|
SMM-Ol
Sept 10, 2006 17:52:43 GMT 1
Post by Garry N on Sept 10, 2006 17:52:43 GMT 1
Hade egentligen aldrig tänkt skriva något i detta topic, men jag kan bara ta av mig cowboyhatten och visa respekt för dessa gamla gubbar.
Det som jag innan matchen såg som finalens stora frågetecken blev efterhand utropstecken!
Robban lovade på presskonferensen att lappa ihop er för åtminstone ett år till....
Väl jobbat!
mvh Garry
|
|
|
SMM-Ol
Sept 10, 2006 17:58:12 GMT 1
Post by Moose on Sept 10, 2006 17:58:12 GMT 1
Hehe Man kunda väl inte tänka sig annat Garry !! Ont blod förgås inte så lätt ;D !! Väl kämpat idag bröder . Moose en av era oline coacher
|
|
|
SMM-Ol
Sept 11, 2006 4:04:41 GMT 1
Post by carl66smm on Sept 11, 2006 4:04:41 GMT 1
Kom hem straxt innan fyra viste inte om jag skulle skriva ett inlägg men det är så mycke som går runt i huvudet så varför inte. Efter en kväll av tänkande, efter en kväll av mycke glädje, skratt och även tårar. Glädjen i dag var likt det EM Guld som vi vann i fjol. Efter en match som den i går, då det går så upp och ner. I en match där man lägger in allt man har. Så blir det inte så mycke festanade i alla fall inte för mej. Finns ingen ork i kroppen, man har till och med svårt att äta På samma sätt som Erik och jag satt i malmö föra sommaren och titta rakt ut för att helt plötsligt se på varandra och le med tårar som letar sej ner mot hakan. På samma sätt satt jag i bilen hem från matchen med tårar och även flera gånger under kvällen fått hålla tillbaks dom. Så underbar är den här vinsten. Efter en lång sesong där allt flöt på i början och efter sommaren börja krångla. Så är det så jävla skönt att hålla guldet i handen igen. Allt slit allt kämpande är som borta när slutsignalen går och man bara vrålar ut glädjen. Alla känslor bara svallar över en. Vet inte hur man ska kunna förklara det. Har även tänkt på Carlstad och alla som jag känner där. Jag vet inte hur man ska säga ,men jag känner med er. Jag vet hur jävligt det känns att förlora på samma sätt år efter år. Semi i eurobowl Jag hoppas ni orkar kämpa vidare då vi behöver er också för att bli bättre. Vill tacka alla i SMM spelare cocher och alla runt om som gör att vi kan spela. Tack Tillsammans som familj kan vi flytta berg. Nu ska jag sova, lägga mej i dvala till sent i morgon kväll. Från en väldigt glad och trött Calle i en mörk trea i solna Carl66smm Psycho by birth Ps. consummatum est frater ( det är fullbordat bröder)Ds.
|
|
|
SMM-Ol
Sept 11, 2006 9:29:17 GMT 1
Post by Fanjunkarn on Sept 11, 2006 9:29:17 GMT 1
Bröder !! Det har varit ett nöje att få vara en del i familjen, som alltid . Ödmukhet är en dygd, vi vann ;D men låt oss tänka på våra kamrater/fiender/vänner och ovänner i CC och konstatera att de kämpade bra och det blev onödigt spännande . Njut av ledigheten och låt era ngt äldre kroppar läka ut för att sedan om några veckor bege er till gymmet å lyfta för kommande säsong. Mvh Fanjunkarn
|
|
|
SMM-Ol
Sept 11, 2006 15:46:38 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 11, 2006 15:46:38 GMT 1
Jag sitter här på jobbet och läser om matchen igår, kan bara säga att det var en av de mest spännande matcher jag har varit med om som både coach och spelare under snart 20 år. Jag tar av mig hatten för coach Gere och hans lag! Speciellt går mina tankar till CC Dl vars spelare ligger mig varmt om hjärtat inte bara för deras fantastiska Dl spel utan även för att de är underbara tävlingsmänniskor med sin härliga dialekt. Jag har inte varit själv med fem raka silver men CC förmåga att placera tre av fyra lag i SM-final i tre olika åldersgrupper är en fantastisk insats och ett väl så gott betyg för CC:s verksamhet! Jag bugar för min vän hobbiten Borg, fortsätt med erat jobb det kommer att löna sig! För er verksamhet talar ju för sig själv och jag önskar att det fanns fler som eran klubb. För framtiden stannar ju inte bara vid ett SM-guld. Mitt enkla råd är att se tiden an just nu suger det kan jag tänka mig med all respekt. Tack Gary för dina fina ord. Så här i efterhand kan jag erkänna att jag var lite tveksam själv om vår kapacitet. För vi på Ol var nästan som bäst under försommaren där vi flyttade på allt i vår väg även om matchen vs Wien inte gick riktigt som vi hade tänkt oss. Att återuppta säsongen efter upehållet var som att börja på nytt och det är en ny erfarenhet vilken jag förhoppningsvis dragit lärdom av till nästa säsong. En fantastisk grupp av människor som jag fått förmånen att coacha tillsammans med min egen kära fanjukare och naturligtvis hela laget samt mina coachkollegor. Jag har sällan varit så mentalt och fysiskt slut som i söndags kväll. Calles ord värmer och jag kan bara instämma i hans beskrivning av känslorna som svallade fram under och efter matchen. Calle har rätt när han skriver om semifinaler i Eurobowl det har blivit några stycken.. vi är den ständiga fyran ute i Europa.. Jag var i ett klimax av nervositet, frustatration och den hjälplöshet när det var 24 sekunder kvar av matchen. Det kändes som vi vände ut och in på oss taktikmässigt på offense sidan: Ol gjorde ett fantastisk jobb även om vissa av våra familjemedlemmar försökte strypa varandra på plan.. MVH Björkman 7 SM-guld... som går och drömmer om ett VM-guld..hör och häpna..
