|
SMM-Ol
Sept 4, 2006 9:19:37 GMT 1
Post by CSM101 on Sept 4, 2006 9:19:37 GMT 1
Det är manligt med breda splits på Oline. Försöker som Left Tackle bredda så mycket det går. DE kommer ju längre ifrån QBn ju bredare split man tar.
|
|
|
SMM-Ol
Sept 4, 2006 10:30:05 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 4, 2006 10:30:05 GMT 1
Björkman! Låt inte Moose och hans kriminella pack -Criminoles- påverka ditt omdömme! Att Moose är i rymdimperiets sold kan jag leva med, men att han gillar Bowdens lumpna horder är desto tråkigare. Moose, tänk på att även en syndare kan få frälsning! Björkman har sett ljuset och är välkommen hem till mig för att studera Gators när som helst. Prenumerationen från Pontel är redan betald... Vi kan även titta in på det andra laget i mitt hjärta -Texas Tech- och filosofera över deras breda line splits på OL. Man tackar och ser fram emot denna stund av nya offense visioner ledda av Herr Billgren. Tyvärr så bevistade jag en föreläsning om Seminoles defensstab för två år sedan på AFCA tränarkongress i Florida och det var allt annat än bra.. Defense end coachen satt längst bak och var kraftigt bakfull medan Mike Andrews tror jag geniet heter som def coord stod och föreläste om deras defense. Det var en ren kopia av Cornhuskers defense när Coach Mcbride fortfarande var deras def cord... och det var väl bra om man nu gillar passcoverage..men också om man har sömnproblem.. Jag kan bara säga att vi höll på att bli ihjälslagna av en arme av blitzade hobbitar i helgen som var. Ödmjuk som jag är emellanåt kan jag bara ta av mig av hatten för Sensei Kennedy aka Iceman och hans gäng! Vi lyckades med nöp och näppe vinna matchen. Vi har en ny stund av smärtsam Lars Noren pjäs liknade filmstund framför oss på tisdag kväll.. Slantande hobbitar.. blitzande hobbitar.. springande hobbitar.. tacklande hobbitar.. ja de lyckades med nästan allt.. och man undrar om det inte var vi som var de mentala hobbitarna på Ol.. trots vår jättelika storleks skillnad. Det var längesedan jag såg ett Arlanda defense spela så pass bra som Oud grabbar gjorde i lördags. På söndag kommer återigen Per, Carl, Joakim och Fredrick besöka oss och fortsätta att slant hejvilt..och jag är riktigt orolig första gången på fem år,, CC Dl ser ruggigt bra ut och som seniorlandslagets Dl tränare så drägglar jag samtidigt som SMM ena Ol-coach ligger jag fanimej sömnlös... och är jag inte sarkastig.. Men det är så här jämt det ska vara i superserie om nu fotbollen ska överleva på seniornivå så detta 'är ett fall framåt för fotboll Sverige. Jag hoppas bara att föreningarna ute i Sverige tar intryck av detta och röstar för en kortare säsong eller kraftig omstrukturering av spelsystemet så att säsongen blir effektivare och därmed intressantare. Flera rapporter inkommer under veckan från träningarna (läs terapin)..Ordet ödmjukhet kommer att vara ett ledord för familjen denna vecka, ett annat kommer att vara blocka tills visselpipan låter är ett annat... MVH SMM Ol coach Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Sept 4, 2006 12:58:14 GMT 1
Post by BP on Sept 4, 2006 12:58:14 GMT 1
Goddag kära läromästare. Jag ber att få tacka för en kul och hård match. Vi spelade en av årets bästa matcher men det räckte tyvärr inte den här gången. SMM O-line kändes mänskliga den här gången och som tur var för oss var inte Kåre domare utan "Allstar" fick ett par fasthållningar mot sig ;D ;D
Lycka till på¨söndag och om du behöver mig så vet du mitt nummer ;D ;D ;D ;D
|
|
|
SMM-Ol
Sept 4, 2006 13:55:44 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 4, 2006 13:55:44 GMT 1
Goddag kära läromästare. Jag ber att få tacka för en kul och hård match. Vi spelade en av årets bästa matcher men det räckte tyvärr inte den här gången. SMM O-line kändes mänskliga den här gången och som tur var för oss var inte Kåre domare utan "Allstar" fick ett par fasthållningar mot sig ;D ;D Lycka till på¨söndag och om du behöver mig så vet du mitt nummer ;D ;D ;D ;D Tackar så mycket! Vi kommer att behöva alla lyckönskningar som finns tror jag.. Jag kom att tänka på att det är svårt att ligga på topp i snart 7 år och dessutom i år var vi nog som bäst i Maj/Juni... Att sedan försöka toppa till slutspelet är nog en försäsong i sig.. Jo jag har ditt nummer! Kram Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Sept 4, 2006 15:50:42 GMT 1
Post by Na on Sept 4, 2006 15:50:42 GMT 1
Det är manligt med breda splits på Oline. Försöker som Left Tackle bredda så mycket det går. DE kommer ju längre ifrån QBn ju bredare split man tar. rätta mig om jag har fel, men brukade inte SMMs OL spela utan splits för typ: 5 år sen eller nått i den stilen? gör det att SMMs OL inte var ett dugg manliga då?
