|
Post by jamte igen on Aug 28, 2006 11:24:10 GMT 1
Läste ett annat inlägg i tråden och måste bara lämna en kommentar på denna också..
De begås massvis med regelbrott "overthere" också men där kan de göra sånt utan större problem.
När man pratar med diverse importer som provat på att spela i sverige så skrattar de åt hur hårt domarna dömer här och tycker att det är störtlöjligt att flagga så fort det uppstår känslor.. Speciellt på linjen där man kan utväxla lite tjuvnyp opch hårda ord då och då.. Men jag som spelare ser inte det som ett problem.. det är en grymt fysiskt sport och väldigt känsloladdad, så sånt kommer alltid förekomma och så länge ni lär er att göra dessa regelbrott som mig så kommer domaren inte flagga er heller..
Jag menar en klockren feting i ryggen är inte ett tjuvnyp, lika så en fet facemask är inte heller sånt som man skall komma undan med men flaggor på personliga regelbrott för ett hårt ord eller en liten njursmäll får man nog ta om man ska spela fotboll annars finns det kricket och minigolf som alternativ..
// #77 Jämtland
|
|
|
Post by Hin hle on Aug 28, 2006 12:45:30 GMT 1
Är beredd att hålla med.. Klart man måste få bli galen och gorma lite fula ord ibland... Men svenska domare tycker väl att det ska va som i söndagsskolan.. men som sagt..du har rätt ge och ta hårda tag och ord inom rimliga gränser..
|
|
|
Post by Pappa i Tyres on Aug 28, 2006 15:35:49 GMT 1
Tyvärr är det inte bara domarna i superserien som utmärker sig. Åkte med min som från Tyresö till Täby för att titta på det som skulle bli årets match i U19 slutspelet. Det ville inte domar teamet som dömde bort killarna från karlstad helt. STU var det bättre laget, men inte så mycket bättre som resultatet säger. Känns tråkigt att uttrycket hemma-domare nu har fått ett ansikte. Jag beundrar Karlstad som inte exploderade och började spela fult, utan fortsatte att kämpa.
|
|
|
Post by LOL on Aug 28, 2006 23:35:40 GMT 1
Pappa från Tyresö borde se matchfilmen Bulls-CC så kan du också se att CC helt korrekt drabbades av en massa flaggor eftersom de gjorde sig skyldiga till en massa regelbrott. Dessutom var det en hel del tjuvnyp som missades, överraskande nog deras bästa spelare som stod för dessa prestationer!
|
|
|
Post by koreanhap on Aug 29, 2006 6:32:40 GMT 1
Fy fan vad skönt det hade varit om alla dessa anonyma trollare försvunnit från forumet. Krav på registrering vore inte dumt.
|
|
|
Post by Bengt Bedrup on Aug 29, 2006 9:55:20 GMT 1
Spelar det någon roll om man är registrerad som koreanhap eller skriver anonymt som LOL?
Själv väljer jag att gå ut med mitt riktiga namn
|
|
|
Post by wwehd on Aug 29, 2006 10:02:02 GMT 1
Så där ja, så återkom den gamla vanliga pajkastningen igen....
Utan domare, ingen fotboll!
Säg vad ni vill om det, men så enkelt är det.
Så då återstår bara frågan: Hur skall VI utveckla domare, spelare och fotbollen i Sverige?
Så innan in fortsätter kasta paj på domarna så fråga er själv en sak:
Vad har JAG och MITT lag gjort för att utveckla domarna i Sverige?
Innan ni har ett bra svar på den frågan, så uppmuntrar jag Er till att hålla käft.
|
|
|
Post by hasseb on Aug 30, 2006 9:42:24 GMT 1
Vore tacksam om ni håller er till ämnet i tråden "domarna i ss" och inte diskuterar domarinsatser i U-19 serien.
|
|
|
Post by Bra jobbat on Sept 4, 2006 10:12:19 GMT 1
Tänkte bara hylla domarna från lördags match i Karlstad. BRA JOBBAT!
Tittade på andra inlägg och Hello everybody, NFL och college spelar 15 min quarters... vi spelar ju 12. Dvs de spelar 5 av våra "quarters"... de ska ha ung. 20% längre matcher en SS.
|
|