|
|
|
SMM-Ol
Sept 12, 2006 14:09:01 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 12, 2006 14:09:01 GMT 1
Tisdagen 12/9-06 Konstaterar att vi fortfarande är svenska mästare och jag är redan biten ånyo att fortsätta coacha! Att bryta ner film, titta på tendenser att hela tiden försöka förbättra spelet på Ol och göra de mer effektiva är en underbar utmaning särskilt när man möter en sådan suverän Dl såsom CC! ;D Jag läste så här i efterhand vad jag skrev och kanske ska förtydliga mig lite när det gäller erfarenheten angående uppehållet som i sig inte är någon ny sådan utan mer av slarv från min sida som Ol coach att inte ha detta i åtanke när det gäller den andra delen av säsongen. Målet nu är att försöka föryngra denna Ol och jag tycker det finns lite förhoppningar om detta! Vilka de är får framtiden utvisa. För familjen var sliten efter matchen det kna jag villigt erkänna, undertecknad låg i sängen och sov gott vid kl.00.00 samma kväll.. Ett annat mål är att förbättra passblocking på OL inför nästa säsong och detta genomm att jag ska förkorvra mig i kunskap i den stora kunskapsbanken i väster.. MVH Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Sept 16, 2006 16:55:45 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 16, 2006 16:55:45 GMT 1
Håll ut kära vänner och ovänner! En sammanfattning av säsongen som sådan kommer! Samlar på lite minnen och ideer.. ;D MVH Gudfadern..
|
|
|
SMM-Ol
Sept 17, 2006 7:40:24 GMT 1
Post by hmm on Sept 17, 2006 7:40:24 GMT 1
hmm vem e alla tjockisar e fanjunkarn..? hmm... jag undrar... vill veta...
|
|
|
SMM-Ol
Sept 17, 2006 7:41:57 GMT 1
Post by hmm on Sept 17, 2006 7:41:57 GMT 1
pappa ser fram emot sammanfattningen
|
|
|
SMM-Ol
Sept 17, 2006 7:43:12 GMT 1
Post by fel on Sept 17, 2006 7:43:12 GMT 1
pappa ser fram emot sammanfattningen det e självklart JAG som ser fram mot pappas sammanfattning...
