|
Post by och on May 14, 2007 8:45:30 GMT 1
Om han blev utvisad så borde han väl ha fått en flagga för osportsligt uppförande innan??
Och då har han väl fått en väldigt tydlig tillsägelse? eller är det andra regler om man spelat i NFLE?
Det måste bli ett slut på att alltid gnälla på domarna, ta ditt straff som en man och var tyst. Det kan inte bli (är tyvärr redan) bli ett självändamål att gnälla på domaren.
|
|
|
Post by Tyvrr on May 14, 2007 8:47:18 GMT 1
Tyvärr har du fel där Stefan.
Efter att Johan Larsson gjort en PI i endzone fick limhamn bollen på CC 2nd yd line med en minut kvar, 1st and goal, de stoppas en gång, två ggr, och tre ggr, på det fjärde försöket ska de sätta ett enkelt game winning fieldgoal av Ola K när det återstår 1 sekund av matchen. Bollen snappas högt och det övergår till ett passförsök varav pugh som starting MLB battar ner bollen och CC vinner matchen. i en otrolig glädjeyra springer han mot läktaren!! dvs ej mot limhamn eller deras sidlinje, och är glad vilken man kan förstå, skriker och jublar mot sin hemmapublik och slänger upp hjälmen i luften i eufori.
Men detta kan den gamle skåningen och CC hataren ferred inte tollerera och ger honom sin andra död boll personliga regelbrott och med det en utvisning.
Ska vi ha lite show, sälja konceptet med vår sport, få lite uppmärksamhet och glädje...
Nä.
|
|
|
Post by utvisning on May 14, 2007 8:57:07 GMT 1
Vad är det egentligen som gäller när det kommer till utvisningar?
Regelboken säger att en person som blir bestraffad för två osportsliga blir utvisad för resten av matchen. Ingenting om vidare bestraffning. Samma sak verkar gälla för slagsmål i första halvleken (Regel 9.5.1.a) Däremot för slagsmål efter halvtidsvilan blir man utvisad resten av matchen och första halvleken av nästa match. (Regel 9.5.2.b).
|
|
|
Post by Comment on May 14, 2007 8:59:10 GMT 1
Två död boll personliga regelbrott ger inte utvisning. Två osportsliga regelbrott gör det.
Och det måste väl kännas bra att ni i Carlstad alltid kan skylla allt på Fereed? Han är ett tacksamt mobbingsoffer. Känns det bra?
Om ni en enda gång skulle ha "Cohones" nog att bara ta ert straff utan allt gnäll så skulle ni ha min respekt. Nu har ni det inte.
|
|
|
Post by Oreggad on May 14, 2007 9:25:09 GMT 1
Två död boll personliga regelbrott ger inte utvisning. Två osportsliga regelbrott gör det. Och det måste väl kännas bra att ni i Carlstad alltid kan skylla allt på Fereed? Han är ett tacksamt mobbingsoffer. Känns det bra? Om ni en enda gång skulle ha "Cohones" nog att bara ta ert straff utan allt gnäll så skulle ni ha min respekt. Nu har ni det inte. Och det ska komma från någon som inte ens vågar regga sig på sidan och stå för det han skriver vid sitt eget namn...
|
|
|
Post by Inte fel on May 14, 2007 9:33:13 GMT 1
Tyvärr har du fel där Stefan. Efter att Johan Larsson gjort en PI i endzone fick limhamn bollen på CC 2nd yd line med en minut kvar, 1st and goal, de stoppas en gång, två ggr, och tre ggr, på det fjärde försöket ska de sätta ett enkelt game winning fieldgoal av Ola K när det återstår 1 sekund av matchen. Bollen snappas högt och det övergår till ett passförsök varav pugh som starting MLB battar ner bollen och CC vinner matchen. i en otrolig glädjeyra springer han mot läktaren!! dvs ej mot limhamn eller deras sidlinje, och är glad vilken man kan förstå, skriker och jublar mot sin hemmapublik och slänger upp hjälmen i luften i eufori. Men detta kan den gamle skåningen och CC hataren ferred inte tollerera och ger honom sin andra död boll personliga regelbrott och med det en utvisning. Ska vi ha lite show, sälja konceptet med vår sport, få lite uppmärksamhet och glädje... Nä. Stefan trodde ju att det var precis som du beskrev det hela. Inte stod Holm "bara stog i ett hörn för sig själv och "hoppa upp och ner". Han visade mer glädje än vad reglerna tillåter, man får inte kasta hjälmen oavsett om det är i ilska eller glädje. Nu verkar det som han fått 2 varningar för osportsligt uppförande vilket ger utvisning (vad fick han den första för? Var det också Feereds fel?). Då är det långt ifrån säkert att han får en avstänngning, oftast blir det inte det.
