|
Post by L Dirbersky on Jan 10, 2007 16:11:14 GMT 1
haha om det är smeknamnet som stör vissa mäniskor så kan jag väl påpeka att det bara är lite på skoj får väl se vad jag blir kallad i framtiden just nu tycker ju "L Dirbersky" att "lilla D" passar mig. men det tycker inte riktigt jag. Lilla D låter helt ok, eller så kan vi ta lilla b??? Skall bli skoj att se hur lilla D klarar sig, tror att han kan göra ett riktigt bra jobb.
|
|
|
Post by korkat on Jan 10, 2007 17:19:40 GMT 1
Jaha då har Dirbersky och den svenska avunsjukan visat sitt fula tryne igen , senast var det när Ekeby spelade DM . Du var inte " karl " nog att gratulera Ekeby eller ta tillbaka dina korkade kommentarer den gången , men man får hoppas att Dessezar med alla sina 190 cm visar att du igen har fel . Varför är du så bitter och arg ? har Ekeby gjort dig något eller känner du Dessezar personligen och han har sårat dina känslor på något vis , du behöver nog hjälp och det hoppas jag att du skaffar snarast för jag tror att det är brottom . Dessezar spelar otroligt bra och om du vet NÅGOT om amerikansk fotboll så hade du hållt med mig , men med dina korkade personliga påhopp på killen så kan jag garantera att du aldrig sett honom spela så LÄGG NER
|
|
|
Post by L Dirbersky on Jan 10, 2007 18:16:46 GMT 1
Jaha då har Dirbersky och den svenska avunsjukan visat sitt fula tryne igen , senast var det när Ekeby spelade DM . Du var inte " karl " nog att gratulera Ekeby eller ta tillbaka dina korkade kommentarer den gången , men man får hoppas att Dessezar med alla sina 190 cm visar att du igen har fel . Varför är du så bitter och arg ? har Ekeby gjort dig något eller känner du Dessezar personligen och han har sårat dina känslor på något vis , du behöver nog hjälp och det hoppas jag att du skaffar snarast för jag tror att det är brottom . Dessezar spelar otroligt bra och om du vet NÅGOT om amerikansk fotboll så hade du hållt med mig , men med dina korkade personliga påhopp på killen så kan jag garantera att du aldrig sett honom spela så LÄGG NER Jag tror att han klarar att försvara sig själv, så någon internet polis behöver han inte. Vet en HEL del om fotboll Tips är att du läser hela meningarna innan du ber mamma hjälpa dig att skriva inlägg på nätet, i DM kritiserade jag inte honom utan ekebys sätt att domdera och skrika och gapa på nätet..... // Mr D
|
|
|
Post by nolla on Jan 10, 2007 18:18:53 GMT 1
Vet en hel del om fotboll? Vilket lag är du aktiv i? Eller är du bara aktiv på nätet...
|
|
|
Post by August Eriksson on Jan 10, 2007 18:22:07 GMT 1
Och så lägger vi ner hela diskussionen då den inte är av den typen som hör hemma här.
|
|
|
Post by theotherguy on Jan 10, 2007 21:26:38 GMT 1
hahahahahaha Svär att folk blir sur för sånt här smååå trams=) hahaha man får vel bli kallad eller till o med kalla sig sj för Va fan man Vill!! haha men sooom sagt vet detta Folk! Lilla D har spelat typ i 3-4 år o han har redan gått rätt långt! kan säga att det räcker för mig för att veta att snubben är bra! samt att jag spelat med han sååå vet jag hur duktig han eee!! seriöst skärpning PEOPLE!! en person med noll boll känsla kan gå runt o kallas sig för Typ Ronaldo för att han känner för det!! HANS JÄVLA PROBLEM =) hahaha Thank u=) sen om han backar upp hans snack eller inte spelar ingen roll!! man skäms bara sj då!! EXEMPLE Chad Johnsson Hade myucket snack innan MAtchen mot FAlcons vecka 8 (om CBen HALL dÅ) men deras lag förlora ska man se ner på honom för deT??? NEJ SNACK`KAN GÖRA SPORTEN LITE MER INTRESSANT IBLAND!! inte alltid men ibland e det skoj!!! PEACE out o gott folk på detta forum försök andas lite fan inte läst på en enda sida utan att det blir nån sort av bråk! varför bråkar alla med varandra? ?
|
|
|
Post by LeoBillgren on Jan 11, 2007 1:54:53 GMT 1
Sorry att jag är off-topic, August men jag kan inte låta bli: Det mest irriterande i denna tråd är inte smeknamn osv (vem bryr sig?) utan att så många visar förakt för sitt eget land! "Typiskt Svenskt" "Svenska avundsjukan" "Här får man inte sticka ut" osv. Trist att läsa att självhatet når dessa nivåer. Själv är jag ENDAST stolt över Sverige. Testa det nån gång...
|
|
|
Post by Daniel on Jan 11, 2007 4:24:48 GMT 1
Det har inget med självhat att göra.
