visst armen för ett vertikalt passningsspel. Anledningen till att han blev cuttad är för att han vann 9 utav 29 matcher genom två år i Oakland. Och det nöjer sig inte Mr. Davis med. Samma sak gäller kalkonen Turner som nu visserligen har skrivit på för Chargless och ska dra ner den organisationen i skiten (sa jag hur glad jag är?). Anledningen till att Brooks blev cuttad är för att han startade 8 utav 8 matcher och förlorade alla. Walter vann i alla fall 2 (en mot då regerande världsmästarna).
|
|
|
Post by Kingen on Mar 6, 2007 10:04:09 GMT 1
Frågan är vilken QB som Raiders ska köra med? Hade de varit snabba kunde de plockat Huard från Chiefs :-) ....eller Garcia från Eagles.....
Det är bättre om de plockar en QB från free agency än använder sin 1 draft pick......
Sen behöver de oline. Wrs har de men en ny oline koordinator krävs oxå.
|
|
|
Post by Na on Mar 6, 2007 10:40:55 GMT 1
jag har specialstuderat det där med Plummer till Buccaneers, och det verkar som om han först sa att han skulle lämna in sina papper om pension, men nu i alla fall har ändrat sig och kommer att åtminstonde spela försäsongen för Bucs. ett annat kommande scenario är att Bucs skulle kunna skicka honom vidare till antingen Raiders (som ligger i samma division som broncos, och shanahan därmed inte ville byta med) eller Texans, där många fd Broncos spelare spelar. jag skulle t.ex. inte bli förvånad om Cooper Carlisle, som startade som RG för broncos förra säsongen skulle gå till Texans, mest för att han redan kan terminologin som Coach Kubiak använder sig av eftersom Kubiak tidigare varit offensiv koordinator för broncos.
Det lag i NFC som satsar hårdast på att ta sig tillbaka till toppen är 49ers, de har gjort några mäktiga värvningar genom att ge Nate Clements ett 8 års kontrakt, vidare chansar de på att Michael Lewis kan ta sig i kragen och spela på probowl nivå igen och har signat lite andra spelare.
i AFC gör New England stora värvningar genom att ha värvat Adalius Thomas, som imponerade stort på mig när han hade coverage på Dallas Clark i slutspelsmatchen mellan Colts och Ravens. i övrigt har de förstärkt sitt runninggame genom att värva TE Kyle Brady från Jacksonville, där han var en av ligans bästa blocking TEs. De har även skaffat en ny spelare(Wes Welker) att ta emot kickoff och punt returns när Lawrence Maroney kommer starta som halfback. Att de dessutom har två val i första rundan på draften gör inte saken sämre för deras skull.
|
|
|
Post by Bjorkman on Mar 6, 2007 11:02:45 GMT 1
Eftersom det klagades på att jag skriver om saker som hör hemma på andra trådar så skriver jag lite grann här gällande krönikan så alla vänner av ordning inte misstycker.. En mycket läsvärd krönika och undertecknad var på plats mitt i raider nation i matchen vs Steelers. Problemet med raiders börjar redan i själva ägarskapet där Mr Davies kan då och då lägga sig i själva playcallingen samt hur man coachar.. Mr Davies kör med micromanagement där varje Headcaoch med ett anständigt ego får utslag utav. Detta påverkar då vem som får jobbet, Mr Davies tycker inte om att ha en alltför självständig hc som han inte kan styra. Även om han äger laget så vill man gärna inte ha en ägare som tittare en över axeln hela tiden och ifrågasätter. Man vill helt enkelt ha arbetsro..den nya hc är nyss 31 