|
Post by Div 1fan on Feb 28, 2005 18:43:30 GMT 1
Om nu tyresös U-19 lag håller normal Div1 klass enligt dig fick storpisk i nästan varje match när dom spelade i Div1b förra året???
|
|
|
Post by Guest on Feb 28, 2005 22:25:25 GMT 1
Bara för att det finns 3 andra i Uppsala som kan hoppa in i QB rollen så betyder det ju inte att de är bra.. nu vet jag inget om vilka dessa är. Men jag tror fortfarande att uppsala utan Scott blir rätt svagt passmässigt.
Vem som helst kan lämna över bollen till en RB och sådana resurser har alla lag i massor..
|
|
|
Post by 12 on Feb 28, 2005 22:29:34 GMT 1
tja.. det visar sig, eller hur?
|
|
|
Post by Guest on Mar 1, 2005 1:02:14 GMT 1
Det har du så rätt i..
|
|
|
Post by AJ Again on Mar 1, 2005 15:28:27 GMT 1
Ni ska inte underskatta Scott. Att han är runt 40 spelar inte så stor roll, annat än att det gör mer ont att spela nu, än vad det gjorde för 15 år sedan... Speciellt efteråt I övrigt är Scott en stark, drivande person och han hatar att förlora... Det kan räcka. Plus att han har rutin. Vad gäller Uppsala i övrigt vet jag inte mer än vad vi sett tidigare år.. Vi får vänta och se
|
|
|
Post by 40s lover on Mar 1, 2005 15:38:00 GMT 1
fan det finns många bra footballers ute i landet som är runt 40!
|
|
|
Post by guest on Mar 1, 2005 15:53:26 GMT 1
jörgen tegefjord har gått till uppsala..förstärkning??..gubbar runt 40:-)
|
|
i wonder howi wonder why
Guest
|
Post by i wonder howi wonder why on Mar 1, 2005 18:21:30 GMT 1
8. Täby Nä, dessa gubbar och fjunisar tror jag inte på alls. Dom vann förra året för att serien sög.<br> hmm gick precis igen förra årets serie o konstigt nog vare motförmodan några lag där som även ska spela i år o en hel del spelare som spelade då som mot förmodan ska spela iår också..... mycket konstigt....men självklart kommer ju serien vinnas av "F.D ss-lag" (lr gick dom ner en serie för skoj skull)
|
|
|
Post by Svenne on Mar 1, 2005 19:29:15 GMT 1
Jag är ledsen att behöva säga att, trots alla mina betyg i svenska och engelska, jag inte förstår vad du försöker säga.
Kan du ta det igen, den här gången på svenska tack!
|
|
|
Post by Guest on Mar 1, 2005 19:44:48 GMT 1
8. Täby Nä, dessa gubbar och fjunisar tror jag inte på alls. Dom vann förra året för att serien sög.<br> hmm gick precis igen förra årets serie o konstigt nog vare motförmodan några lag där som även ska spela i år o en hel del spelare som spelade då som mot förmodan ska spela iår också..... mycket konstigt....men självklart kommer ju serien vinnas av "F.D ss-lag" (lr gick dom ner en serie för skoj skull) Jag håller med föregående talare. Förstår inte mycket av det där inlägget. Förstår att du titta igenom förra årets serie och såg att lag och spelare som spelade då, ska spela iår igen. Hm !? Okej !?
|
|
i wonder howi wonder why
Guest
|
Post by i wonder howi wonder why on Mar 1, 2005 20:22:38 GMT 1
ok,ska fösöka att göra mej förstådd av massorna "take 2" ja ba kolla in forumet ba o såg att nån ba dissa täby fett asså.<br>sen ba såg ja att det e typ samma lag som typ året innan o ba undra hur man liksom kan dissa typ ett lag ba när det liksom e typ samma lag som spelar i år liksom som det liksom va förra året ba.. så hur kunde serien förra året bara suga hårt när det liksom e samma teams i år? ba bättre? (fan jag måste byta förort snarast!!!) :-
|
|
|
Post by Svaret on Mar 2, 2005 0:04:46 GMT 1
Om du är dålig på att skriva kan jag bara hoppas att du är bättre på att läsa, då kommer du nog förstå varför man kan tänka sig att Täby får det svårt i år.
1) Örebro, Solna, Tyresö är f.d. SS-lag med starka juniorprogram. Täby är ett lag utan SS rutin som har sämre juniorprogram.
2) KTH var lite sämre än Täby förra året, men som DIF har dom förstärkt ordentligt på både coach- och spelarsidan. Bör därför vara starkare än Täby i år.
3) Gävle och Västerås är nyuppflyttade men ser ut att satsa hårt. Gävle har en stomme veteraner + ett U19 som var i final förra ret. Västerås är inte riktigt lika starka än men klart på gång uppåt.
4) Uppsala var bäst i serien när Scott spelade, vilket han ska göra hela säsongen i år (när han var med torskade Täby med typ 40 poäng).
5) Utifrån sett känns det som Täby tappar styrka jämfört med förra året. Även om jag sett att Valle tränar redan nu.
Summan av kardemumman är att jag ser ingen match Täby kan vara säkra på att vinna, eller ens vara favoriter i. Därmed inte sagt att dom inte kommer vinna nån match, och det är ju på gräs och inte på nätet serien ska spelas, Täby har alla möjligheter att bevisa hur puckad jag är!
|
|
|
Post by Joel on Apr 11, 2005 11:25:14 GMT 1
1. Djurgården Djurgården med en ny Amerikan på offense kommer att vara strået vassare än de andra lagen. Frågetecknet som var den offensiva linjen ser ut att lösa sig då Ola Strömbäck drar på sig skydden igen. Defensivt så är det riktigt ommöblerat med en bla en riktigt bra defensiv linje. 2. Solna Bättre coachade, yngre och hungrigare spelare samt rutin från superserien gör att de slåss i toppen 3. Tyresö<br>Också med och slåss i toppen men lite för ojämna för att riktigt nå hela vägen 4. Uppsala Bra mix av gammalt och nytt. Helt klart på övre halvan av tabellen. Kan vinna över alla om det klickar 5. Örebro Fortfarande ett mycket bra lag, har tappat lite av sin passattack och med risk att bli för endimensionella. 6. Täby Tråkigt att säga men allt hänger på hur mycket Valle orkar spela. Sen kan Flyers säga att de är mer en spelare 7. Gefle Tungt springspel och två jänkare hade kanske räckt till i förra årets division 1 men nu med alla nya lag så tyvärr 8. Västerås<br>Också med en del erfarenhet men de har inte spelarmatrial så det räcker till i år<br>
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Apr 11, 2005 13:35:15 GMT 1
Att Ola Strömbeck drar på sig skydden lär inte vara någon avgörande faktor även om han säkerligen kommer att göra "KTH" bättre!
En amerikan hit och dit har inte gjort någon till divisionsvinnare än.............
|
|
|
Post by MathiasHolmgren on Apr 11, 2005 14:47:28 GMT 1
Ola Strömbäck kommer inte att spela i år. Det ryktet stämmer inte. Han reser så mycket i jobbet att han varken har tid att träna eller att spela. Däremot kommer han att bidra en del i organisationen på andra sätt.
Angående amerikaner så känns det lite överdrivet att kalla det för "importer" då båda redan bor i Stockholm sedan tidigare. Men, jag kan bekräfta att vi kommer att ha en på vardera sidan av bollen. Den nya spelaren kommer att spela offense skill, exakt i vilken roll har inte satt sig ännu. Därför känns det för tidigt att gå ut med mer info om det nu.
Som sagt, roster och mer info är på G...
|
|