|
Post by P on Apr 29, 2007 18:48:32 GMT 1
Omg.1
Carlstad-Limhamn
Tror både CC och LG har gått framåt från förra året och båda lagen kommer bestämt att vara med och slåss om SM-bucklan. Denna match blir nog väldigt jämn och välspelad. Tips: 35-31
Stockholm-Arlanda
Tror att Stockholm rullar över Arlanda i denna match. Inte för att SMM är så väldigt mycket bättre än förra året, utan mer för att AJ inte har något att sätta emot. AJ har värvat friskt i år, men de flesta nyförvärven behöver minst en säsong för att växa in i SS-kostymen. Tips: 48-10
|
|
|
Post by mer on Apr 29, 2007 19:02:46 GMT 1
jag tror faktiskt att AJ kan göra mer än 10p på stockholm...de har ju en invand, bra qb, en ok linje i år, 2-3 bra rbs och 1 en bra reciver i elman, så på offense kan det nog göra poäng...
|
|
|
Post by tight on Apr 29, 2007 19:44:05 GMT 1
jag tror detta blir den tightaste säsongen på mkt mkt länge...
cc vs lg tror på knapp vinst för cc. grym dl kommer störa limhamns passing game, cc runninggame i år kommer väl vara ännu snäppet vassare med holm o david j (vem tar qb roll tills javid kommer? johan larsson?) + att ol e förstärkt
smm vs aj kommer nog bli tightare än många tror. ska bli spännande. tror dock att smm vinner på rutin.
|
|
|
Post by Jonte on May 3, 2007 13:47:00 GMT 1
När kommer Garry att släppa sina spådomar inför året? Kanske skulle mediaansvarig inom SAFF maila ut den "inför Superserien" som Garry skriver till större redaktioner i Sverige?
|
|
|
Post by WoW on May 4, 2007 20:28:04 GMT 1
Det var länge sen det var så lite skrivande om kommande matcher, det brukar vara runt 3 sidor vid de här laget.
vad har hänt med alla som skriver anonyma inlägg? är ni på semester eller?
Kom igen nu, vi vill läsa vad ni tycker om matcherna som kommer, ni är bättre än alla NFL NETWORK experter.
Ge oss något att läsa nu snälla
|
|
|
Post by Informer on May 4, 2007 20:50:43 GMT 1
Den här sporten dör mer och mer......tyvärr. Intresset är svalare än någonsin.
|
|
|
Post by Player 42 on May 4, 2007 21:08:58 GMT 1
Är det någon sanning att Tyresö värvar Jurgen Lejon, Dan pettersson Och att det blir comeback för golden boy Benny Granquist, har dom fått klart med deras monster O-line med Blomwall och Strauss från USA och dom andra på O-line vilka det nu var från SM gulds tiden ( jag fick för mig att det var Robert Kostic som var center ett svagt ögonblick ). Ja då har vi en contender till Bucklan. Annars blir det nog SMM i år igen.
|
|
|
Post by tippar on May 5, 2007 10:13:00 GMT 1
Tillbaka till omg 1...
I matchen CC-LG så gissar jag att Carlstad's förstärkningar kommer betyda för mycket för att Limhamn ska kunna stå emot. Det är flera gubbar som verkligen kan avgöra matcher som dom plockat in. Inga dussinlirare direkt. Tror Carlstad vinner stort. Tippar 35-10
Stockholms-fighten kommer bli tajtare. Mycket rutin och kunskap i MM's läger såklart, men det man sett av träningarna har inte varit särskillt bra... stabilt men inte mästar-bra. Jets är ju alltid svåra att tippa, men de har värvat en del och de har Marsan tillbaka. De lär dessutom va rejält sugna på revansch efter semin ifjol där dom var på vippen o vinna. Tror Jets vinner 21-17.
|
|
|
Post by Andreas Ehrenreich on May 6, 2007 10:35:33 GMT 1
Ang Johan Rauge,
Brukar inte vara inne och läsa här, men fick tt litet tips om felaktigheter i ett av alla dessa inlägg.
Johan Rauge är en av de mest seriösa idrottsmän jag har träffat (jag känner ett antal olymper och elitidrottare inom andra idrotter), han har kommit dit han är idag genom stort hjärta och dedikation till sin träning och laget han representerar.
Han har en full ride på en div 1 skola, dit kommer man inte om man röker gräs och tar sin träning med en klack spark...
Om man ligger på 6 - 10 träningspass/veckan över en lång tid så når man Johans nivå, det är "orsaken" till att han spelat till sig sin position han har idag.
I övrigt önskar jag lycka till er alla under kommande säsong.
|
|
|
Post by bah on May 6, 2007 12:39:44 GMT 1
alla skriver jämt att SMM blir svagare och att de andra lagen blir starkare och starkare..
SMM - AJ framförallt, då är det alltid att AJ kommer att ge motstånd, eller SM finaler mellan CC-SMM.
ingen som någonsin kan tro att SMM faktiskt tar hem rubbet i år, trots de andra lagens värvningar?
lustigt hur SMM blir underskattade varje år trots att de alltid vinner? ja menar att förlorat typ 4-5 matcher på 3 år, kom igen...
|
|
|
Post by finito on May 6, 2007 16:06:12 GMT 1
2007 är året då vi inte ser SMM som segrare.. det vågar jag lägga pengar på.
|
|
|
Post by scrim on May 6, 2007 23:23:34 GMT 1
Arlanda scrimmade mot Uppsala idag knappt 25 ombytta för jets och de imponerade inte...
|
|
|
Post by Madman on May 7, 2007 13:31:47 GMT 1
såg scrimmen jag också och det MÅSTE ha varit en massa spelare borta i arlanda annars blir jag rädd. Defense såg väl hyffsat ut med offense?!!!!?? Herrejävlar, det var inte vackert. Det såg väldigt tunnt ut på de flesta positioner tycker jag. Det glimrade till då och då men mot Uppsala så borde det varit bättre spel.
Jag vill gärna tro att jets är mycket bättre än det dom visade igår. Någon insatt i jets som kan kommentera.
|
|
|
Post by Calle Psycho on May 7, 2007 13:33:35 GMT 1
41 spelare på laguppställningen och ca 25 på en scrim veckan innan match. Någonting är väldigt fel!
|
|
|
Post by Kul on May 7, 2007 14:09:32 GMT 1
Dagens citat: Det var nog det roligaste idag
|
|