år fyllda.....men vi får hoppas att den nya OC Knapp kan få mer gjort i jämförelse med den förra som hade jobbat som sportjournalist ett tag.. Men man måste hitta Ol som kan sitt yrke vilket är först och främst skydda bollbärarna.. och det har det varit ont om.. vi får hoppas att man hittar några freeagents som kan kliva in och ta en starting position från början. Att hitta någon i draften som kan starta på Ol direkt i NFL är lite som att spela på lotto.. Detroit Lions däremot måste bestämma sig uppe i ägarboxen vad man vill göra med sitt lag.. att få till en vinnade lag och vinna ligan börjar INTE hos tränarstaben utan i klubbmanagement och än så länge har jag inte sett någon tillstymmelse till detta trots ett antal höga draftpicks, talangfulla spelare och dugliga coacher..3-13. förra säsongen.. Cleveland Browns 4-12 förra säsongen men här verkar man hittat ett duglig coach Crennel som är en gammal patriots assistent med förkärlek till ett 3-4 defense vilket för en Ol ger utslag med tanke på hur dagens 3-4 med multiplefronts ser ut. Ge han lite tid och tur kanske samt tålmodig ägare så kan det gå vägen.. sista gången de hade en vinnade säsong var under Shottenheimer.. och det var några år sen fastän med en annan ägare.. Tampa Bay Buccaners Gruden måste nog upp till bevis denna säsong om han nu tycker om det varma vädret i södra Florida.. 4-12 är INTE imponerande även om han vann superbowl för några år sen men det laget som vann var ju mer eller mindre uppbyggt av Dungy och snacka att komma till ett dukat bord.. man kan fråga sig varför Dungy drog.. MVH Björkman
|
|
|
Post by sebastianlindqvist on Mar 6, 2007 11:19:50 GMT 1
Tror faktiskt de hade en Winning Season under Butch Davis 01 el 02 då de mötte Steelers i en slutspelsmatch och Kelly Holcomb hade en jäkla massa passing yrds, men jag kan ha fel
/Nörden
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Mar 6, 2007 15:54:27 GMT 1
Har just skrivit en krönika som finns att läsa på www.touchdownonline.comJag ser fram emot lite andra tankar kring ämnet. Angående din krönika, så är jag inte alls så säker på att Raiders är så intresserade av Russel. Nya Coachen Kiffin har sagt att han är villig att ge Walter en chans. Skillnaden mellan Walter och Russel är inte speciellt stor, båda har en stark arm, de är nästan lika långa. Enda skillnaden är att JaMarcus väger mera. Just nu känns det inte som det spelar någon roll vilken QB vi spelar med, för den som ska leda detta lag kommer antagligen att få smaka på gräset lika mycket som Brooks och Walter gjorde denna säsong. Och som det verkar så finns det inga pengar till några offensiva linjemän eller några andra spelare i free agencyn heller, om man inte lyckas med att trada bort eller byta ett par spelare först. De pengar man har lär spenderas på draft spelarna, men det blir svårt att täppa igen alla hål genom draften bara.
|
|
|
Post by DaCosta on Mar 8, 2007 13:53:26 GMT 1
En aspekt som jag tycker glöms bort i krönikan är att vägen till framgång ofta inte går genom free agency. En bra artikel som belyser vikten av draften istället för free agency länkSpeciellt de allra första dagarna i free agency är mest en period då lag spenderar alldeles för mycket pengar på medelmåttiga spelare. En väg som garanterat inte leder till framgång i det långa loppet.
