|
Post by finnpajsarn on Feb 19, 2005 2:07:30 GMT 1
Vill ju inte vara petig men rätt skall vara rätt. Miko Ruhanen spelade inga matcher förra säsongen men coachade linebackers. Christopher Stamblewski spelade på college förra året men var kanske med i någon match Tycker att det ser ut som att mitt gamla Chiefs fortfarande har ett bra lag och kommer nog ligga i toppen av ettan. Det var rätt beslut att ta steget ner, när så många spelare började titta på andra alternativ. Jag önskar Leo och hans coachingstab all lycka den här kommande säsongen och på ett eller annat sätt så kommer jag följa Chiefs 2005. inte för att vara petig så stavas det med 2 k och inte en. och i år så är jag bättre än förr med rätt coachning ;D
|
|
|
Post by guest on Feb 19, 2005 10:39:33 GMT 1
mikko..det kommer du att behöva ..Att vara mer förberedd...Lycka till
|
|
|
Post by Blundon02 on Feb 20, 2005 21:37:59 GMT 1
Nice forum!
|
|
|
Post by QB Anders on Feb 21, 2005 11:30:32 GMT 1
Jasså! HC! Spelande? Vi ses!
|
|
|
Post by Blundon02 on Feb 21, 2005 16:26:44 GMT 1
Yep, it's my last season!
|
|
|
Post by last on Feb 21, 2005 16:29:18 GMT 1
as always
|
|
|
Post by Vsters on Feb 22, 2005 15:47:22 GMT 1
Is this the last year as a player, season 2005 ? Or was the 2004 the last season ? Anyways.. looking forward to meet you guys on the field this season.
|
|
|
Post by last on Feb 22, 2005 16:02:43 GMT 1
wasn't 1990 your last season already???
|
|
|
Post by GFmyself on Feb 28, 2005 11:09:47 GMT 1
Nya power ratings just in för Norr-ettan:
1. Tyresö<br>Riktigt bra stab och mycket folk i laget. OK dom är unga men U19 på SM-nivå är minst lika bra som ettan brukar vara, får dom sen behålla några starka namn kan det bli mycket bra. Tror dom måste få ha kvar en del linjefolk modell äldre för att vinna serien, i övrigt räcker unga gardet.
2. DIF Bör bli bra om dom 10-15 tillskott som det talas om stämmer. KTH var riktigt svaga förra året med ett uselt defense som kännetecken. Rik Parker får nog lite schvung i det och Holmgren kan nog få offense att pilla in några poäng.
3. Uppsala Kan hota toppen men rider på en gammal sjuk häst som kan rasa när som helst. Och då menar jag Scott som är jättebra men som snart är 50, typ, och nog kan gå sönder ganska lätt. Bakom honom finns inget på QB nu när Babak är i SMM. Defense och övriga offense är bra men för ofysiskt. Utan en stark pass attack kommer U86 torska mot de bra lagen.
4. Solna Liket lever! Billgren har valt att stanna trots flera erbjudanden från annat håll och det betyder att dom kommer göra en del poäng. På defense kommer deras 2 college coacher bli ett enormt lyft. Ni skulle tagit över dom förra året så hade ni varit i semi. Tror dom saknar en del för att hota top 3.
5. Gävle Lite hajpade under försäsongen men jag såg dom förra året och dom var OK, inte mer. Tar säkert nått kliv till men serien är för tuff för att GRD ska utmana i år.
6. Örebro Verkar tappa nått fruktansvärt med spelare; Hegbo, Abbe, Stål, Granqvist mfl. Bra tränare räcker inte långt om man är ett upphottat u16 lag. Synd för en sån förening att rasa så totalt.
7. Västerås<br>Hör rapporter om stark satsning och mycket folk i Rodeers. Willén är en slug coach som kommer förbereda sina grabbar bra och lär undvika jumboplatsen, vilket nog är målet i år. På gång känns det som.
8. Täby Nä, dessa gubbar och fjunisar tror jag inte på alls. Dom vann förra året för att serien sög och för att Valle orkade dubbla och vara HC samtidigt. Ett kvitto på hur dåligt ställt det var i ettan förra året. Om Valle utmanar Scott i flest-comebacks-ligan kan TF klättra ett pinnhål. Inte mer.
|
|
|
Post by gringo on Feb 28, 2005 11:19:57 GMT 1
vem är denne gfmyself somv erkar kunna så mycket om fotboll o staber runtom i landet?
|
|
|
Post by Guest on Feb 28, 2005 14:36:26 GMT 1
Jag tycker att analysen är rätt okej. Visst kan något lag falla/stiga ett eller två snäpp högre eller lägre, men istort helt okej.
Dock så tror jag inte att Uppsala och Gävle kommer ligga så pass högt upp. Gävle förlorade t o m mot Västerås i Div1B.. ett lag med hyggligt run-defense stoppar deras framfart relativt lätt.
Och som tidigare talare påpekade så har Uppsala bara Scott som styr och ställer, och vid en eventuell skada eller dylikt, så står deras offense ganska nakna.
|
|
|
Post by Steve on Feb 28, 2005 14:40:25 GMT 1
Valle spelar iår enligt Täbyflyers.nu 2005 Rooster.
|
|
|
Post by mOsSieFieD on Feb 28, 2005 17:26:55 GMT 1
!! GFmyself !! Och vem har sagt att jag (Stål) inte ska spela i min moderklubb Orebro? Stålis
|
|
|
Post by 12 on Feb 28, 2005 17:53:46 GMT 1
"Bakom honom finns inget på QB nu när Babak är i SMM."
Nog har vi backups alltid.. 3 stycken kan rycka in om det behövs.
ps. Scott är faktiskt "bara" 40!
/Ulf Sigvardsson
|
|
|
Post by jajamen on Feb 28, 2005 18:17:57 GMT 1
Låter bra att ni har så många. Hoppas att det kan leda till lite hälsosam competition så att Scott får en efterträdare värd namnet.
|
|