Jag är också otroligt stolt över att vara svensk med allt vad det innebär. Men jag tänker inte ursäkta mig för att jag har pengar och är framgångsrik. Och det är ju inte så att "jantelagen" är taget ur tomma luften, utan den är ju i allra högsta grad verklig.
Skulle jag gå ut på krogen och börja snacka högt om att jag är bäst på ditten och datten, så skulle ju folk börja snacka skit om mig och säga att jag inte ska tro att jag är något. Eller om jag skulle posta en tråd på det här forumet där jag säger "Jag är riktigt duktig, skulle jag få chansen att visa vad jag kan prestera så skulle vissa lag garanterat vilja ha med mig i deras trupp." Så skulle forumstråden balla ur och hot om att man inte är någonting eller att det finns någon bättre skulle bombadera tråden. Vilket är jantelag.
Går inte riktigt att förneka att Svenskar är på ett visst sätt när det gäller just andras attityder. Om du inte tror mig så kan jag gladeligen bevisa det om några månader eller så, med en forumstråd där jag glassar i min egen sol över hur bra jag tycker jag själv är.
Sen behöver man ju inte vara odrägligt "in your face" när man lägger fram saker och ting, utan man kan ju vara ödmjuk. Men man ska aldrig ursäkta sig eller ta skit för hur man ser på sig själv.
|
|
|
Post by yeah right on Jan 11, 2007 20:36:09 GMT 1
Det handlar om felaktig självbild. Att tro att det är för att vi är svenska som det blir reaktioner är skrattretande. I vilket land från helst skulle folk skratta eller reta sig på en människa som beter sig som du beskriver.
Jag läser många icke-svenska forum och tro mig, attityden är den samma som här. Tyvärr är det svenskt att tro att det är "typiskt svenskt" att inte gillar folk som skrävlar och skryter.
Klart som f-n att en och annan retar sig på att en okänd junis som inte var bra nog för jlandslaget är kaxig (om han nu har varit det), tror ingen skulle protestera om Malm eller Stål kallade sig prime time. De har ju visat att de levererar. Pinsamt blir det när man snackar först och spelar sen.
Hejja Sverige!
|
|
|
Post by ojoj on Jan 11, 2007 21:06:20 GMT 1
När man läser detta forum får man förklaringen till att denna sporten är så liten i Sverige, för vem vill ha med så stygga människor att göra.
|
|
|
Post by ny on Jan 11, 2007 22:50:31 GMT 1
|
|
|
Post by Pelle on Jan 12, 2007 8:23:33 GMT 1
Arlanda håller på att bli nya främlingslegionen. SMM och TRC får lägga på ett kol om dom vill behålla den titeln... ;D
|
|
Kvalite eller kvantitet
Guest
|
Post by Kvalite eller kvantitet on Jan 12, 2007 11:50:13 GMT 1
Ja men det där är väl en av få bra spelare dom har lyckats värva. Annars har det ju mest varit utfyllnadsspelare som har lång tid kvar tills dom kan hävda sig i SS. Men samtidigt så är nog Jets en väldigt bra plats att träna upp sig på.
|
|
|
Post by kontra on Jan 12, 2007 12:12:05 GMT 1
kvantitet ger bra träningar, vilket i sin tur ger kvalite
|
|
|
Post by Vem on Jan 12, 2007 14:01:13 GMT 1
Ja men det där är väl en av få bra spelare dom har lyckats värva. Annars har det ju mest varit utfyllnadsspelare som har lång tid kvar tills dom kan hävda sig i SS. Men samtidigt så är nog Jets en väldigt bra plats att träna upp sig på. vem är du att säga vem som är bra eller dålig. Vet du äns vilka dom andra spelarna är? har du sett dom spela? tycker inte att du har rätt att uttala dig om något du inte vet något om. jag har inte sett vissa av dom spela, men jag väntar med att göra en värdering till jag sett vad dom kan göra.
|
|