|
|
|
SMM-Ol
Sept 4, 2006 16:52:31 GMT 1
Post by den gr p sidlinjen on Sept 4, 2006 16:52:31 GMT 1
Tips från coahen ( han som smyger på sidlinjen ni vet ) OBS!! byt ut 21 dar mot annan tidenhet för nu är det bråttom Gentlemen om SMM ska vinna SM guld på lördag! Optimistdagbok Att föra en optimistdagbok är enligt min och andras erfarenhet ett bra sätt att stärka sin självkänsla. En sådan dagbok kan innehålla en, flera eller alla av nedanstående rubriker: 1) Vad har jag gjort bra idag? 2) Sådant jag har varit/är tacksam över? 3) Negativa tankar. Orsaken till dem och vilken positiv intention de har. 4) Dagens lärdomar. I optimistdagboken kan du också löpande anteckna hur det står till på din Välbefinnande-skala - där 1 är riktigt dåligt och 10 riktigt bra. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Prova att skriva dagbok varje dag i 21 dagar och upptäck vad det gör för dig.
|
|
|
SMM-Ol
Sept 5, 2006 9:58:46 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 5, 2006 9:58:46 GMT 1
Tips från coahen ( han som smyger på sidlinjen ni vet ) OBS!! byt ut 21 dar mot annan tidenhet för nu är det bråttom Gentlemen om SMM ska vinna SM guld på lördag! Optimistdagbok Att föra en optimistdagbok är enligt min och andras erfarenhet ett bra sätt att stärka sin självkänsla. En sådan dagbok kan innehålla en, flera eller alla av nedanstående rubriker: 1) Vad har jag gjort bra idag? 2) Sådant jag har varit/är tacksam över? 3) Negativa tankar. Orsaken till dem och vilken positiv intention de har. 4) Dagens lärdomar. I optimistdagboken kan du också löpande anteckna hur det står till på din Välbefinnande-skala - där 1 är riktigt dåligt och 10 riktigt bra. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Prova att skriva dagbok varje dag i 21 dagar och upptäck vad det gör för dig. Gääsp.. är det nån som vet vad denne person syftar på..? Zinkensdamm 4/9-06 kl 17.00 Bröt ner matchfilm igår med min chef.. intressant vad man ser med tightshoot.. en helt ny värld öppnar sig .... Det intressanta är med ett forum är att alla kan yttra sig om saker och ting men det är ju klart att så länge man inte behöver sätta ut sitt riktiga namn så kan alla leka fotbollsexperter och moralpredikare...Jag vet att alla ute i FotbollSverige vill att SMM ska förlora men vi får se på söndag vad som händer... Angående breda split att det är manligt kan jag bara instämma i, tiden då SMM använde sig av extremt smala splits var före min tid som Ol coach och hängde ihop med det dåvarande offense som SMM hade då. Vad jag vill minnas så vann man då också.. Gääsp.. Jag erkänner man blir arrogant av att vinna för mycket.. men jag tror att det andra finallaget har insett var du vinner matcher och det är inte vilket sorst defense du har utan vad du kan och vilka sorts spelare du har. De flesta kan rita X och O's men det är färre som kan implementera detta i praktikten... det är där du har positionscoacher till... Vi får väl se vad som händer på söndag... väl mött... MVH Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Sept 6, 2006 22:17:22 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 6, 2006 22:17:22 GMT 1
Tips från coahen ( han som smyger på sidlinjen ni vet ) OBS!! byt ut 21 dar mot annan tidenhet för nu är det bråttom Gentlemen om SMM ska vinna SM guld på lördag! Optimistdagbok Att föra en optimistdagbok är enligt min och andras erfarenhet ett bra sätt att stärka sin självkänsla. En sådan dagbok kan innehålla en, flera eller alla av nedanstående rubriker: 1) Vad har jag gjort bra idag? 2) Sådant jag har varit/är tacksam över? 3) Negativa tankar. Orsaken till dem och vilken positiv intention de har. 4) Dagens lärdomar. I optimistdagboken kan du också löpande anteckna hur det står till på din Välbefinnande-skala - där 1 är riktigt dåligt och 10 riktigt bra. