|
SMM-Ol
Aug 24, 2006 14:50:42 GMT 1
Post by Bjorkman on Aug 24, 2006 14:50:42 GMT 1
Jag kom att tänka på att vissa av oss på Ol är inne här så ofta att vi kan lika gärna skapa en egen liten blogg över vår lilla fridfullla dysfunktionella tillvaron på träning och matcher! Vi i familjen välkomnar alla som vill komma ner på vår OL träning och se hur vi har det samt vad vi gör samt varför.. Vi tränar i kväll på zinken från och med 2015.. först då har nog alla våra familjemedlemmar fått på sig skyddena.. Vi kommer att prata poem och blockar om vartannat samt hur man bäst bär bort folk. Denna lilla blogg kommer att vara om nu forumansvarig så tillåter vara en liten återkommande rapport på vad som händer i dokussåpan "familjen" Onsdag 23/8-06 kl 20.00 Igår lärde sig Thomas att man ska klippa naglarna, rådet han fick var att skaffa handskar istället från en annan familjemedlem.. MVH Björkman regissör SMM Ol familjen ..
|
|
|
SMM-Ol
Aug 25, 2006 8:59:24 GMT 1
Post by CSM101 on Aug 25, 2006 8:59:24 GMT 1
Evil Löhr var förvånansvärt tyst igår kväll. När han är tjurig så är han på bra humör. Därav namnet Evil.
Vi andra i familjen blev lite oroliga. Trodde det berodde på att Micha inte var där. De hade kanske grälat eller så hade Evil förlorat stort i Counter Strike. Visade sig bara att Evils dator inte fungerade.
Vi drog alla en lättnads suck och hoppas ha tillbaka den tjuriga Evil som vi alla tycker om på söndag.
Vi får skicka IT support till Åkersberga.
|
|
|
SMM-Ol
Aug 25, 2006 10:16:32 GMT 1
Post by Bjrkman on Aug 25, 2006 10:16:32 GMT 1
En underbar träning där småfolket utmärktes sig i form av att de började svinga med nävarna mot varandra.. det var riktigt gulligt att se.. Men det som händer på plan stannar på plan och ingen kommer att bli utröstad denna gång heller.. Familjen blev som sagt lite orolig när Thomas aka " Scrappy" började muttrade mer och mer.. plötsligt var han borta när vi skulle köra sista spelen av goalline offense..vi saknade en center.. men som tur var hittade vi honom borta vid sidlinjen pustandes.. det känns att vara borta från två matcher.. samt en kombination av att hans dator hade haverat men också vad vi misstänker att Mischa inte var där...Vi lärde oss också att det är inte bara vi på Ol som går på fel hut utan även blivande civilingenjörer har även problem att räkna rätt.... Det är fröjd att under filmvisningen se två av våra största medlemmar av familjen sitta på golvet bredvid varandra och förneka all inblandning i våran första batalj med korsfararna från de djupa skogarna när det gällde passproctetion... eller för att citera en medlem av våran familj väl så bevingande ord: Han borde vara förbi nu.. Jag ser fram emot söndagen match där vi möter en av Sveriges bästa Defense lines som är fylld av talanger bland annat i form av Carl, Per, Fredrick och Joakim samt den där brottaren de har som är värd att nämna men som jag tyvärr glömt namnet på( ber om ursäkt för detta! Jag kan utlova att matchen kommer att avgöras på L.O.S precis som alla andra matcher..de andra som springer omkring är väldigt vackra att se på.. ;D MVH Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Aug 25, 2006 13:03:22 GMT 1
Post by CSM101 on Aug 25, 2006 13:03:22 GMT 1
Tycker att Scout O-line borde fått mer reps igår bara. . . .
|
|
|
SMM-Ol
Aug 26, 2006 13:57:42 GMT 1
Post by Bjrkman on Aug 26, 2006 13:57:42 GMT 1
Jag misstänker att stora delar av vår lilla dysfunktionella familj hade samkväm på en av stadens krogar som är inriktad på hårdrock... Ja vi ska försöka lägga ner mer vikt på att låta scout-ol få mer speltid på nästa träning.... Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Aug 28, 2006 9:48:53 GMT 1
Post by CSM101 on Aug 28, 2006 9:48:53 GMT 1
Tror Pappa e avundsjuk då han inte blir insläppt o känner sig gammal. I övrigt måste jag se matchfilmen och gärna statsen innan jag uttalar mig om familjens insats i söndags. Att det inte var tillräckligt bra visar väl resultatet i och för sig. Om Pappa e snäll kanske Pappa får följa med familjen på lördag kväll. ;D
|
|
|
SMM-Ol
Aug 28, 2006 11:25:51 GMT 1
Post by Bjrkman on Aug 28, 2006 11:25:51 GMT 1
