|
Post by hmm on Jun 13, 2007 18:19:29 GMT 1
bara en fråga. är det någon som vet vad som händer då det står på saff:s sida att matchen är ej spelad?
jag vill inte ha vad ni tror eller tycker utan om det är någon som faktiskt vet något för en gångs skull! ;D
|
|
|
Post by hmm on Jun 13, 2007 21:50:14 GMT 1
Ja för nbb lär ju vilja veta om dom ska ha hemmamatch i helgen eller inte.
|
|
|
Post by Fd DIF are on Jun 13, 2007 22:38:41 GMT 1
"Falun" har du glömt orsaken till nedanstående? "Säsongen 2006 hade vi en lång diskussion med Djurgårdens ordf om ett matchdatum. Budskapet till oss var, att om vi inte var beredda att flytta matchen så skulle Djurgården lämna WO. Enda möjliga alternativa matchdatum var sista helgen i juli. Detta var en besvärlig helg för oss, dels krockade det med semester för många spelare och dels krävde det SAFF:s godkännande då matchdagen låg utanför den uppgjorda spelsäsongen. Trots allt besvär, gick vi med på att flytta matchen, och genom det räddade vi kvar Djurgården i serien förra säsongen. Det känns tråkigt, att Djurgården tycks ha glömt bort vad vi gjorde för dem i fjol. Eftersom vi ställde upp då, kunde man vänta sig, att Djurgården inför söndagens match, hade fört en bättre dialog med oss, så att vi skulle ha förstått att de inte kunde ställa upp med 9 spelare så att matchen gick att fullfölja." Att ni hade ändrat matchdatum som sedan inte meddelades förrän 5dgr innan match när bussar och annat är bokat. Detta pga Era killar skulle ta studenten på fredagen innan match, mån ni själva ha en viss del i. Som jag minns det så var Djurgårdens B-lag redo för spel under den lördag som matchen hade utannonserat till via SAFF. Om sedan SAFF har fallerat att informera om ändringen kan inte Djurgården lastas för, dock borde någon i Er organisation måhända ha reflekterat över att matchdatumet aldrig ändrades på SAFFs hemsida. swedishfootball.proboards44.com/index.cgi?board=div2&action=display&thread=1149593566Rätt skall vara rätt
|
|
|
Post by hmm igen on Jun 14, 2007 10:53:36 GMT 1
för om det är så att det visar sig att matchen hade fått starta med 7man ifrån dif så var det jhu så att falun inte ville spela mot 7man och själva lämnade WO.
hmm vad vet jag försöker bara tolka lite det som skrivits i denna tråd.
är det någon som vet? skulle det kunna bli så? (att difs WO hävs (pga felaktigt dommarbeslut) och att sedan falun tilldelas WO då de inte ville starta matchen)
|
|
|
Post by Trones on Jun 14, 2007 12:53:12 GMT 1
har du glömt orsaken till nedanstående? Rätt skall vara rätt Rätt ska vara rätt ja. Vi i Falun hade aldrig satt Lördagen som speldatum den helgen 2006. När vi skickade in spelschemat på våren så var söndagen som datum. Planen var även den bokad till söndagen redan när vi bokade tillr resten av säsongen. Sen visste DIF det, eftersom dom ville flytta matchen mycket tidigare än de 5 dagarna innan som du nämner. Att det stod fel datum på Saffs sida rådde vi inte över, det stod rätt från allra första början men ändrades sen. För övrigt, vad gällade matchen i söndags så har Saffs Tävlingsutskott beslutat att döma matchen Copperheads - Dif till seger för Copperheads genom W.O.
|
|
|
Post by spelare on Jun 14, 2007 13:43:13 GMT 1
att difs WO hävs (pga felaktigt dommarbeslut) och att sedan falun tilldelas WO då de inte ville starta matchen) Nu var det ju så att vi stod alla ombytta kl 15.00 med DIF på sidan ej ombytta med ett till synes totalt ointresse att byta om för att "genomföra" matchen.
