|
Post by Informer on Jun 11, 2007 9:52:55 GMT 1
Hmm. personligen så borde en match inte få starta om man inte har 11 spelare på planen vid matchstar, men i texten ovan så påstås det att man måste vara 9 spelare.
Jag kan dock inte hitta något stöd för detta påstående i reglerna och kan inte heller se att det står så i TB.
Det är riktigt att man måste vara 4 man på var sida om sparkan vid en avspark, men det är ett regelbrott vid spelbar boll (regel 6.1.2.c + straff). Således kunde matchen ha startats, domaren flaggat och sparken gjort som efter en 5 yards bestraffning. Detta hade då få gjorts om ett antal gånger om inte det mottagande laget tagit emot bollen och gjort en TD eller om de avstått regelbrottet. Efter ett visst antal omsparkar och att man kommit i närheten av sitt eget målområde kunde domaren avbrutit matchen och tilldömt segern till det mottagande laget eftersom upprepade regelbrott som endast kan betraffas med halva distansen till mållinjen ger domaren denna möjlighet (9.2.3.B).
|
|
|
Post by RB82 on Jun 11, 2007 12:12:19 GMT 1
Tråkigt för DIF B. Har mött er två gånger i år och även om ni varit få vid båda mötena så har ni gett allt ända in till slutsignalen. All heder åt er och hoppas att ni får chansen i A-laget istället. Illa att ett beslut som leder till att ett lag utesluts ur serien kan tas av spelare och ledare i ett annat lag. Detta borde endast kunna tas av TU, alternativt domarna. Obs, detta är min personliga åsikt och inte lagets, bla bla bla...
|
|
|
Post by yippikayeeio on Jun 11, 2007 12:56:06 GMT 1
Visst är det tråkigt för lagen i div 2 (östra?) Att det blir mindre matcher att spela.. men hur kul kan det va som gästande lag att åka ner till Match mot Dif B när man antagligen ändå inte kommer att få spela för att dem e för få?? asså egentligen borde ju spelar frågan inte vara nått problem.. det e ju inte direkt så att stockholm e en småstad där man inte kan få in nya spelare.. eller?? hoppas verkligen att ni (Dif) tar tag i erat problem med för få spelare till nästa säsong..
|
|
|
Post by wwehd on Jun 11, 2007 13:33:05 GMT 1
DEt står tidigare i texten att någon inom förbundet sagt att man kan spela ett försök med 7 spelare (förutom avsparken då).
Jag undrar hur det ska gå till? Men måste ju ha 7 man på linjen och 1 person bakom för att kunna ta emot bollstarten. Det får jag till 8, men jag kanske inte kan räkna?
|
|
|
Post by Synd on Jun 11, 2007 15:08:38 GMT 1
Om nu Falun innan DIF åkte upp fått besked om vad som ska hända och sedan likväl tvingat Dif till WO väl uppe i Falun så tycker jag att det är riktigt illa gjort av Falun.
Jag skiter fullständigt i huruvida DIF borde eller borde inte spela med två lag, de har tagit beslutet att göra detta och de gör så gott de kan för att åtminstonne fullfölja sina matcher.
DIF har tagit sig vatten över huvudet, sånt händer. Men det Falun gjorde(med reservation att hela sanningen inte framkommit) är helt och hållet oförlåtligt. Där försvann all den respekt jag haft för det laget. Hur jävla svårt hade det varit att bara låte DIF sparka av nu när de ändå gjort allt som stått i deras makt att inte bli diskvalifierade.
|
|
|
Post by jo on Jun 11, 2007 16:01:16 GMT 1
Håller med föregående talare
|
|
|
Post by Oj oj oj on Jun 11, 2007 16:18:18 GMT 1
Om nu Falun innan DIF åkte upp fått besked om vad som ska hända och sedan likväl tvingat Dif till WO väl uppe i Falun så tycker jag att det är riktigt illa gjort av Falun. Jag skiter fullständigt i huruvida DIF borde eller borde inte spela med två lag, de har tagit beslutet att göra detta och de gör så gott de kan för att åtminstonne fullfölja sina matcher. DIF har tagit sig vatten över huvudet, sånt händer. Men det Falun gjorde(med reservation att hela sanningen inte framkommit) är helt och hållet oförlåtligt. Där försvann all den respekt jag haft för det laget. Hur jävla svårt hade det varit att bara låte DIF sparka av nu när de ändå gjort allt som stått i deras makt att inte bli diskvalifierade. Till att börja med, vill jag beklaga att du fallit för Djurgårdens snack i försök om att försöka rädda sin "heder", dessutom hur kan du säga så, när du varken var på matchen eller närmare bestämt satt i huddlen när man röstade om vilket beslut som skulle tas. Det vi sa där var (inte ordagrant men något i stil med) "Match eller W.O" Det skulle vi föreslå, eftersom man då visar upp sig med 7 man varav 3 är skadade och det krävs 9 man för att få spela en match och då kan man sen bryta matchen när det står 50-0 pga teknisk underlägsenhet. Varför ska det alltid vara så förbannat svårt för dessa Djurgårdare att finna sig i reglerna som bestämms? Det har inte spelat någon roll vad det har varit, ni har alltid lyckats gnälla om något som inte passade er på precisen, jag kanske inte ska ta upp exemplet med förra årets möte i Falun och diskutionen om matchtröjorna, för då skulle ni väl verkligen framstå som riktiga gnällspikar. Jag håller även med den som skrev innan om jag uppfattade texten rätt att det bara var 25 spelare på A-lags matchen? Dvs att ni hade 23-7= 16 spelare som befann sig på annan ort än Falun den tiden då matchen var sagd. Ni skulle helt enkelt lära er att organisera ihop ert lag lite bättre. Personligen tycker jag det är nedvärderande och förbannat arrogant mot Copperheads och åka till Falun och ha som mål att "downa" ut matchen, ni pratar om hur gärna ni vill spela. Med vilka spelare då? Ni kan ju måla upp vilka sceniarion som helst om hur bra ni hade kommit tillbaka efter säsongen nu när ni inte behöver bevisa något av det.