|
|
|
SMM-Ol
Sept 18, 2006 14:51:46 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 18, 2006 14:51:46 GMT 1
Självklart min son. MVH Björkman a ka Pappa
|
|
|
SMM-Ol
Sept 19, 2006 10:49:02 GMT 1
Post by Bjrkman on Sept 19, 2006 10:49:02 GMT 1
Ja då var superserien slut och vardagen väntar förutom två stycken landslagsmatcher då förstås. Det har varit en lång säsong.. en av de längre, jag kan bara minnas min sejour i England då hade vi ca 13 matcher om jag kommer ihåg rätt. Jag reflekterar över hur vi började med våran inomhusträning i mars.. minnet sviker.. jag tror vi började februari redan faktiskt med teknikträning och alla vare där i familjen utom två man varav den ena kom lite spóradiskt då och då.. Framför allt var det de tre bröderna Löhr som var på varje träning och slet ute på Bosön.. en angenäm tid med massor av välbehövlig teknik och fysträning. Problemet var bara att vi SMM var tvungna att försöka toppa formen två ggr per år vilket är nog så knepigt med en massa veteraner och Allstar... Men sagt och gjort så spelade vi bra hela vägen fram till semifinalen i EB då vi ideligen mötte på duktiga Dl och Lb:ers... de är ju de vi främst stöter på.. Db: s är ju en slags grässtuva man råkar springa på då och då.. Framför allt var det våran broder Thomas som fick slita ont då han gång på gång ute i Europa fick möta Nt:s som var i det närmaste dubbelt så stora som han själv. Speciellt kommer jag ihåg Seinaijokkis Nt på ca 140 kg 194 som Thomas slet med särskilt när man försöker lyfta denna N t med nacken kravlades på alla fyra.. ;D Mot Wien med sina två jänkare på Dl tyckte jag i alla fall att vi lyckades flytta på boxen trots att dessa hade 8 man som stod och väntade på run..det var tungsprunget... Roligast var i alla fall att möta ryssarna som stod i 2 tekniker hela matchen och vi kunde köra vår stretch mot dom hela dagen speciellt våran center hade en bra match då han sprang ifatt och förbi Dt... read and ´react är ju i alla fall lite förlegat.. Matcherna under EB månaden och de två matcherna i superserien var en något tung sådan.. vi började med en bortamatch i norra Finland. .helgen efter bortamatch i för oss norra delen av Sverige.... Östersund.. helgen efter bortamatch längst nere i Limhamn.Skåne.... helgen slutligen efter denna färd bar det av till Wien via Frankfurt, Bratislava och med buss till den fina staden Wien.. gissa om vi var lite slitna... bara att vi klarade av dessa resor gjorde att vi kände oss som vinnare.. Uppehållet kom ganska lägligt även om detta var lite väl långt 6 veckor.. även om vissa av oss i familjen var med på ett härligt landslagsläger där det skövlades Dl till höger och vänster.. jag kommer ihåg speciellt ett spel där familjens medlemmar och vänstertackle från i norr tog tre av fýra Dl och två stýcken Lb:ers för en promenad på en cirka 15 yards downfield.. spelet ifråga..? 16 power.. jag och min kära kollega som för övrigt var den samme som numera får träna med Dallas Cowboys tittade på varandra lite tvivlade ... och konstaterade att vi kallar nästa spel istället.. filmgenomgången efteråt var en ödmjuk upplevelse.. även om jag log lite i mjugg... Att få fart på våran käran familj efter uppehållet var en smärtsam upplevelse.. försöket och kanske den naiva förhoppningar att vi kunde blocka på samma sätt som innan uppehållet var tämligen så här i efterhand ganska så resultatlösa.. förvisso så vann vi matcher men vi visste att slutspelet närmande sig och Sveriges bästa dl väntade på Tingvalla.. och vi vet ju alla hur det gick.. Ett konstaterade var att Redbull måste vi nog begränsa användandet av...Koncentrations svårigheter och vad vänster-höger är kan vara ganska så ödestigra konsekvenser särskilt om man nu spelar i mitten av en Ol.. ;D I slutspelet tog AJ oss med storm och överraskning. .Sensei Kennedy ak a Iceman och MINI me var tillbaka i full styrka med sin jättelika hobbitarme och gissa om vi var förvånade över deras underbara aggressiva och totalt hänsynslösa respekt för sina egna kroppar och andras.. Det var på håret tyckte i alla fall jag att vi kom undan med hedern i behåll..Såg förresten en annan Olfamilj som hade det tufft i förrgår .. de gav upp 6 stycken sacks..gissa om deras gudfader var sne..stackars Raiders.. Finalmatchen är sedan tidgare genomanalyserad och kan bara säga att det var bland de mest spännande matcher jag varit med om under snart 20 år..Jag ser nu framåt mot två landslagsmatcher som Dl coach och det är lite av schizofrent men kul att få coacha grabbarna på andra sidan linjen.. semester kallas det.. MVH Björkman Ol/Dl med 7 SM-guld...2 Europacupguld.. ja ni vet ..ett jäkla tjat..
|
|
|
SMM-Ol
Sept 19, 2006 11:03:46 GMT 1
Post by kesoegott on Sept 19, 2006 11:03:46 GMT 1
Papa!
Du är kung.
/ din son
|
|
|
SMM-Ol
Sept 19, 2006 14:28:07 GMT 1
Post by 3E LOHR on Sept 19, 2006 14:28:07 GMT 1
=> Pappa B Vi ses om en vecka, då är semestern slut... ;D
|
|
|
SMM-Ol
Sept 20, 2006 6:55:36 GMT 1
Post by La Familja on Sept 20, 2006 6:55:36 GMT 1
Då står du på andra sidan Pappa B. Hoppas du kan få kontroll på dina ticks som kommit under denna säsong.
Mvh Bonden
|
|