|
|
|
Post by KY on May 14, 2007 9:59:56 GMT 1
Kan man få flagga och bli utvisad när matchen är slut??? Jag antar att matchen var slut när han "stod och hoppade" eftersom det bara var någon sekund kvar när skåne skulle sparka.
|
|
|
Post by Bedrup on May 14, 2007 10:44:28 GMT 1
Tyvärr har du fel där Stefan. Efter att Johan Larsson gjort en PI i endzone fick limhamn bollen på CC 2nd yd line med en minut kvar, 1st and goal, de stoppas en gång, två ggr, och tre ggr, på det fjärde försöket ska de sätta ett enkelt game winning fieldgoal av Ola K när det återstår 1 sekund av matchen. Bollen snappas högt och det övergår till ett passförsök varav pugh som starting MLB battar ner bollen och CC vinner matchen. i en otrolig glädjeyra springer han mot läktaren!! dvs ej mot limhamn eller deras sidlinje, och är glad vilken man kan förstå, skriker och jublar mot sin hemmapublik och slänger upp hjälmen i luften i eufori. Men detta kan den gamle skåningen och CC hataren ferred inte tollerera och ger honom sin andra död boll personliga regelbrott och med det en utvisning. Ska vi ha lite show, sälja konceptet med vår sport, få lite uppmärksamhet och glädje... Nä. Stefan trodde ju att det var precis som du beskrev det hela. Inte stod Holm "bara stog i ett hörn för sig själv och "hoppa upp och ner". Han visade mer glädje än vad reglerna tillåter, man får inte kasta hjälmen oavsett om det är i ilska eller glädje. Nu verkar det som han fått 2 varningar för osportsligt uppförande vilket ger utvisning (vad fick han den första för? Var det också Feereds fel?). Då är det långt ifrån säkert att han får en avstänngning, oftast blir det inte det. Ja, det var Ferreds fel eftersom domarna blåste av spelet när det skulle blivit Carlstads boll på Limhamns 10y linje. Kan man och får man göra misstag som domare? JAAAAA, men du måste för fan kunna ta kritik och inte vara så osäker och oödmjuk att du inte kan ta lite skit för det
|
|
|
Post by Regelnisse on May 14, 2007 10:45:06 GMT 1
Nu såg inte jag matchen själv, men om det stämmer att Pugh firade sitt matchavgörande spel med att springa mot sina egna fans och jubla så tycker inte jag att det är hela världen. Snarare tycker jag att det är ett bra sätt att visa sina fans uppskattning och få dem att känna sig delaktiga. Givetvis så bör det inte vara tolererbart att håna sina motståndare (göra obscena gester, skrika glåp ord, eller på något annat sätt förlojliga sin motsåndare), men vad jag kan första genom att läsa detta topic så gjorde inte Pugh något sådant.
Om sedan NCAA's regelverk säger att all överflödig celebration ska bestraffas, så är det mycket möjligt att domaren gjorde det rätta callet.
Men bör man istället inte kolla över SAFF's regelverk (taget från NCAA), skulle man inte kunna böja på några regler, för att anpassa dessa för vår spelmiljö, utan att kompromissa spelets integritet.
Slutligen, om Pugh, eller någon annan spelare inte kan få fira en TD, tackling, INT, batted ball, eller vunnen match, så tycker jag att det är något som är skevt med regelverket. Fotboll är det roligaste som fnns, låt spelarna få visa publiken det.
Ridå
|
|
|
Post by domare on May 14, 2007 10:51:37 GMT 1
MEn snälla nån. At skylla detta på domarna är ju helt horribelt. Vi dömer ju bara efter dom regler som ni i klubbarna vill ha. Och reglen vad gäller "excessive celebration" är ju en regel ni vill ha. Samma sak gäler reglen som säger att två osportsligt uppförande medför utvisning. Den reglen vill ni ju också ha.
Så varför i hela fridens namn gnäller ni på domarna när dom dömer efter reglerna som ni vill ha?!?!?
