|
Post by Jamte on May 28, 2006 15:17:54 GMT 1
0-14 efter första halvlek.
Hyfsat med publik, ca 300 pers.
Niklas Lindström tydligen kollapsat med kramper, men ska enligt uppgift vara på benen igen.
|
|
|
Post by Jamte on May 28, 2006 16:14:11 GMT 1
0-14 efter tredje kvarten..
Jamland på Stockholms 8:e yardlinje vid tillfälle utan att scoora.
|
|
|
Post by skdare on May 28, 2006 17:10:51 GMT 1
14-8 till SMM, JR grymt nära kvittering i slutminuterna
|
|
|
Post by skdare on May 28, 2006 18:08:43 GMT 1
Ryktet om Jamtlands död är helt överdrivet. Detta lag kommer mer och mer. Nu visade man att det är inte räcker för motståndarna att ställa ut skorna. SMM kan vara glada att dom kan åka från Jämtland med 2 poäng. Som matchen var kunde det lika väl varit JR som stått som segrare. Slicka såren och kom igen till matchen nästa helg mot Arlanda.
|
|
|
Post by va dr sg on May 28, 2006 18:09:25 GMT 1
Kom precis hem från matchen. MYCKET imponerad av Jamtland! Otroligt rolig och spännande match med bra spel från båda lagen, och sista kvarten var det lätt final standard på! Jamtland blir bara bättre och bättre för varje match och ska absolut inte räknas ut än. SMM förlorade fys matchen stort! Det gör ont att möta Jamtland!
|
|
|
Post by 6 on May 28, 2006 18:20:21 GMT 1
Kevin Gagnon, Jörgen Olofsson, Thomas Falkelind... Say no more!
|
|
|
Post by Fans on May 28, 2006 19:42:54 GMT 1
Innan alla olyckskorpar börjar spy galla över JR igen, vill jag härmed tala om för Er att SMM hade hela sitt bästa lag med, förutom de spelare som är skadade, detta enligt dom själva. Så kom inte med massa grejer nu att SMM åkte upp till Jämtland med ett B-lag.
SMM fick verkligen jobba hårt för denna seger och jag tror att dom drog en lättat suck efter slutsignalen. Måste säga att kan JR fortsätta på detta sätt, så är inte första segern långt borta i årets SS. Grattis till hela laget för en väldigt bra insats och lycka till under resten av säsongen.
|
|
|
Post by En som var dr on May 28, 2006 19:58:34 GMT 1
Jag måste bara säga att jag har aldrig sett Jamtland så här starka, speciellt defensivt. Det var SMM's O-line som vann den här matchen. För det var där dom åt yards, på runspelet. Passmässigt så var det inte mycket speciellt från någotdera håll. Från JR's sida var detta mycket p.g.a. bra passcover och tryck från ovannämnda Gagnon, Olofsson och Falkelind. Där även Gagnon battade ner 5 pass på LOS. Jamtland kommer börja vinna matcher, bara man kan få igång passen lite bättre och speciellt runspelet. Där man har kvickhet, men tyvärr ingen tyngd i HB Bakke-King, som behöver 10kg till på kroppen. Bakke-Kings talang hör hemma i backfield, dock inte på den offensiva sidan. Han är Sveriges bästa junior DB och om han får fortsätta där istället för HB, så kommer han vara Sveriges absolut bästa DB inom dom närmsta åren. Så skaffa en tyngre back Jamtland så får ni både ett bättre runninggame och förbättrar ett redan bra defensivt secondary...
Lycka till i fortsättningen JR! Riktigt kul att se er i år!
|
|
|
Post by 23 on May 28, 2006 20:10:17 GMT 1
Här är spelarna som fattades för SMM.
Ronald Biro Hälsena Stefan Hållberg Rygg Tobias Rivelius Fot Babak Houshmand Knä Kjell-Ove Säfström Armbåge Martin Kwarnmark Jobb Carl Bäckström Jobb Rashid Belkacem Jobb Johan Lindqvist Jobb Kim Taalbi Utbildning Jens Alnervik Jobb
|
|
|
Post by en hel uppstllning on May 28, 2006 20:15:12 GMT 1
ojdå det var ju jättedåliga namn som fattades!
|
|
Bra jobbat bada lag
Guest
|
Post by Bra jobbat bada lag on May 28, 2006 20:46:35 GMT 1
Om om om... "om vi inte hade massa skador så skulle vi vinna allt." Går inte riktigt att tänka så, även om SMM inte var 100% igt så mönstrade man 100% av de spelare man kunde. Det står inte "Pelle Plutt Orkade inte åka med".
Så en väl genomförd match av JR och SMM. Det bättre laget vann och JR etablerar sitt namn ytterligare. Det är marginaler som skiljer vinnare från förlorare ibland.. JR får se till att bygga upp ett lag inför nästa år och återkomma med vinstmarginalen på deras sida. Så ska ni se att de börjar klättra i tabellen.
Även en gerdigen insats av SMM som stundtals spelade felfritt, men har nog en bit att gå om man ska kunna fajtas ytterligare i Eurobowl
|
|
|
Post by Gammal i gemet on May 28, 2006 21:45:08 GMT 1
Mycket underhållande match idag. Det som avgjorde dagens match var SMM:s rutin. SMM ger inte mycket gratis till motståndarna. JR däremot behöver minska sina misstag, i den här matchen så sköt dom sig själva i foten ett otal gånger. Man kan inte gå på samma puntfake flera gånger (4 och mer än 10 y att gå för SMM) Man får inte gå offside så ofta, man får inte göra illigal skift om och om igen. Dvs. JR gjör en rad enkla misstag som sätter dom i onödigt svåra situationer. Fixar ni det så vinner ni resten av matcherna, med reservation för SMM borta.
Och om ni kan spela felfritt plus som ni spelade i andra halvlek vinner ni SM.
|
|
tror jag i alla fall
Guest
|
Post by tror jag i alla fall on May 28, 2006 22:15:16 GMT 1
Stockholmarna har väl inte kommit hem än, så därför har det inte kommit några "det var dålig plan, vi saknade..., lång bussresa" förklaringar än. Det behövs inte heller!! För rent krass så gjorde ni en bra match och faktiskt mer poäng än JR och tog 2 pinnar mot ett "på väg upp lag" som "kommer att göra betydligt bättre ifrån sig nästa match", men den här matchen räckte inte JR till, fast det var kusligt nära. Tyvärr kommer nog förklaringarna även fast dom inte behövs, men det är det som är det tråkiga med Stockholmarna, det går inte att nöjja sig med poängen och vetskapen om att man gjorde en bra match, utan det ska förklaras att dom egentligen är bättre än så, men det är ni inte, det var JR som spelade på er nivå idag. Hoppas jag har rätt när jag säger att troligtvis så vinner JR nästa möte. Lång bussresa, saknade spelare och kass plan till trots. Bra match idag. Konstigt väder. God korv.
|
|
|
Post by STUart on May 28, 2006 22:23:57 GMT 1
Någon mer än jag som tror att Jets kommer få det svårt nästa helg? Jämtland är ruggigt fysiska och jag tror att detta kommer fälla avgörandet. Deras Defense kommer käka upp Arlandas svaga O-line. Eller vad tror ni?
|
|
|
Post by Erick on May 28, 2006 22:44:29 GMT 1
Jag tippar helt klart till Jämtarnas fördel i matchen mot Arlanda
|
|