|
Post by Mix on Jan 23, 2007 11:40:25 GMT 1
|
|
|
Post by SURT SA RAVEN on Jan 23, 2007 15:21:14 GMT 1
Fy tusan vilket gnäll från CC. Att gnälla ihop en historia för en lokaltidning som den dagen inte råkade ha någon bortsprungen hund att rapportera om, det är lågt. Det är inte ett dugg synd om er, vill ni ta guld så får ni göra det på Zinken. Med den stora anhopning av amerikaner borde ni väl kunna göra en bra säsong och ta guld oavsett var matchen spelas.
|
|
|
Post by Vem bad dem on Jan 23, 2007 15:29:46 GMT 1
Hade CC fått något uppdrag av FS att försöka lägga SM finalen i Karlstad? Hade de fått de kan jag förstå varför man gnäller i lokalpressen, annars borde man skämmas för artikelns innehåll när det gäller kritik av förbundet.
|
|
|
Post by vem bad er gnlla on Jan 23, 2007 16:25:13 GMT 1
varför skulle inte förbundet kunna lagt finalerna i karlstad? om CC hade fått ultimatum om att arrangera u19, u16 och peewee för att få arragera senior fianlen så borde val förbundet låta CC arrangera? tycker erat gnäll är värdelöst
|
|
|
Post by T on Jan 23, 2007 17:01:41 GMT 1
Härligt för folk att få gnälla lite på CC igen.
Det är bara att inse. Förbundet har insett att vi som är intresserade av Am.fotboll i Stockholmsområdet är för bekväma av oss. Spelas inte matchen så att folk kan ta tunnelbanan så skiter folk i att gå på den. Mer intresserade än så är inte de flesta.
|
|
|
Post by swe on Jan 23, 2007 17:07:59 GMT 1
sthlmsområdet är inte hela sverige?
|
|
|
Post by carl66smm on Jan 23, 2007 17:22:49 GMT 1
Nä men stockholm är universums medelpunkt Världs metropolen Stockholm Va skulle sverige va utan Stockholm Ett uland med massa bönder ;D Eller hur Falk
|
|
|
Post by Motivering on Jan 24, 2007 9:11:49 GMT 1
Kom det någon motivering till att Sthlm fick sen och inte Karlstad?
P.S. Larsson sa väl inte "vi ville egentligen inte ha den"? Eller på vilket annat sätt passar SURT SA RÄVEN in i samanhanget???
|
|
|
Post by ocentralt on Jan 24, 2007 22:00:27 GMT 1
personligen så tycker jag som varken bor i sthlm eller värmland att det är ganska bra att finalen spelas i sthlm... kollade efter flygbiljetter o tågbiljetter, dom var jävligt få och jävligt dyra till karlstad... desto fler o billigare till sthlm.
Så snacket om att ta tunnelbana till finalen kan vi nog ta o glömma!
|
|
|
Post by bbrask on Jan 24, 2007 23:49:00 GMT 1
Det rör på sig i CC med dubbel fart! Det verkar som om den gode Tracey Gere har fått sparken...
Följande stod att läsa i VT höstas: 2006-09-23
Tracey Gere fortsätter som huvudcoach
Spelartruppen börjar sakteliga ta form. Men redan nu är det klart att fjolårets headcoach Tracey Gere fortsätter. Och om Crusaders får som de vill får han även nästa säsong sällskap av den offensive kordinatorn Todd Ferguson. Men i år är det annat ljud i skällan:
VT 2007-01-23
Blåsta på finalen
Till sist noterar vi att Crusaders är nära att skriva kontrakt med amerikanen Todd Ferguson. - Tanken är att han ska bli head coach och Tracey Gere ska fungera som defensiv koordinator, berättar Larsson.
Artikeln gör ju inte direkt sken av att Tracey har avgått utan att styrelsen ångrat sig och gett jobbet till Todd.
Det verkar som om CC vill fortsätta "vinna" silver, för utan den horribla offensiva play callingen i finalen hade CC kört över SMM. No backs och ett drop back passing game är nog inte melodin mot Sveriges bästa defensiva backfield. När CC sprang och QBn sprang gick det däremot hyggligt. Det hade kunnat leda till vinst...
Att dessutom sparka den som verkar ha hållt ihop hela laget när det stormade i CC våren -06, verkar vara hybris från styrelsens sida. Undrar hur samtalet från styrelsen gick? - Tack för en bra säsong och att du räddade seniortruppen. Nu får dock mannen som gav bort guldet ditt jobb. Styrelsen jobbar efter devisen "Hellre sex silver med Crusaders."
|
|
|
Post by Per Fridberg on Jan 25, 2007 8:31:37 GMT 1
Nörd !!!!
|
|
|
Post by haha on Jan 25, 2007 8:36:57 GMT 1
Konstruktivt och bidragande till diskutionen var det ja. Tycker att spekulationer och tankar om våra högsta lag är roliga att läsa så fortsätt säger jag istället. Hur ser det ut på spelarfronten då? Nån som vet om några nyförvärv eller förluster som är på G i ( mitt tycke) Sveriges bästa lag?
|
|
|
Post by Jones on Jan 25, 2007 13:05:25 GMT 1
Jag förstår inte? Så du menar att Crusaders skulle ha större chans att vinna guld med Todd som OC än som HC/OC?
Jag har god insyn i CC-organisationen och kan säga att beslutet att göra Todd till HC är inte det minsta kontroversiellt. Men jag överlåter själva kommenterandet av beslutet till officiella personer inom föreningen. Men ni som önskar att det återigen blir bråk i CC om detta kan nog sluta hoppas.
|
|
|
Post by bbrask on Jan 25, 2007 13:55:14 GMT 1
Jag förstår inte? Så du menar att Crusaders skulle ha större chans att vinna guld med Todd som OC än som HC/OC? Jag har god insyn i CC-organisationen och kan säga att beslutet att göra Todd till HC är inte det minsta kontroversiellt. Men jag överlåter själva kommenterandet av beslutet till officiella personer inom föreningen. Men ni som önskar att det återigen blir bråk i CC om detta kan nog sluta hoppas. Vad jag menar är att jag tycker att det verkar som om Tracey Gere har blivit orättvist behandlad. Om det gör mig till en "nörd", Per Friberg, så verkar det som att jag respekterar din fd huvudtränare mer än vad du gör. Vad det gäller om beslutet är kontroversiellt inom CCs organisation har jag inte någon aning om, men att sparka en av de mest respekterade personligheterna i svensk amerikansk fotboll tycker jag är underligt. Framför allt när ersättaren förlorade finalen åt CC. Ja, jag vidhåller att play callingen i finalen gjorde så att CC åkte hem med ett silver istället för ett klart guld.
|
|
|
Post by Lndgren on Jan 25, 2007 15:34:04 GMT 1
Jag har ingen aning om anledningen till tränar bytet i CC och uttalar mig inte om det. I debatten har jag lust att ta fram frågan: Kan det vara så att Tracey har valt det själv? I så fall så faller argumentet att CC har gjort fel, eller hur?
|
|