|
Post by Fjompen Freud on Feb 5, 2007 10:45:53 GMT 1
Har ni tänkt på att det är samma typer av människor som skriver på forumet. I omröstningen är det helt jämt, men här är bara rösterna på rött.... Jag röstar INTE rött. Däremot borde det vara röda revär rakt ner. Copycat Borås? Hmmm.... Tror inte designen var med utslitna vita siffror!
|
|
|
Post by Jones on Feb 5, 2007 10:49:57 GMT 1
Copycat Borås? Förstår inte?
CC har väl ALLTID spelat i svarta tröjor hemma och vita borta. Ska de nu helt plötsligt inte spela i Svart längre för att Borås anser sig vara "det svarta laget"? CC lirade väl sin första seriematch i början av 90-talet.
Sen är ju helt klart den röda dressen helt klart snyggare, så jag hoppas att det blir den...men det är ju en annan femma.
|
|
|
Post by Jaha on Feb 5, 2007 11:59:18 GMT 1
CC lirade väl sin första seriematch i början av 90-talet. Och det gjorde inte borås då? Handlar väl inte om det, att ha svarta dräkter när det finns flera andra lag med just dom färgkombinationerna är väl mindre bra. Sen kommer troligtvis inte bufflar som borås spela mot CC dom närmaste 25 åren. Deras B-lag då kanske. Tycker själv att dom röda är snyggast med och dessutom snällare mot spelarna en 28 gradig sommardag när det är vindstilla ute.
|
|
|
Post by Public on Feb 5, 2007 12:13:57 GMT 1
CC lirade väl sin första seriematch i början av 90-talet. Och det gjorde inte borås då? Handlar väl inte om det, att ha svarta dräkter när det finns flera andra lag med just dom färgkombinationerna är väl mindre bra. Sen kommer troligtvis inte bufflar som borås spela mot CC dom närmaste 25 åren. Deras B-lag då kanske. Tycker själv att dom röda är snyggast med och dessutom snällare mot spelarna en 28 gradig sommardag när det är vindstilla ute. Men vad handlar denna diskussion om? Borås har alltid spelat i Svart. Crusaders har alltid spelat i Svart. Hur kan svart helt plötsligt vara mer Borås än Carlstad? Skulle Borås byta dräkter tror jag knappast att CC skulle säga "Ni får inte ha svart för det har vi".
|
|
|
Post by Rhino on Feb 5, 2007 14:17:50 GMT 1
MEN!! Det handlar itne om att vi har "patent" på svarta dräkter, alltid trott att ni va rödsvarta och inte svartröda bara...
T.ex. AIK är SvartGula, Elfsborg är GulSvarta, förstår ni skillnaden då?
Ta vilket ställ ni vill, men ja tycker rött är mer orginellt och eget.
|
|
|
Post by suck on Feb 5, 2007 18:54:03 GMT 1
Sluta vara såna bittra och trångsynta människor. Man kan ändra färger... Allting behöver inte vara som det alltid varit även om många föredrar det. Förändrngar behövs och kommer alltid finnas, sluta vara bakåtsträvare och tyck istället att det är kul att det händer lite. Som exempel kan jag ju nämna Färjestad, det lila gula laget, som numera spelar i just det... Helsvart på hemmais, och vitt på bortais.
|
|
|
Post by Radiosporten on Feb 6, 2007 11:52:11 GMT 1
|
|
|
Post by Pajas on Feb 6, 2007 12:39:08 GMT 1
Var höll Falken hus? Det hade även varit kul att få höra ett klassikt utbrott från den gode Hellborg. Pajas! /Götet
|
|
|
Post by forslag on Feb 6, 2007 12:40:45 GMT 1
Ja svart har ju ÖBK / Borås och rött har Gävle,TRC samt Flames...
Men det silvriga blir ju orginellt, kankske ha ett hemma ställ i guld;-) fast man kanske ska vänta till efter nästa år isf?
|
|
|
Post by Falk on Feb 6, 2007 12:50:30 GMT 1
Jag tackade nej till radio intervjun med motivering. För snygg för radio endast Television för mig. ;D Kjells utbrott var så högt att mikrofonen fick arbetsskada . Falken
|
|
|
Post by Hehe on Feb 6, 2007 17:36:09 GMT 1
För stor för radio kanske ? haha
|
|
|
Post by fnissfniss on Feb 6, 2007 17:41:07 GMT 1
Falk, Om du skulle sluta tjatta om att vi skulle ha svarta tröjor iår, så kanske du skulle ha tid med de!
Puss
|
|
|
Post by slim on Feb 7, 2007 1:37:35 GMT 1
Han vill ju se slimmad ut Är det inte lite smått irriterande att inte ens radioprataren klarar av att säga BEARS...? De heter inte Chicago ÖL... I övrigt ett kul och bra inslag så han är förlåten
|
|
carlstad 2nd placers
Guest
|
Post by carlstad 2nd placers on Feb 7, 2007 10:05:22 GMT 1
hihi roligt citat.. "man kan göra som (det) i säkrklass näst bästa fobollslaget i superserien carlstad crusaders" ;D ;D ;D puss från stockholm
|
|
|
Post by Silvret on Feb 7, 2007 11:49:13 GMT 1
hihi roligt citat.. "man kan göra som (det) i säkrklass näst bästa fobollslaget i superserien carlstad crusaders" ;D ;D ;D puss från stockholm Ja, skön ironi där ifrån CC´s sida. Tycker också det är lite kul att de ska spela i Silverdräkter till sommaren.
|
|