Nä, se till och skärp er.
|
|
|
Post by Com on May 14, 2007 11:04:48 GMT 1
Domarna gör en oavsiktlig avblåsning (Fereed fel, vet inte ens om det var han som blåste av men skit i det, Fereed fel). Då skall han naturligtvis tåla lite skit från Carlstadspojkarna, de är ju så snälla, eller??
Varför är det så jävla svårt att hålla käften? Domaren gjorde fel, Jaha? shut the f..k up och spela nästa spel. Nä, snacka och när du får en flagga så kan man alltid skylla på att den där jävla Fereed han kastar alltid flaggor för han hatar Carlstad. Spelaren har inte gjort något. "Vem jag??" Det är Fereed.
Återigen, känns det bra att mobba en domare?
Och du oreggad? Fortsätt med den stilen i livet, lyssna inte, ta inte åt dig, försök alltid hitta ett sätt som du kan diskreditera den som givit dig kritik. Lycka till med livet.
|
|
|
Post by StefanOud on May 14, 2007 11:23:01 GMT 1
Som vanligt så har jag inte fel. Alla, spelare, tränare och domare kan alltid göra ett val. Man kan välja att flagga ett regelbrott som finns i vår regelbok (som tydligen det är klubbarna som bestämmer vad det ska stå i, hehehehehe) eller att inte flagga. ALLA HAR ALLTID ETT VAL!!! Om så Pugh hade kastat upp sina skor till fansen på läktaren hade det räckt med att gå fram till honom, lägga handen på axeln och bett honom lugna ner sig. Det hade räckt. För övrigt, kom inte med något resonemang om att Fereed hatar Carlstad. Fereed är en av våra mest professionella domare och springer inte omkring och leter flaggor mot något särskillt lag eller spelare. Huruvida Carlstad ogillar Fereed kan jag inte annat än spekulera i, men väljer att inte göra det här. För övrigt hanvisar jag till det resonemang jag som SS-tränare förde med deltagarna på elitdomarutbildningen.
|
|
|
Post by StefanOud on May 14, 2007 11:28:42 GMT 1
Tyvärr har du fel där Stefan. Efter att Johan Larsson gjort en PI i endzone fick limhamn bollen på CC 2nd yd line med en minut kvar, 1st and goal, de stoppas en gång, två ggr, och tre ggr, på det fjärde försöket ska de sätta ett enkelt game winning fieldgoal av Ola K när det återstår 1 sekund av matchen. Bollen snappas högt och det övergår till ett passförsök varav pugh som starting MLB battar ner bollen och CC vinner matchen. i en otrolig glädjeyra springer han mot läktaren!! dvs ej mot limhamn eller deras sidlinje, och är glad vilken man kan förstå, skriker och jublar mot sin hemmapublik och slänger upp hjälmen i luften i eufori. Men detta kan den gamle skåningen och CC hataren ferred inte tollerera och ger honom sin andra död boll personliga regelbrott och med det en utvisning. Ska vi ha lite show, sälja konceptet med vår sport, få lite uppmärksamhet och glädje... Nä. Käre Tyvrr. Inte heller här hade jag fel. Jag visste/trodde/anade att Pugh inte stog i ett hörn och "hoppade upp och ner", det vill säga var så "oskyldig" som artiklen vill göra det. MEN antydde jag någonstans att jag trodde att han hånade motståndarna? Nej, det gjorda jag inte. Att han gick över gränsen för vad som, enligt regelboken, är tillåtet, var snarare förväntat från min sida. Jag har haft äran att känna Pugh sedan 1996. Jaja, i övrigt läs resonemanget ovan...
|
|
|
Post by Lucas on May 14, 2007 12:32:55 GMT 1
Givetvis hade det varit bättre om CC-spelarna lugnt och sansat gått och ställt upp på ett led och tackat för matchen. På sin höjd tycker jag att en high five räcker om man vinner en match som avgörs på det absolut sista spelet.
Är man dessutom direkt inblandad i själva avgörandet så bör man bita sig i läppen och tänka på att inte skrika, hoppa eller skratta för mycket. Det kan man göra när man kommer hem till sig och är ensam. Kolla på dokumentären om CCCP-hockey. Där har vi riktiga föredömen hur man undviker att överdriva sina celebrations.
|
|
|
Post by Buppe on May 14, 2007 12:41:05 GMT 1
Amen Lucas!
Vill bara tillägga att vi har många bra domare i sverige och några av dem var på CC-Limhamn matchen
|
|