|
|
|
Post by Oj oj oj on Jun 11, 2007 16:19:38 GMT 1
. . . . Ni kan ju måla upp vilka sceniarion som helst om hur bra ni hade kommit tillbaka efter säsongen nu när ni inte behöver bevisa något av det. Jag vill återigen påpeka att detta är min personliga åsikt.
|
|
|
Post by Dumt av Falun on Jun 11, 2007 16:39:20 GMT 1
Jag tycker att det är yterst dåligt gjort av Falun som tar beslutet att utesluta ett annat lag ur serien ... Dom har väl ändå tekniskt sätt betalat lika mycket i licens avgift som ni för att spela eller? Alla vill ju göra AM.fotboll i sverige större men ändå tar några gnälliga Falun spelare och utesluter ett lag ur serien, utan att tänka på vad andra lag och sådant kan ha för åsikter om saken. Aja ni kan ju förstöra för oss som spelar om ni vill tack så mycket... #45 Roslagen bulldogs.
|
|
|
Post by Saft on Jun 11, 2007 16:51:54 GMT 1
Vi kanske skall ta upp Faluns beteende när ni spelade i div 2 norra. Släng inte sten i ett glashus. Falun har en märklig tradition av att hamna eller att göra mycket konstiga saker/situationer.
Detta beslut var ett egoistiskt och känslobaserat beslut och ingenting annat. Det gynnade ingen!!! Dags att lyfta blicken.
Sedan så tycker jag att man skall tillåta WO i div 2. Anpassa reglerna efter nivån. Div 2 är den lägsta serien i am. fotboll, kan gämförars med Div 6-7 i vanlig fotboll. Vi har redan tillräckligt få lag i Sverige och dagens wo regler gynnar knappast tillväxten.
Slutligen så bör Falun spela norra igen, då de geografiskt tillhör norrland.
|
|
|
Post by Michael Wennerholm on Jun 11, 2007 16:57:42 GMT 1
Om nu Falun innan DIF åkte upp fått besked om vad som ska hända och sedan likväl tvingat Dif till WO väl uppe i Falun så tycker jag att det är riktigt illa gjort av Falun. Jag skiter fullständigt i huruvida DIF borde eller borde inte spela med två lag, de har tagit beslutet att göra detta och de gör så gott de kan för att åtminstonne fullfölja sina matcher. DIF har tagit sig vatten över huvudet, sånt händer. Men det Falun gjorde(med reservation att hela sanningen inte framkommit) är helt och hållet oförlåtligt. Där försvann all den respekt jag haft för det laget. Hur jävla svårt hade det varit att bara låte DIF sparka av nu när de ändå gjort allt som stått i deras makt att inte bli diskvalifierade. Till att börja med, vill jag beklaga att du fallit för Djurgårdens snack i försök om att försöka rädda sin "heder", dessutom hur kan du säga så, när du varken var på matchen eller närmare bestämt satt i huddlen när man röstade om vilket beslut som skulle tas. Det vi sa där var (inte ordagrant men något i stil med) "Match eller W.O" Det skulle vi föreslå, eftersom man då visar upp sig med 7 man varav 3 är skadade och det krävs 9 man för att få spela en match och då kan man sen bryta matchen när det står 50-0 pga teknisk underlägsenhet. Varför ska det alltid vara så förbannat svårt för dessa Djurgårdare att finna sig i reglerna som bestämms? Det har inte spelat någon roll vad det har varit, ni har alltid lyckats gnälla om något som inte passade er på precisen, jag kanske inte ska ta upp exemplet med förra årets möte i Falun och diskutionen om matchtröjorna, för då skulle ni väl verkligen framstå som riktiga gnällspikar. Jag håller även med den som skrev innan om jag uppfattade texten rätt att det bara var 25 spelare på A-lags matchen? Dvs att ni hade 23-7= 16 spelare som befann sig på annan ort än Falun den tiden då matchen var sagd. Ni skulle helt enkelt lära er att organisera ihop ert lag lite bättre. Personligen tycker jag det är nedvärderande och förbannat arrogant mot Copperheads och åka till Falun och ha som mål att "downa" ut matchen, ni pratar om hur gärna ni vill spela. Med vilka spelare då? Ni kan ju måla upp vilka sceniarion som helst om hur bra ni hade kommit tillbaka efter säsongen nu när ni inte behöver bevisa något av det. Egentligen borde jag inte, men har svårt att låta bli... "...nu när ni inte behöver bevisa..." Och vad beror det på då? Rädda heder tror jag är det sista det handlar om. Vi i DIF vet att vi har haft för lite folk till B-lagsmatcherna och att andra saker fallerat. Detta har redan beklagats och kanske borde