|
Post by 08a on Sept 29, 2006 15:30:44 GMT 1
Kommer Huskies och Sundsvall lira i 2:an nästa säsong? eller blir de t.o.m. så att bägge lagen lirar i S1? Vore jäkligt roligt att se hur det artar sig i norrland. För nog blir det en S1-division nästa säsong igen, funkar ju finfint!
|
|
|
Post by S1 on Sept 29, 2006 16:30:03 GMT 1
enligt TB ska båda ned, mycket beror väl på om GBG och NRPKG vill upp eller ej
|
|
|
Post by Marcus on Oct 2, 2006 21:34:07 GMT 1
Klart dom ska upp!! I alla fall Göteborg, de e ju säkert.
Blir nog en division Norra säsong -07.
I väst ersätts Karlskoga av Carlstad B och nya kanske blir Göteborg B eller Halmstad?
|
|
|
Post by Div2 Vastra on Oct 16, 2006 9:22:10 GMT 1
Hur ser det ut i västra nu.
Är det några lag som börjat träna inför 2007? Ska lagen anmälas i november så är det väl tid för det nu. Blir det verkligen ett B-lag i Karlstad. Vilka andra lag kommer till start.
Inga spekulationer från utan info från klubbarna önskas. Tränar dom eller inte.
|
|
|
Post by question on Oct 16, 2006 12:37:06 GMT 1
Varför skulle inte karlskoga få ihop ett lag nästa år? Dom hade väl tillräckligt med folk detta året eller?
|
|
|
Post by guest on Oct 16, 2006 17:17:55 GMT 1
Enligt folk där uppe är det osäkert om Carlstadspelarna stannar för det första, inga pengar finns och inga sponsorer, dessutom har minst 2 spelare redan lämnat för studier i stockholm/borås.
tyvärr!
|
|
|
Post by ostra on Oct 16, 2006 18:08:34 GMT 1
Det är lite liv från Telge i Nyköpings Gästbok(härligt att se) kommer det nån egen hemsida?
|
|
|
Post by senior on Oct 20, 2006 18:15:17 GMT 1
kommer Västerås Roedeers ha ett Alag nästa år?
|
|
|
Post by Niclas on Oct 22, 2006 16:23:25 GMT 1
Är det någon som vet hur man ska göra om man vill få förbundet att se/tänka över att alternativt ha en div.3 för 9-manna lag?? Jag skulle även vilja höra om det finns andra lag som skulle kunna tänkas ställa upp i en sådan serie?? Vi i Tigers kan tänka oss att spela där, om vi inte skulle få tillräckligt med spelare för att spela i 2:an. Spelar hellre i en 9-manna serie än att inte spela alls. ;D
|
|
|
Post by Lata Jvlar on Oct 22, 2006 18:26:06 GMT 1
Skaffa lite spelare istället. Eskilstuna är en lagom stor stad för att ragga spelare
|
|
|
Post by ja on Oct 22, 2006 18:40:15 GMT 1
Håller med föregående talare, 15 pers räcker för att spela en div2 säsong, har man inte ens 15 kan man inte spela 9 manna heller...
|
|
|
Post by Svara pa fragorna on Oct 22, 2006 22:22:02 GMT 1
Varför inte bara helt schysst svara på de enkla frågor Niclas faktiskt ställde istället för att komma med de vanliga nedvärderande kommentarerna? Jag tror både Niclas, Tigers och alla andra lag i samma sits vet att det behövs spelare för att spela både 11&9-manna. Men om det nu finns intresse för 9-manna, vilket ju faktiskt var det Niclas frågade om det fanns, varför inte då be förbundet se/tänka över det alternativet, vilket han också framförde. Och är nu 9-manna det som krävs för att en del lag ska kunna vara med, varför inte skissa på en plan för det att presentera? Men skulle det nu inte finnas intresse...nä dåså, då vet vi, men man måste också kunna få ställa en enkel fråga utan syrliga kommentarer. Personligen skulle jag kunna tänka mig spela 9-manna om alternativet är att inte spela alls, speciellt som jag och säkert flera med mig, befinner mig i slutet av karriären eller redan passerat det men inte har vett att lägga av. Spela för att ha kul helt enkelt.
|
|
|
Post by svar on Oct 22, 2006 22:29:20 GMT 1
|
|
|
Post by hmm on Oct 31, 2006 19:23:42 GMT 1
Ja : " 15 spelare räcker för en div2 säsong"
Det räcker för att vara där och ställa upp, Ja. Men vad blir det för spel med 15 spelare? Ta t ex djurgården i div2 östra. dom Hade iaf 15-20 man (20 hemma matcher) och det räckte ju inte så långt? Visst är det superkul med många lag och så, men jag tycker istället att i en stad som eskilstuna ska man kunna skramla ihop 30-40 man. Om Falun-Borlänge fixar att få ihop 38-39 st så ska det väl itne vara några problem?
|
|
|
Post by D2N on Oct 31, 2006 19:56:49 GMT 1
Umeå och Sundsvall kommer spela div 2, det kommer bli en div2 NORRA med Umeå, Sundsvall, Skellefteå samt Luleå
|
|