|
|
|
Post by Na on Mar 8, 2007 15:52:49 GMT 1
hur man lyckas med free agency: man hittar spelare som inte riktigt blommat ut i sin gamla klubb, men som passar bättre in i den nya pga spelsystem etc. ett exempel på det är Reuben Drougns, som blev draftad av detroit, inte passade in där, och senare blev upplockad av Denver, där han fick vara backupfullback några säsonger, och sedan starting fullback, för att senare bli starting halfback och göra 1300yds på 10 matcher som starter
utöver detta kan man ta redan färdiga spelare, och övertala om att den här klubben kan erbjuda någonting som spelaren törstar efter, exempelvis pengar eller en superbowlring
hur man lyckas med draften: i första rundan hittar de flesta lagen bra spelare, några lag hittar spelare som de tror är bra som visar sig inte klara av spelsystem, är skadebenägna eller helt enkelt inte passar in. det svåra är att minimera antalet "busts"
men draften är mer än bara en runda, därför är det även viktigt att hitta guld i de senare rundorna. en spelare som andra lag glömt att titta på just för att det fanns så många. ett exempel på en sån spelare är Colston i Saints, som gick i sjätte eller sjunde rundan av förra draften, och hade stats som nästan överglänste reggie busch, som gick som #2 i draften. ytterligare ett exempel på en sån lirare är Rod Smith (denver) som gick odraftad till denver.spenderade en säsong på practise squad, och sedan lyckades ta en plats i laget. han spelade probowl i mars 2006
|
|
shana
Bänkvärmare
|
Post by shana on Mar 8, 2007 17:04:15 GMT 1
nu när vi ändå är inne på denverspelare så kan vi ju ta ett exempel till. Therell Davis var en 300 pound nosetackle när han spelade i high school. I college bytte han av någon anledning position till runningback (förmodligen fullback pga vikten). Där var han backup till Garrison Hearst (49'ers) Och sin sista säsong var han skadad. Han fick alltså inte spela så mycket. i draften blir han draftad av Denver i 6th/7th round. Åren efter det var han en av nfls bästa runningbacks för att sedan 1998 springa över 2000 yards och bli nfl MVP. Han hade klart bli invald till hall of fame om han inte fick en carrer ending skada 2001. Men han var så bra under sin karriär så han är iaf invald till the all decade team of the 90s. Och allt detta på drygt 6 år. han hade klart fått vara med walther payton, jim brown, emmit smith, barry sanders och dom andra uppe i toppen om han hade fått spela tills han var tvungen att sluta på grund av ålderdom.
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Mar 9, 2007 18:58:15 GMT 1
Inte helt säker på att jag håller med om att Terrell Davis skulle ha hört hemma bland de absolut bästa runningbakcsen i NFL's historia, men visst var han grymt bra...framförallt var duktig på att verkligen utnyttja Gary Kubiak's (jag tror det var han som var o-line coach i denver) geniala blocking schemes...och Davis' "blinda" spel i superbowl var rätt coolt...hans ovannämde fd lagkamrat Garrison Hearst var också grymt duktig men föll till slut offer för runningback-knäna
Men nog om Terrell Davis...
Det jag hade tänkt skriva var att bland alla storspelare som valts sent förtjänar väl Tom Brady att nämnas...Patriots valde väl honom i sjätte rundan om jag inte missminner mig...tricket där var väl att Brady spelade för Michigan som passar bollen ca 1 gång per quarter
|
|
|
Post by Broncos on Mar 9, 2007 19:08:04 GMT 1
Gary Kubiak var QB coach senare OC, Alex Gibbs aka the zone genius var OL coach(tror han är nån slags konsult åt Falcons nu)
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Mar 10, 2007 0:35:25 GMT 1
okej då...credit till mr. Gibbs....broncos zone-blocking har helt klart varit ganska scary, det märks inte mnist på att de har en ny starting tailback varje år och att vem den killen än är så springer han alltid in minst 1,000 yards
|
|
|
Post by Raider on Mar 10, 2007 0:35:42 GMT 1
Åt h-vete med donkeys. Det rör btw inte ens ämnet. Vad som rör ämnet är att Raiders just signat Rhodes för 2 år. Ska bli intressant att se hur coach Kiffin väljer att använda backarna [Jordan, Rhodes och Fargas] nu. Två tight ends har också skrivit på för Raiders, en från Cinncinati och den andra från Arizona. Detta får mig mer och mer tro att vi ändå väljer Russel i draften. Även offensive lineman och före detta 2-time pro bowler Jeremy Newberry skrev på för några dagar sedan.
|
|
|
Post by Raider on Mar 10, 2007 2:19:21 GMT 1
...och även free-agent fullback Justin Griffith. Det krävs bara att han klarar av ett fys test så har han ett 3 års kontrakt värt 3.8 miljoner dollar.
|
|