Jag tänkte som Bronco-fan hålla mig utanför leken, men blev för sugen på att hoppa in.
Jag är säker på att Broncos kommer vara minst lika starka i år som dem har varit de senaste säsongerna. Men mycket beror ju naturligtvis på Cutler. Är han vad många tror att han är kan det bli en rolig säsong för Denver, men det är ju svårt att veta.
Ang. Marshall har jag inga tvivel på att han kommer vara en mycket bra 2nd WR, och som var sagt tidigare finns ju även två bra TE's. Det såg ju ut i slutet av säsongen som om Scheffler och Cutler gillade varandra.
Lägg därtill Henry som är mycket mer den typen av RB som Shanahan gillar än exempelvis Tatum. En mycket stark RB som ska ta det yards som ges snarare än inte ta det klara yards för att sen göra ett magiskt nummer och springa 60 yards för TD som Bell brukage göra.
Med en ny och mycket begåvad D cord. i Denver tror jag defence kommer hålla lika hög standrad om inte bättre. Kommentaren ang att en typ som Dwight Freeney behövs håller jag inte med om, Elvis Dumervil fyller den rollen mycket bra. Han hade runt 8 sacks på året och då var han inactive de första 4 matcherna vill jag minnas. Han är en rakt av pass ruscher. Men ett stycke grym D-line spelare är verkligen vad Denver behöver så jag tror att det kommer rikta mycket fokus på den positionen i draften. Fast vad vet jag, Shanahan draftar alltid motsatsen av vad jag tror (exempelvis Cutler). Men killar jag gillar i draften är Carricker (säkert borta vid 21), Moss och Alan Branch (han verkar ju falla, men säkert borta ändå).
Sen som jag har förstått finns det verkligen mycket talang i andra och tredje rundan på d-line, så många kommer nog vänta med att fylla sina behov tills då.
Att Champ Bailey med Denvers mediokra pass rush förra året ledde ligan i interceptions PLUS att inte överdrivet många bollar kastades han håll borde sluta all diskussion om vem som är den bästa cornern i ligan!
Det är samma anledning till att jag tycker Cato June är ligans mest överskattade linebacker. Han är bra, men inte mer. Anledning till att han och Brackett hade så jäkla många tacklingar är att alla lag som mötte dem försökte hålla Manning på sidlinjen så mycket som möjligt, därför sprang man bollen pga att kontrollera klockan, lägg därtill att d-line inte kunde stoppa springspelen därav fick alla LB tackla hela tiden.
Förlåt... sidetrack. Men poängen är, i våran härliga sport finns det ju så sjukt många underliggande anledningar till att saker och ting ser ut som dem gör..
Ang. resten av AFC-west så finns det ingen anledning att tro att Chargers inte kommer vara fantastiska i år igen. Men en bra WR skadar nog inte.
KC har fortfarande ett väldigt blandat lag. Dem är stekheta på vissa positioner med långt ifrån bra på andra t ex secondary i min mening. En ny bra corner att gå tillsmammans med deras nya safety från förra draften skulle göra mycket tror jag.
Raiders har jag inte tyckt sett SÅ dåliga ut på pappret sen har dem verkligen underpresterat på plan. Jag skulle bli förvånad om dem inte tog Russell i draften, men å andra sidan om Walter är så bra som Raiders hoppas på kanske han ska få ett helt år att försöka, han va väl ändå ett first day val(?). Annars vore det mindre spektakulära valet men mycket smarta sådant att ta Thomas, han kan bli hur bra som helst.
Med Rhodes och Jordan har dem en bra one-two punch, med visserligen ingen o-line att öppna för dem, men med Newberry där kanske det kan hända lite grejer. För övrigt tyckte jag Arts playcalling förra året var bedrövligt, så lite pga av coacherna sög dem nog. Jag tippar nog Raiders iaf inte bättre än 5-11...
En sista...
Jag tror att Quinn kommer bli en bättre QB än Russell i NFL. Nu är Russell inte en speciellt mobil QB, men ändå ingen riktigt tänkande pocket passer, han är mer en otroligt fysiskt begåvad gunslinger vilket traditionellt sett inte har visat sig så bra (min favorit Elway excluded of course
i NFL. Quinn däremot, har under en fantastisk tränare, med ett pro style offense, en pocket presence där varje kast känns väl igenomtänkt pga hans kanske inte alltid så grymma arm. Jag tror att båda kommer lyckas bra, men med fördel Quinn där...