man därefter kunna titta framåt. När det gäller den senaste matchen var den möjlighet som jag fick höra fanns (av domare på plats efter samtal med både TU och ordförandena i båda klubbarna), att genom att starta matchen med en kick-off (utförd av Falun då det krävs 4 man på var sida om sparkande), sen ge bort en TD och sen avsluta matchen genom att downa bollen. Visst, jag håller med om att det inte är en särskilt spännande eller utvecklande lösning. Men hade Ni i Falun gått med på denna nödlösning så hade vi fortfarande kunnat försöka bevisa något fram i höst. Nu finns inte den möjligheten alls. Trist! Vad det gäller den 25-7=16 spelare på A-lagsmatchen, kan jag tyvärr inte räkna upp hur många som är bundna till A-listan och därmed inte får spela B-lag, men min gissning är att de flesta som spelade A-matchen går i den kategorin, då DIFs samtliga spelare var involverade beslutet att ha ett B-lag. Nåja. Nu är DIF B ute ur spel för i år. Så vi kan verkligen bara blicka framåt, för att se hur vi ska göra inför 2008. Här drar jag mitt streck i debatten. Med hopp om en fortsatt positivkontakt mellan alla föreningar som vill spela och en schysst konkurrens på plan. Yours truly Michael Wennerholm DIF #44
|
|
|
Post by ajajaj on Jun 11, 2007 17:28:18 GMT 1
Det Djurgården berättade för oss innan matchen på fredag var att man ville flytta matchen till ett annat datum då man hade dåligt om spelare, men vi tyckte det va för kort varsel. Djurgården sa då att dem endast kunde dyka upp med 11-12 man och det är ju som i alla andra matcher djurgården B spelat detta år . På söndagen så dyker Djurgården upp med 7 man varva 3 är skadade med en sån trupp går det inte att genomföra ett match. Sen är det inte Falun som har skickat ut Djurgården ur serien, reglerna är ju sådana har man inte tillräckligt med spelare så får man lov att lämna WO.
Och saft du bör läsa på lite geografi innan du påstår att Falun tillhör norrland.
|
|
|
Post by Oj oj oj on Jun 11, 2007 17:29:55 GMT 1
Het diskution detta, eftersom någon tycktes missa så återigen uttrycker jag bara mina personliga åsikter och är DEFENETIVT ingen talesman för Falun. På Faluns officiella utalande får ni vänta ett litet tag. Men det kommer. Jag tycker tvärtom att det är tråkigt för Fotbolls Sverige när man visar upp sig med 7 man. Mot dom som vill spela fotboll och har tagit ledigt från jobb, kommit från olika orter och även från utlandet för att spela. Hellre att som sagt en W.O tillåts i Div.2. Sen varför skulle inte Djurgården helt enkelt bara hitta 4-5 spelare till och avbrutit matchen vid 50-0 (om resultatet nått dit). Det tycker jag är mer intressant, för enligt mina uträkningar så fanns det 16 spelare som kunde ha varit med och mött Falun. Sen kan du kolla i ursprungsmedelandet så finns det en rad där om hur många spelare som är bundna till a-laget. Jag förstår allas synpunkter och även jag tycker att det är tråkigt, men jag försöker inte lägga skulden på Falun då det egentligen är Djurgårdens hela skuld och orsaken till diskutionen överhuvudtaget. Som FC.s huvudcoach Sa, "NBB knew the problem and dealt with it". Dåligt DIF. Tråkigt att ni inte kan ta på er detta. Härmed stryker även jag ett streck över mitt deltagande i debatten.
|
|
|
Post by Oj oj oj on Jun 11, 2007 17:31:49 GMT 1
Det Djurgården berättade för oss innan matchen på fredag var att man ville flytta matchen till ett annat datum då man hade dåligt om spelare, men vi tyckte det va för kort varsel. Djurgården sa då att dem endast kunde dyka upp med 11-12 man och det är ju som i alla andra matcher djurgården B spelat detta år . På söndagen så dyker Djurgården upp med 7 man varva 3 är skadade med en sån trupp går det inte att genomföra ett match. Sen är det inte Falun som har skickat ut Djurgården ur serien, reglerna är ju sådana har man inte tillräckligt med spelare så får man lov att lämna WO. Och saft du bör läsa på lite geografi innan du påstår att Falun tillhör norrland. Håller med dig HELT! Där har ni sanningen så läs den innan ni blint tror på Djurgårdens välartikulerade "förklaringar"
|
|
|
Post by Jochen on Jun 11, 2007 18:21:58 GMT 1
Allt norr om Fyrisån är Norrland...
|
|