|
Post by lastbilen on Jun 21, 2007 18:52:56 GMT 1
Faktum kvarstår:
Dif var inte där för att spela match, dom var där för att undvika en W.O.
När vi, Falun, stod ombytta och klara för match stod Difs sju spelare och tre ledare och förde en diskussion med domare.
Vi sa: Spela eller lämna W.O.
Hade Dif skickat ut sina sju på plan så hade vi spelat mot dom. Det här är alltså kryphålsletning och hårklyveri och gagnar varken sporten i stort eller de enskilda klubbarna.
|
|
|
Post by wwehd on Jun 21, 2007 22:52:50 GMT 1
det är ingen idé att skicka motioner om ändring av TB till förbundsmötet eftersom det är förbundsstyrelsen som på förslag av regelnämnden som fastställer TB. Där lärde jag mig något nytt. Tack för det. Men skicka in ett förslag till ändrig till Regelnämnden istället då. Rätt så?
|
|
|
Post by TRuck on Jun 22, 2007 8:30:40 GMT 1
Faktum är att du hittar på!
Ni hade inte koll på reglerna och började rösta ifall Dif fick starta med 7 man. Sen fick ni domaren till att inte starta matchen.
Ni var sura och ville få ur Dif ur serien men ni gjorde fel och nu skall du skylla på någon annan.
Gör rätt gör om.
|
|
|
Post by JJ on Jun 22, 2007 8:41:48 GMT 1
*host* Gör om, gör rätt brukar man säga va? ;p arbetsskada.
|
|
|
Post by shiiett on Jun 23, 2007 15:29:51 GMT 1
Faktum är att du hittar på! Ni hade inte koll på reglerna och började rösta ifall Dif fick starta med 7 man. Sen fick ni domaren till att inte starta matchen. Ni var sura och ville få ur Dif ur serien men ni gjorde fel och nu skall du skylla på någon annan. Gör rätt gör om. För det första, så har vi en utbildad domare som spelar i vårt lag, så vi hade full koll på reglerna. För det andra, vid kickoff så ska det stå 4 man på var sida om kicker. Vilket inte blir 7 iaf? För det tredje heter det Gör om Gör rätt. För det fjärde, varför skulle vi vilja få ett lag ur serien? För det femte, "Faktum är att du hittar på" Det där e så nära sanningen man kan komma.
|
|
|
Post by Derby on Jun 23, 2007 21:55:20 GMT 1
Kommer nog bli rätt heta känslor mellan DifB och Falun när de spelar de två matcherna de har kvar. Frågan är om Djurgården B kommer att se till att de har lite förstärkning från A-laget då på planen då. Det kan nog bli en riktig holmgång mellan två lag som inte gillar varandra just nu. Heta kämslor mellan två tuffa lag... Härligt! Precis vad fotboll handlar om. Önskar bara att jag kunde vara där och titta på matchen.
|
|
|
Post by Satan on Jun 23, 2007 23:39:20 GMT 1
Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag hejar på DIF B i dom matcherna. Faluns spelare och ledare tänker inte på sportens framtid utan bara sin egen kortsiktiga vinning. Bort med sånt.
|
|
|
Post by Glamour on Jun 24, 2007 11:26:31 GMT 1
Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag hejar på DIF B i dom matcherna. Faluns spelare och ledare tänker inte på sportens framtid utan bara sin egen kortsiktiga vinning. Bort med sånt. Jag förstår inte riktigt hur du tänker...Vad blev Faluns kortsiktiga vinning i det här? Skönt iaf att det blev som det blev, fler matcher att spela är alltid det bästa. Hoppas bara att "DIF's krigare" bestämmer sig för att faktiskt spela. ps. Om någon av er sju djurgårdare som var uppe i Falun läser detta: Kan du verkligen påstå att du var på Lugnet med avsikten att spela matchen, det såg inte så ut på era T-shirts och sandaler....sluta säga att "elaka Falun" tvingade er till W.O
|
|
|
Post by B on Jun 24, 2007 11:33:46 GMT 1
Man åker inte till en match med sju man för att spela den. Det är väl så solklart som det kan bli.
|
|
|
Post by Pelles Fotbollslag on Jun 24, 2007 14:04:39 GMT 1
Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag hejar på DIF B i dom matcherna. Faluns spelare och ledare tänker inte på sportens framtid utan bara sin egen kortsiktiga vinning. Bort med sånt. För sportens långsiktiga vinning så ska jag nu starta ett eget lag, förstsa säsongen så blir det nog bara jag. MEn jag ska åka runt på min trehjuling och sparka bollen ut över sidlinjen och se ge upp, till nästa år får jag en lillebror - då kan han också få vara med...
|
|
|
Post by Tommy Wiking on Jun 24, 2007 17:28:35 GMT 1
Hej alla,
Jag har inte skrivit så många inlägg på forumet det senaste året eftersom jag helt enkelt tröttnade på ändlösa diskussioner som nästan alltid slutade i pajkastning.
Jag är väl rätt benägen till att återgå till det då en del som skriver inlägg inte ens orkar läsa vad som skrivits innan eller orkar försöka förstå vad som skrivits.