|
|
|
Post by wwehd on Jun 14, 2007 13:58:31 GMT 1
för om det är så att det visar sig att matchen hade fått starta med 7man ifrån dif så var det jhu så att falun inte ville spela mot 7man och själva lämnade WO. hmm vad vet jag försöker bara tolka lite det som skrivits i denna tråd. är det någon som vet? skulle det kunna bli så? (att difs WO hävs (pga felaktigt dommarbeslut) och att sedan falun tilldelas WO då de inte ville starta matchen) Nä, så kan det nog inte bli. Ett lag behöver minst 9 spelare på plan vid frisparkar och minst 8 spelare på plan vid bollinjespel.
|
|
|
Post by Informer on Jun 14, 2007 14:15:07 GMT 1
"Ett lag behöver minst 9 spelare på plan vid frisparkar och minst 8 spelare på plan vid bollinjespel."
På en frikspark 9 spelare, en kicker och fyra på var sidan om bollen för att inte dra på sig ett regelbrott. Detta är dock ett regelbrott vid spelbar boll och således inget hinder för att starta matchen.
På ett bollinjespel 7 spelare varav 5 numrerade 50-79. Finns inget krav på att det skall finnas en åttonde spelare. Men det blir å andra sidan svårt att göra något konstruktivt en bollstart inte får gå direkt till en linjespelare.
Har man 8 spelare kan man å andra sidan frångå 50-79 numreringen om den åttonde spelaren ställer upp så att man befinner sig i en bollinjesparksuppställning. Men att vara mindre än 7 spelare på linjen eller att ha felaktig numrering är också regelbrott vid spelbar boll och således inget hinder för att starta matchen.
|
|
|
Post by Lagboken on Jun 14, 2007 14:16:20 GMT 1
Vart finner du stöd för 8 man? Jag kan bara hitta att man behöver vara 7.
Och det går spela en match utan att jag behöver göra en kickoff, det är bara att välja bort om man vinner slant singlingen.
allt om hur man gör finns beskrivet tidigare
|
|
|
Post by Alkoholica on Jun 14, 2007 14:54:01 GMT 1
Det här är ju en underbar regel. Så fort man inte orkar åka på en match så skickar man ett par gubbar som gör kick off och sen är matchen slut. Som exempel kan man ta ett i superserien. När Limhamn möter Stockholm i sista omgången och är redan klara för slutspelet så skickar dom bara en bil för att göra en KO. Man förlorar bara med en TD och sparar en massa pengar i klubbkassan. Eller om det är jämnt mellan två lag och det är poängen som kommer att avgöra så kan man göra likadant i en match där man tror att man kanske förlorar med mer än bara en TD. Tack Djurgården för att ni har fixat denna nya form av att spela fotboll!
|
|
|
Post by Petter on Jun 14, 2007 15:02:07 GMT 1
Ja du "lagboken" jag tror nog han menar att man behöver vara 8 stycken för att kunna spela en match. Man måste vara 7 man på linjen. Vem ska du snappa bollen till? Sen kan du ju argumentera dig blå om att "genomföra" eller "spela" eller "hitta kryphål i regelboken för att vi inte har tillräckligt med folk som VILL spela amerikansk fotboll" Men kanske pratar vi om olika saker... Min definition av spela innebär iaf någon form av fysisk aktivitet och att man blir lite svettig och får smälla på någon. Men Fotboll kanske innebär något annat för er i Djurgården. Singla slant och se det andra laget sparka av medans ni tittar på i era jeans och badtofflor? Nu spelar jag tack och lov inte i denna divison men jag såg DIFB ifjol och tyckte redan då att det var respektlöst att komma till match med 12 spelare. Men men det är ju bara min anonyma åsikt Hoppas ni lärt er något av detta och kommer igen med en ordentlig spelartrupp. Tack för mig
|
|
|
Post by KH on Jun 14, 2007 15:27:16 GMT 1
lek med tanken att falun sparkar bollen och DIF tar emot. Falun behöver inte ens bry sig om DIF gör TD utan kan efter bästa förmåga sänka så många de orkar tills spelet är över. här efter tar man straffet för sex man på linjen och spelar 1:a och 15y. Detta kan man upprepa tills DIF vill avbryta matchen och då blir det WO i alla fall.
