|
Post by M Hammargard on Nov 6, 2006 20:48:33 GMT 1
Ja : " 15 spelare räcker för en div2 säsong" Det räcker för att vara där och ställa upp, Ja. Men vad blir det för spel med 15 spelare? Ta t ex djurgården i div2 östra. dom Hade iaf 15-20 man (20 hemma matcher) och det räckte ju inte så långt? Visst är det superkul med många lag och så, men jag tycker istället att i en stad som eskilstuna ska man kunna skramla ihop 30-40 man. Om Falun-Borlänge fixar att få ihop 38-39 st så ska det väl itne vara några problem? Det beror väl på vilka 15 spelare man har. Arlanda vann väl Div 1 Norra 1996 och 1998 och kvalificerade sig till SS med ca 15-20 man. Det var på den tiden som det spelades bättre boll i Sverige(Enligt oss gamlingar).
|
|
|
Post by Hmmm on Nov 18, 2006 0:18:59 GMT 1
Va beror de på då?
(Gissning: att ni tuffa gamlingar inte brydde er om att rekrytera eller träna junisarna i laget)
|
|
|
Post by Tuffe Uffe on Nov 18, 2006 0:50:29 GMT 1
Eller när man inte avstod träningar och matcher från skoskav, brutna naglar eller en och annan fis på tvären....
|
|
|
Post by NA on Nov 18, 2006 10:12:16 GMT 1
Va beror de på då? (Gissning: att ni tuffa gamlingar inte brydde er om att rekrytera eller träna junisarna i laget) rätta mig om jag har fel, men spelade inte AJ åtminstonde final i U-19 under nämnda årtal?
|
|
|
Post by M Hammargard on Nov 18, 2006 14:08:05 GMT 1
Va beror de på då? (Gissning: att ni tuffa gamlingar inte brydde er om att rekrytera eller träna junisarna i laget) Hmmm, -96 fyllde jag 17 och -98 fyllde jag 19.
|
|
|
Post by Vilka on Jan 8, 2007 15:58:49 GMT 1
Vilka lag tar sig till kval och varför? Vilka kommer kliva upp till div 1?
Själv tror jag på jämtland. SS erfarenhet och betydligt bättre spelarmaterial än resterande lag.
Kvalet kommer stå mellan.
Karlskoga och Ystad. Karlskoga var enda lag som utmanade GBG och Ystad var överlägsna i södra
Jämtland och Nyköping. Nyköping rykte upp sig bra under slutet på förra säsongen och kommer prestera bättre från start i år.
Jämtland och Ystad möts i Div 1 kvalmatch.
|
|
|
Post by sjlvsker on Jan 8, 2007 17:02:56 GMT 1
Visst ystad kommer vara starka även iår men jag tror inte dem kommer ta sig till final, finns nog en del överraskningar i söder detta år.
De andar serierna kan jag inte uttala mig om, men jämtarna kan säkert klara sig utmärkt
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Jan 8, 2007 17:07:55 GMT 1
Borås kommer vinna Västra, CW har inte mycket CC spelare kvar nu(sjödin, böbben och flognman typ)
|
|
|
Post by Mannen on Jan 8, 2007 23:41:08 GMT 1
Ska det bara bli en kvalmatch till div1 i år?
Ifjor möte västra och södra i en match sen öster och norr i den andra.
Håller helt klart med om att det sker en hel del förändringar i söder. Lund värvar Ystads QB. Hässleholm värvar Dennis Svensson som QB och offence cordinator. Tror dock att ystad reder ut det och vinner. Det kommer dock att bli jämnare matcher och det är väldigt kul.
I kvalet får man se, en grundsäsong först.
|
|
|
Post by tippar on Jan 8, 2007 23:59:30 GMT 1
Sundsvall vs Roslagen i match 1 Sundsvall tar sig tillbaka till div1 efter bara ett år
Ystad-Borås i match 2, Borås vinner med ett mycket förbättrat Defense och spelar i div1 08
|
|
|
Post by nyfiken on Jan 9, 2007 10:47:00 GMT 1
Detta var lite intressant,
Kul att Lund får en Qb som kan styra upp lite av deras anfall.
En fråga, vad har denna Dennis gjort som gör att han är en värdefull tillgång till Hurricanes anfall, han har ju aldrig spelat som QB för och har väl inte fått allför bra kritik i Griffins anfall.
Har han någon kunskap som kan hjälpa detta lag som coordinator?
|
|
|
Post by Hmm on Jan 9, 2007 20:11:10 GMT 1
Dennis kommer tillföra otroligt mycket Hurricanes. Han kan lyfta de mindre rutinerade spelarna väldigt mycket med sitt goda kunnande, men vet inte hur bra QB han är iofs.
|
|
Dennis Svensson Hurricane
Guest
|
Post by Dennis Svensson Hurricane on Jan 9, 2007 21:03:56 GMT 1
Så här ligger det till.
Ja jag har aldrig i hela mitt liv spelat QB på match, förutom 2 broken plays i en u19 match när jag var i ystad.
Annars har jag aldrig spelat det.
Vad jag kan hjälpa dem andra grabbarna med i laget återstår ju att se när vi väl kommer till spel.
Kan lova att Hurricanes är inte samma lag som ifjol, dels för att dem har fått ett års rutin på bältet, dem är inga nybörjar.
Dessa inlägg kan jag meddela är ganska roliga att läsa, tydligen är det en del som fått morot att jag mig på plan, även min egen bror och lagkamrat.
Men när jag väl kommer fram till matchen så får jag se vad prestera... innan dess är det inte lönt att spekulera mer om mig....
|
|
fitte
Bänkvärmare
|
Post by fitte on Feb 14, 2007 21:15:48 GMT 1
Hej! Jag är en nybörjare för denna sporten och har bara ett år på nacken. Där jag spelar just nu finns det inte mkte att göra för att påöka mina färdigheter så jag undrar om det finns någon eller några träningsläger i södra sverige?det skulle vara om någon skulle kunna tala om detta eller bara visa vart jag kan hitta info om detta. tack på förhand // Fredde
|
|
|
Post by klubbyte on Feb 14, 2007 21:23:44 GMT 1
träningsläger/camps för Seniorspelare är det ont om, vill du utvecklas vidare får du nog ta o byta klubb
|
|