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Prova att skriva dagbok varje dag i 21 dagar och upptäck vad det gör för dig. Nu har jag lärt återigen att alltid försöka tänka innan man öppnar mun eller skriver något.. Men det är som Arne Anka sa: "att tänka innan man pratar är som att torka sig innan man skiter.." jag har fått veta vem detta är och tack våran mentala sensei. jag lär mig och Ledarskapets tao är en underbar skrift. Veckans träningar knallar på och dagens roliga var kanske den smällen vi äntligen lyckades ge våran blixt till defense spelare..det var lite grann av Mogli till björnen Baloo över det hela.. "jag är tuffare än du tror.. Man ska inte träna med joggingskor på gräs.. Kon-Fu Tse..gammal vis kines.. ;D Att träna i lampan sken är en erfarenhet som flera behöver träna på.. det är lite av den flitiga studenten som sitter på sin studentkammare vilken studerar under den skrimrande lampans sken.. Men sist men inte minst: Si hoc potes legere, traheam meam amisi Ni som kan eran latin vet vad jag saknar.. Vid tangentbordet MVH Björkman Age, catamite-fac mihi hunc diem felicissimum
|
|
|
SMM-Ol
Sept 7, 2006 4:56:02 GMT 1
Post by Blomvall on Sept 7, 2006 4:56:02 GMT 1
Hej Bjorkman, hur ar allt dar hemma? har du problem med linjen? Jag kommer hem... Man ar ju gift nu och hela den biten.... Hoppas allt ar bra
puss pa dig
|
|
|
SMM-Ol
Sept 7, 2006 14:44:27 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 7, 2006 14:44:27 GMT 1
Hej Bjorkman, hur ar allt dar hemma? har du problem med linjen? Jag kommer hem... Man ar ju gift nu och hela den biten.... Hoppas allt ar bra puss pa dig Hej Blomvall! Härligt att höra av dig igen! Kommer du hem till Svedal någonting? Vi måste prata lite grann! ;D Ring mig eller hur får jag tag på dig? Vad händer med dig? Tränar du någonting eller bara coachar du? Problem .. nja.. de börjar bli lite svårlurade på linjen.. Men söndag kommer att bli riktigt intressant! Nio landslagsmän mot varandra.. det kan bli något det..dv s dessa nio har antingen spelat i landslaget eller gör.. MVh Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Sept 7, 2006 16:24:12 GMT 1
Post by carl66smm on Sept 7, 2006 16:24:12 GMT 1
Du har inget kör kort änns stefan ;D Ad rem! ego audire frater aurum , aurum , aurum Aut omne aut nihil Allis non sibi credo de facto eo ipso verbum sic puto ego egonos victricis per aspera ad astra
tänk på det bröder ses i kväll
carl66smm
Psycho by birth
|
|
|
SMM-Ol
Sept 7, 2006 17:00:31 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 7, 2006 17:00:31 GMT 1
Helluones Squalidi Merdam Pro Nummis Comedunt.. väl mött familjemedlemmar.. vi har arbete att utföra. MVH Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Sept 8, 2006 12:39:33 GMT 1
Post by Wiberg on Sept 8, 2006 12:39:33 GMT 1
Tja Björkman Vad är det jag hör, börjar old boys blir svår lurade. Inte bra, dom måste ha blivit för vana med din ljuva stämma. Fn önskar jag läst detta lite tidigare så skulle jag kommit ned på träningen och styrt upp lite. Dom skulle behöva köra lite rusher och snabba fötter, dom kanske har storleken men farten, nää. Du får fixa några feta kontrakt till mig och Ted till nästa år så ni får in lite speed igen ;D. Dom kan behöva höja medelålder lite också så dom inte känner sig så gamla längre. Hälsa dom gamla griniga och lycka till på finalen, Ill be there!!! Stor & gammal grabb Jögge
|
|
|
SMM-Ol
Sept 8, 2006 18:18:25 GMT 1
Post by Ted on Sept 8, 2006 18:18:25 GMT 1
Väl talat Jörgen. Vill bara önska er lycka till i helgen saknar er och fotbollen men jag antar att Rindberg kanske får en roligare final än förra året ;D.
Lycka till och kör hårt coach B om de är svåra att styra så kom till Pappa Ted så skall jag fixa det ;D.
Blomwall gift?? där ser man antar att det även finns en läggning hos kvinnor som gillar stora marina däggdjur.
Ted
|
|
|
SMM-Ol
Sept 9, 2006 12:57:03 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 9, 2006 12:57:03 GMT 1
Hejsan bröder! ;D Underbart att läsa hälsningar! Ja det kanske kan vara någonting, ni skulle sannerligen behövas för att våra kära storväxta bröder att röra såväl på fötterna som skallen... ja Blomwall har gått och gift sig och jag får gratulera på detta enkla sätt till Herr Blomwall! Tack för ert stöd och vi synes imorgon på finalen.
|
|