När Falun hade för få (U-16) så hade de inte två lag. Falun kan inte deltaga i U-19 serien eftersom de tar sitt ansvar när de ser att de inte kommer att finnas personal till detta.
Eftersom inte spelschemat är en nyhet så har DIF haft tid sedan före säsongen att be dem flytta matchen (byta dag) för Falun kan ju inte veta vilka prioriteringar ni gör.
Nog sagt om detta. är det inte dags att förbundet tittar över reglarna och beslutar hur många spelare som minst måste finnas på spelarlistan för att domaren ska starta matchen? Personligen tycker jag att 11 man minimum på U-16, 15 man i U-19 div I och II (dessa ska vara ombytta och klara för spel) annars är det WO.
|
|
|
Post by Lagboken on Jun 14, 2007 15:29:14 GMT 1
Ja du Petter, jag förstår att du inte spelar i div 2 eller i en förening som har ett b lag, eller i en förening som har det svårt med att få i hop tillräckligt många spelare. (gillar att använda mig av härskar tekniker)
Det är lätt att vara kallsinnig och oförstående och slänga ur sig kommentarer som respektlöst eller andra nedvärderande kommentarer. Men jag ska inte klandra dig du har säkert full insikt i de andra lagens situation och känner säkert till anledningarna till varför lag har lite spelare.
Förmodligen känner sig ett lag jätte stolta och glada över att vara tvungna att åka iväg och "genomföra" en match utan att ha tillräckligt med spelare. Det är just för dessa moment de har tränat i inför, känslan att stå där, sju man och tvinga säga "du jag är ledsen men mina polare kunde inte komma med idag så vi kan tyvärr inte spela med fullt lag"
Nä det är väldigt respektlöst av dessa personer så just dessa borde vi straffa. För dom saknar båda vilja och engagemang och vill egentligen inte alls spela fotboll. "Det är tråkigt att spela, jag vill bara träna."
Nej, straffa dessa herrar eller damer med att slå undan fötterna på dom och verkligen säkerställa att de inte får spela. Gör vi så höjer vi sannolikheten att dom kommer vara minst 40 pers nästa år. Det finns ingen risk i att dessa eldsjälar som tvingas kämpa med näbbar och klor för att få saker och ting att fungera i sin förening inte orkar mer och helt sonika lägger av.
Och förresten så gör ju det inte något heller, vi har ju allt för många lag i spel idag.
|
|
|
Post by KH on Jun 15, 2007 5:50:35 GMT 1
Plötsligt kommer jag på något viktigt som det verkar som om vi alla har missat! :PDet är väl inte meningen att man ska genomföra matcher för att rädda kvar ett lag. Det är väl meningen att vi ska spela riktiga matcher som lockar nya spelare, publik och sponsorer.
Vem vill sponsra en sport där serier avbryts poäng räknas bort...
Jag tycker det är trisst att en förening inte får i hop ett helt lag, men det är inte DIF´s problem för de har ett lag som spelar i div I. Varför de envisas med att ha ett lag i div II övergår mitt förstånd. Falun har ju inget U-19 lag eftersom dessa spelare är med i A-laget.
Falun vill säkert också ha ett B-lag men lär få vänta tills det finns 60 (?) spelare där inte någon är under 20.
Som jag skrev i förra inlägget, är det inte viktigare att fokusera på hur vi regelmässigt kan förebygga dessa situationer inför framtiden. Så att ingen behöver undra om de kan åka till match.
|
|
|
Post by wwehd on Jun 15, 2007 6:31:40 GMT 1
Vart finner du stöd för 8 man? Jag kan bara hitta att man behöver vara 7. Och det går spela en match utan att jag behöver göra en kickoff, det är bara att välja bort om man vinner slant singlingen. allt om hur man gör finns beskrivet tidigare Det skall vara 7 man på linjen varav fem skall vara numrerade mellan 50-79. Sen behöver du ytterligare en person bakom centern i position att ta emot bollstarten. Annars kan du inte genomföra bollstarten, vilket i sig är ett regelbrott. Så 7 + 1 = 8 spelare Edit = stavfel
|
|