|
Post by NA on Mar 13, 2007 15:38:16 GMT 1
jag vet inte var packers väljer i ordningen, men jag tror väl inte att de hinner lägga vantarna på adrian peterson...hade jag varit Packers hade jag satsat på draftens näst högst rankde RB Marshawn Lynch från Berkley. Han var heissman finalist och är riktigt, riktigt bra...om han sen lyckas i NFL visar sig med åren, men Green Bay är nog inget dumt ställe att börja, om han bara kan göra väderomställningen förstås möjligheterna finns för Greenbay att de kan få tag på Peterson: lag före som redan skaffat sig en RB Detroit: Tatum Bell, TJ Duckett Cleveland: Jammal Lewis Houston: Ahman Green lag före som hade en bra RB sen innan: Tampa Bay: Cadillac williams Arizona: edgerrin james Washington: Clinton Portis Miami: Ronnie brown Atlanta: Vick San Francisco: Frank Gore St. Louis: Steven Jackson lag före som har större behov än RB: Oakland: behöver OL, QB Minnesota: Behöver: QB, LB Carolina: Behöver: TE, OL, LB lag som skulle kunna drafta en RB: Buffalo Green Bay okejdå, Green Bay kan få Lynch om inte nått annat lag vill ha honom
|
|
|
Post by Raider on Mar 13, 2007 22:09:58 GMT 1
Peterson går nog till Cleveland. Lewis deal är nog bara på ett år eller två och Browns söker nog en franchise runningback och det finns i Adrian Peterson.
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Mar 13, 2007 23:08:01 GMT 1
har också känslan av att Peterson kommer att hamna i Cleveland...kärnan i deras offense är ungt (Frye, Winslow, Edwards) och Jamal är nog ingen kille de tänkt sig att bygga en dynasti kring
Någon dynasti kommer det naturligtvis inte att bli för Browns i vilket fall som helst...somliga är dömda till att förlora
Om inte annat så är det nog mycket möjligt att Packers kan dra till sig både Julius Jones och Marshawn Lynch...trenden i NFL har ju gått bort från "riktiga" all-downs feature backs, och vänt sig mer mot att de flesta lag delar carries mellan två killar..få lag skulle nog vilja sätta hela sitt running game på en rookie...därför tror jag att Green Bay kommer att signa åtminstonde än free agent running back, och drafta en i första rundan, OM!! inte antalet duktiga backs i free agencyn gjort RB värdet i draften såpass lågt att Packers väljer att lägga första valet på en WR eller O-line för att göra Favre lite lyckligare, och sen väljer än RB i andra rundan.
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Mar 13, 2007 23:11:07 GMT 1
Kan också för hakutstickandet och lokalpatriotismens skull sticka ut hakan och säga att Marshawn har minst lika stor talang som, och kommer få en bättre proffskarriär än, Adrian Peterson.
Diskutera det om ni vill
|
|
|
Post by Kingen on Mar 14, 2007 16:37:11 GMT 1
Måste säga att jag känner mig hyfsat kompfortabel med Kansas Chiefs drag i free agency. Edwards satsar ytterligare på att förstärka defense. Både LB Donnie Edwards och Napoleon Harris..... Båda spelarna starters och gjorde väldigt bra säsonger. Jared Allen verkar det som de släpper. I draften så är Defense end den starkaste positionen vilket gör att det går att ersätta honom. Chiefs behöver dock också uppgradera DT men där finns det också ett antal bra spelare att drafta.
Chiefs kommer dock säkert att ta en WR i första omgången........ Försvinner Green från Kansas så kan det blir tyngre även om Huard presterade bra.
Stänger defense till så blir det slutspel även kommande säsong. Offense kommer säkert hamna bland top 6-7
|
|
|
Post by Dorkman on Mar 14, 2007 17:33:16 GMT 1
Kan också för hakutstickandet och lokalpatriotismens skull sticka ut hakan och säga att Marshawn har minst lika stor talang som, och kommer få en bättre proffskarriär än, Adrian Peterson. Diskutera det om ni vill Peterson är ju större starkare och snabbare om man tittar på testresultaten och har även haft en mer framgångsrik karriär hitills än vad Lynch har men han är också mer skadebenägen så det är mycket möjligt att du har rätt i att Lynch kommer att bli mer framgångsrik i NFL. Dra in hakan.
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Mar 15, 2007 9:25:04 GMT 1
Ja det är väl så att Peterson på papperet är den bättre av de två, men framgång i NFL är svårt att förutspå...enligt "testerna" borde Jerry Rice ha slutat som en halvskaplig college spelare Go Cali!
|
|
|
Post by Dorkman on Mar 16, 2007 13:30:50 GMT 1
|
|
|
Post by SE on Mar 20, 2007 13:03:13 GMT 1
Känns väl lite väl tidigt att tippa nästa års Super-Bowl vinnare så här tidigt, men jag kan på förhand säga att Denver kan bli en stark kandidat. Dom har gjort många bra drag i Free agencyn, bl. a bytt till sig en av NFLs bästa corners, Dre Bly, och dom har fortfarande kvar Al Wilson, DJ Williams, Ian Gold och John Lynch. Deras D ser helt klart ruskigt ut Det enda som behövs är lite tryck på D-line, vilken dom säkert kommer fixa i draften. Det enda frågetecknet är Jay Cutler, och om han klarar av att leda offense på egen hand. Men med Brandon Marshall, Javon Walker, Rod Smith och Tony Scheffler och förhoppningsvis en lika dominant o-line som vanligt så kan det nog på vägen.
|
|
|
Post by Dorkman on Mar 20, 2007 14:18:01 GMT 1
Glöm inte Travis Henry och Mike Bell som rb´s.
|
|
|
Post by vetarN on Mar 20, 2007 19:36:41 GMT 1
Vilken RB lockar/draftar Packers till sig då nu när Green är borta? Antingen så tradar dom upp så att dom hamnar före bills så att de kan ta peterson om han nu faller så långt annars tar det väl Marshawn Lynch från Cal. men han kanske inte heller är kvar om vi nu säger att AP draftas top 10 så har man fortfarande bills som behöver en RB, skulle inte förvåna mig om de trada upp före bills om de nu vill ha en AP eller Lynch.
|
|
|
Post by Raider on Mar 20, 2007 23:53:17 GMT 1
Hahahahaha, Denver går lika långt som dom gjorde sist. Dom går knappt till slutspelet. Denver som champs, my aass...
|
|
|
Post by Raiders STHLM on Mar 21, 2007 0:20:11 GMT 1
Den stora frågan är väl hur mycket Doncos fuskat med capspace igen? Med tanke på att innan Free agencyn började så var man ett av lagen som låg absolut sämst till. Men med det usla straff de fick sist, så tycker nog de att det är värt att fortsätta att fiffla!
|
|
|
Post by SE on Mar 21, 2007 1:54:41 GMT 1
Hahahahaha, Denver går lika långt som dom gjorde sist. Dom går knappt till slutspelet. Denver som champs, my aass... Men en sak är säker, det kommer ta ett par decennier innan Oakland är med i matchen ;D
|
|
|
Post by Kingen on Mar 21, 2007 8:43:33 GMT 1
Kan inte mer än instämma i visdomsorden från Raiders fansen. Broncos trodde de hade något förra säsongen också men det visade sig att de inte höll hela vägen till slutspelet. Chiefs tog den sista (rättvist) platsen och förlorade mot SB champsen.
Att Plummer går i pension kommer inte att hjälpa dem. Nä detta året ser ut att bli Chiefs och Charges.
|
|