Några småtrötta kommentarer,
Lastbilen, Nej, ni sa inte spela eller lämna wo. Varken domaren, Djurgården eller representanter för Falun har samma uppfattning som du. Den enstämmiga bilden är att ni diskuterade ifall Djurgården fick starta med nio man eller inte och om ni skulle tillåta det. Ni sa nej och domaren beslutade att ge er en wo. (om man läser inlägg från förmodade Falunspelare som skrivits på forumet innan vårt beslut så verkar även de bekräfta den bilden).
shiiett, 1, er utbildade domare hade säkerligen full koll på regelboken. Han hade dock inte full koll på tävlingsbestämmelserna vilket han och jag diskuterat. Jag har ingen anledning att kritisera honom, han tog ett beslut som han trodde var rätt.
2, ja du har rätt att ett lag skall ha fyra spelare vid varje sida om sparkaren vid kick off. Den mer intressanta frågan är dock vad straffet är om du inte har fyra spelare vid sidan om sparkaren? Du tog inte med det. Innebär det att det blir en wo? Svaret är nej. (och svaret på vad straffet är för att inte ha fyra spelare vid sidan om sparkaren kan du hitta i regelboken)
Pelles fotbollslag, Du har uppenbarligen inte orkat läsa vad jag skrivit tidigare, gör det. Och fortsätt att leka med trehjulingen, det verkar vara en lagom nivå för dig.
Kan vi nu försöka återgå till fotbollen?
Mvh Tommy Wiking Ordf SAFF
|
|
|
Post by pajkastaren on Jun 25, 2007 9:53:03 GMT 1
Börja gå med på att byta tider! Jag tycker det vore ett steg i rätt riktning, det är så det funkar i alla andra lagsporter när matchen inte kan spelas.. Varför skulle vi inte kunna det också? Sluta sura och bli lite tillmötesgående
Ni säger att det är svårt med plantider och så där.. Är det i huvudtaget någon som har kollat efter ni bokat till matcher / träningar om ni nu skulle kunna hitta andra tider? Antagligen är svaret nej..
Det är inte helt omöjligt att andra föreningar skulle kunna tänka sig byta tid för att ni ska kunna spela er match..
|
|
|
Post by Jocke on Jun 25, 2007 13:05:06 GMT 1
I de flesta kommuner gäller att tävlingsmatch går före träningsmatch som går före vanlig träning, oavsett vilka sporter som konkurrerar om planen. Det gäller bara att vara ute i god tid, minst 5-7 dagar innan brukar vara gränsen för att göra ändringar utan att åka på straffavgifter. Skulle det skita sig med kommunen kan man som sagt prova att byta tid direkt med den förening som har den tid man vill ha, fast då får man nog vara ute lite tidigare.
|
|
|
Post by Musse Pigg on Jun 26, 2007 15:00:40 GMT 1
Jösses, inte konstigt att football inte får någon cred när en sån pajjas är förb.ordf.......Kalle Anka-förbund...... Tommy, håll dig ifrån forumet om du inte kan hålla en bättre officiell ton än så här. Hej alla, Jag har inte skrivit så många inlägg på forumet det senaste året eftersom jag helt enkelt tröttnade på ändlösa diskussioner som nästan alltid slutade i pajkastning. Jag är väl rätt benägen till att återgå till det då en del som skriver inlägg inte ens orkar läsa vad som skrivits innan eller orkar försöka förstå vad som skrivits. Några småtrötta kommentarer, Lastbilen, Nej, ni sa inte spela eller lämna wo. Varken domaren, Djurgården eller representanter för Falun har samma uppfattning som du. Den enstämmiga bilden är att ni diskuterade ifall Djurgården fick starta med nio man eller inte och om ni skulle tillåta det. Ni sa nej och domaren beslutade att ge er en wo. (om man läser inlägg från förmodade Falunspelare som skrivits på forumet innan vårt beslut så verkar även de bekräfta den bilden). shiiett, 1, er utbildade domare hade säkerligen full koll på regelboken. Han hade dock inte full koll på tävlingsbestämmelserna vilket han och jag diskuterat. Jag har ingen anledning att kritisera honom, han tog ett beslut som han trodde var rätt. 2, ja du har rätt att ett lag skall ha fyra spelare vid varje sida om sparkaren vid kick off. Den mer intressanta frågan är dock vad straffet är om du inte har fyra spelare vid sidan om sparkaren? Du tog inte med det. Innebär det att det blir en wo? Svaret är nej. (och svaret på vad straffet är för att inte ha fyra spelare vid sidan om sparkaren kan du hitta i regelboken) Pelles fotbollslag, Du har uppenbarligen inte orkat läsa vad jag skrivit tidigare, gör det. Och fortsätt att leka med trehjulingen, det verkar vara en lagom nivå för dig. Kan vi nu försöka återgå till fotbollen? Mvh Tommy Wiking Ordf SAFF
|
|
|
Post by Din mamma on Jun 26, 2007 15:28:26 GMT 1
Men jesus
Hur svårt kan det var att inse att herr Wiking har rätt... Det gagnar ingen att hålla tråden vid liv. Dif B är välkomna att spela vilka jävla matcher de vill. Den matchen Falun kunde undvikits då Dif kontaktade Copperheads flera dagar före matchstart. Falun ville inse fakta och släppte dit publik ändå. Difs fel? Nej! Slapp hantering av falun och taskigt läge för DIF. Reglerna är som de är och TB är tydlig. Falun ville inte spela... W.o. Falunn förlorar på eget bevåg.
Nu är vår förbundsordförande vänlig nog att låta FC komma undan, eftersom de inte visste konsekvenserna. Är det då läge att tjafsa? Tacka och ta emot! Nicka och se glada ut....Vilken del av meddeleandet är det ni inte förstår? Jag kan förhoppningsvis översätta till dalmål
|
|