|
Post by Lars27 on Feb 12, 2005 22:04:40 GMT 1
Rösta!! Vad tror ni?
|
|
|
Post by smart on Feb 12, 2005 23:55:34 GMT 1
nuts, royal clowns e ju klara favoriter. 100% tror ju p dom...
|
|
|
Post by mOsSieFieD on Feb 15, 2005 16:04:49 GMT 1
|
|
|
Post by aengus on Feb 15, 2005 17:32:42 GMT 1
Håller nog på Tyresö här
|
|
|
Post by Solna on Feb 15, 2005 20:50:48 GMT 1
Vilka kan p allvar sga att Solna kan vinna ettan. De har ju knappt ngt lag kvar. Eller jo de har de ju, ett U19 lag och ett U16 lag, men det vinner man inte mycket med i ettan.
|
|
|
Post by LeoBillgren on Feb 15, 2005 23:26:25 GMT 1
Jag säger inte att vi kommer vinna ettan, den är tuff och vi är inte favoriter men vi har kvar ganska många med SS rutin: Ted Nordström, OL Joakim Ullgren, OL Karl Martinsson, OL Anders Onselius, QB/WR Christofer Lundholm, WR Jakob Hermodsson, WR Alexander Bruce, WR Ninos Samano, WR Fabrice Badia, RB Jacob Carlén, FB/DL Andreas Strömqvist, DL Dan Peterström, LB Christofer Jungstedt, LB Mikko Ruhanen, LB Adam Skoglund, DB Ragnar Sävfors, DB Oskar Forsling, DB Christopher Stamblewski, DB Jimmy Sjöstedt, DB Kanske har jag missat någon som är kvar, sorry i så fall!
Dessa ska såvitt jag vet spela för oss 2005, och sen tillkommer en del comebacks av hög klass från tidigare årgångar som inte spelat på något år (bland annat den i mitt tycke bästa svenska WR som inte spelat i SS: Carl Aspling). Samt våra duktiga juniorer som tar steget upp till a-laget.
Vi kommer också ta över en meriterad defensiv coordinator som kommer styra upp vårt defense på ett mycket bra sätt.
Kort sagt: Vi kommer inte vara en tragisk samling föredettingar på 12-15 man som hankar sig fram, det kan jag lova. Favoritskapet får däremot TRC, Uppsala och DIF behålla, dom ser starka ut!
|
|
|
Post by Garry N on Feb 16, 2005 8:30:19 GMT 1
Leo, nu blev jag lite besviken..... Holtz imagen fick sig just en törn! Förhoppningsvis blir det bättre ju närmare säsongen vi kommer. "Vi har ingen chans... de andra lagen kommer att krossa oss. Med våra spelarförluster är vi glada att ens ha 11 man på plan och förhoppningsvis kommer några att överleva första matchen. Motståndet är totalt övermäktigt, vi är inte ens värdiga att ställa upp. Det blir inte fråga om match, det kommer att handla om massaker...." Truppen såg ju rätt hygglig ut. Men med tanke på att HP's korv knappast höll Superserieklass, så kanske ni är på rätt plats....
|
|
|
Post by Fredde on Feb 16, 2005 9:07:02 GMT 1
Vilka spelare är det som har lämnat Solna då? Slutat eller bytt klubb?
|
|
|
Post by Komiskt on Feb 16, 2005 16:50:17 GMT 1
Beretta hellre vilka som har bytt klubb?? och vilka av dessa 19 p din lista var starters i SS
|
|
|
Post by LeoBillgren on Feb 16, 2005 23:39:31 GMT 1
Hej, Garry: Jag lovar att jobba på ödmjukheten, men då får du inte ta alla min repliker Eftersom ingen övergång till annan klubb är signerad och klar (mig veterligen) kommer jag inte kommentera vilka som byter klubb. Klart är att det blir ett antal som är på väg till SMM, Arlanda och Uppsala. Jag hoppas att några av dom väljer att stanna i klubben när dom märker att vi satsar seriöst och kommer få coachning av mycket hög klass. Vi har ett antal väldigt meriterade coacher som är villiga att komma till oss i vår! Som svar på frågan vilka som startat i SS listar jag dom nedan, noter att vissa bara startat enstaka matcher medan andra startat alla matcher 2004: Ted Nordström, OL Joakim Ullgren, OL Anders Onselius, QB/WR Christofer Lundholm, WR Jakob Hermodsson, WR Alexander Bruce, WR Fabrice Badia, RB Jacob Carlén, FB/DL Andreas Strömqvist, DL Dan Peterström, LB Christofer Jungstedt, LB Mikko Ruhanen, LB Adam Skoglund, DB Ragnar Sävfors, DB Oskar Forsling, DB Christopher Stamblewski, DB Jimmy Sjöstedt, DB
|
|
|
Post by Andreas on Feb 17, 2005 9:36:26 GMT 1
Vill ju inte vara petig men rätt skall vara rätt. Miko Ruhanen spelade inga matcher förra säsongen men coachade linebackers. Christopher Stamblewski spelade på college förra året men var kanske med i någon match Tycker att det ser ut som att mitt gamla Chiefs fortfarande har ett bra lag och kommer nog ligga i toppen av ettan. Det var rätt beslut att ta steget ner, när så många spelare började titta på andra alternativ. Jag önskar Leo och hans coachingstab all lycka den här kommande säsongen och på ett eller annat sätt så kommer jag följa Chiefs 2005.
|
|
|
Post by Solnakorv on Feb 17, 2005 10:45:51 GMT 1
Truppen såg ju rätt hygglig ut. Men med tanke på att HP's korv knappast höll Superserieklass, så kanske ni är på rätt plats.... Du var ju vår bästa kund?!?! Åt du bara för att magen inte skulle minska sitt växande omfång? Nu känns hela 2004 bortkastat... Man serverade korv i tron att folk i tron att kunderna tyckte de var goda men när man får veta att ens bästa kund bara åt för att bli fetare känns allt tungt, svart och det gör ont. /Korvar
|
|
|
Post by TRC on Feb 17, 2005 12:14:54 GMT 1
Ingen som röstat på Västerås, vad händer i västerås just nu? Någon som vet något ? Har hört att ex Göteborgs coachen Willén flyttat upp dit och tagit tag i saker och ting. Västerås spelade...hmm.. 5 - 1 - 2 ? (rätta mig om jag har fel) förra säsongen, har de någon chans i den nya divisionen ? Roligt iaf att de gamla rävarna börjar få fart på klubben igen.
Hur ser det annars ut på deras front.. någon som har koll, Lycka till iaf.
|
|
|
Post by Mr Uppsala on Feb 17, 2005 14:29:58 GMT 1
TRC: se under superserie delen av forumet där någon från västerås postat under tråden "training plan".
Ser ut som dom är på gång iaf.
|
|
|
Post by LeoBillgren on Feb 17, 2005 23:17:51 GMT 1
Andreas!
Du har rätt, jag tog dock med Mikko ändå eftersom han startat matcher i SS både 2002 och 2003.
Stamblewski spelade faktiskt förra året, minst 2 matcher men jag kan ha missat nån.
Och jag glömde ta med Ronny Oskarsson som "startade" 6 matcher som kicker!
Rätt ska vara rätt...
|
|