Ja vad säger man..? Om detta hade varit en äkta dokus såpa så ahde någon blivit utröstad... och fått lämna gården.. ön.. välj själva.. Kan bara instämma med föregående skrivan inlägg.. Carl, Per. Joakim och Fredrick samt coacher vill helt enkelt mer denna regniga söndagseftermiddag... Vi får vänta på vad filmen säger för att se vad som gick fel.. förutom det rent mentala tröttheten.. men det kan säga att det var äntligen roligt att möta ett defense som visste vad de pysslade med i Sverige... Vårat film möte på tisdag kväll med familjen kommer att kännetecknas av stor ödmjukhet från undertecknad och familj.. som sig alltid bör när vi bara kan göra 6 poäng... Annars kan jag säga summa sumarum att det är nästan kul jämt.. och att vi ska lära oss något nytt och det är blits pickup o games inte bara på pass utan även på run... Tackar ödmjukast för ordet denna dag. MVH Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Aug 28, 2006 14:46:48 GMT 1
Post by Bjrkman on Aug 28, 2006 14:46:48 GMT 1
Ja vad säger man..? Om detta hade varit en äkta dokus såpa så ahde någon blivit utröstad... och fått lämna gården.. ön.. välj själva.. Kan bara instämma med föregående skrivan inlägg.. Carl, Per. Joakim och Fredrick samt coacher vill helt enkelt mer denna regniga söndagseftermiddag... Vi får vänta på vad filmen säger för att se vad som gick fel.. förutom det rent mentala tröttheten.. men det kan säga att det var äntligen roligt att möta ett defense som visste vad de pysslade med i Sverige... Vårat film möte på tisdag kväll med familjen kommer att kännetecknas av stor ödmjukhet från undertecknad och familj.. som sig alltid bör när vi bara kan göra 6 poäng... Annars kan jag säga summa sumarum att det är nästan kul jämt.. och att vi ska lära oss något nytt och det är blits pickup o games inte bara på pass utan även på run... Tackar ödmjukast för ordet denna dag. MVH Björkman Jag har tydligen gått och blivit ordblind efter förlusten... MVH Björkman
|
|
|
SMM-Ol
Aug 28, 2006 14:48:34 GMT 1
Post by Bjrkman on Aug 28, 2006 14:48:34 GMT 1
Ja vad säger man..? Om detta hade varit en äkta dokus såpa så ahde någon blivit utröstad... och fått lämna gården.. ön.. välj själva.. Kan bara instämma med föregående skrivan inlägg.. Carl, Per. Joakim och Fredrick samt coacher vill helt enkelt mer denna regniga söndagseftermiddag... Vi får vänta på vad filmen säger för att se vad som gick fel.. förutom det rent mentala tröttheten.. men det kan säga att det var äntligen roligt att möta ett defense som visste vad de pysslade med i Sverige... Vårat film möte på tisdag kväll med familjen kommer att kännetecknas av stor ödmjukhet från undertecknad och familj.. som sig alltid bör när vi bara kan göra 6 poäng... Annars kan jag säga summa sumarum att det är nästan kul jämt.. och att vi ska lära oss något nytt och det är blits pickup o games inte bara på pass utan även på run... Tackar ödmjukast för ordet denna dag. MVH Björkman Jag har tydligen gått och blivit ordblind efter förlusten i söndags...
|
|
|
SMM-Ol
Aug 28, 2006 14:49:52 GMT 1
Post by StefanOud on Aug 28, 2006 14:49:52 GMT 1
och upprepande...
|
|
|
SMM-Ol
Aug 28, 2006 15:39:50 GMT 1
Post by CSM101 on Aug 28, 2006 15:39:50 GMT 1
Pappa börjar bli gammal. . .
|
|
lollo
Bänkvärmare
|
SMM-Ol
Aug 28, 2006 19:43:16 GMT 1
Post by lollo on Aug 28, 2006 19:43:16 GMT 1
Ja det händer mycket när man blir gammal. Själv började jag lyfta igen när jag blev 40 i år valde Falken som träningspartner ja menar han är ju en riktig man så det borde öka mina chanser i gymet. Men det sket sig kraftigt ty efter ett supperset med sideraises,frontraises och en cabelcross övning så vart det dags för sittande hantelpress. Det bar sig inte bättre än att jag fick säga åt Falken att ta bort hela skiten och uppfinna hantelpress vs air tror inte Falken slutat skratta än. Tur att jag skall köpa en släde så jag kan ge igen.
|
|
|
SMM-Ol
Aug 29, 2006 7:13:01 GMT 1
Post by Roosen on Aug 29, 2006 7:13:01 GMT 1
Faan jag saknar dig Lollo.. När du är tillbaka o tränar då sätter jag igång och spelar.. if you want me of course
|
|
|
SMM-Ol
Aug 29, 2006 8:57:43 GMT 1
Post by hmm on Aug 29, 2006 8:57:43 GMT 1
D Jonsson 7-minus 36, hur förklarar ni det från CC?
|
|
|
SMM-Ol
Aug 29, 2006 11:00:19 GMT 1
Post by Rikard Borg on Aug 29, 2006 11:00:19 GMT 1
D Jonsson 7-minus 36, hur förklarar ni det från CC? Det förklarar vi genom att statsen kördes live och mailades till Garry och Feered 30 min efter matchens slut. Jag vet att det finns ett flertal fel i statsen, tex var Rogers långa rush inte en rush utan en reception. Sen var också många tacklingar registrerade som TEAM, vilket också ska justeras.. Personligen tycker jag att det är bättre att stats kommer ut fort än att det är helt korrekta.. Tror vi är ensamma att tänka så, eftersom vi är de enda laget som lagt ut alla stats! Vi ska väl i och för sig inte kasta glas i stenhuset, då vi också varit sena tidigare under säsongen. MVH Rikard Borg Carlstad Crusaders
|
|