Marvel Pelle Griffins
Guest
|
Post by Marvel Pelle Griffins on Mar 30, 2006 7:09:07 GMT 1
Värsta idén kom jag på. Vad sägs om det här: Interna diskussioner likt CC tråden och denna om Marvels kan väl skötas just internt? Vet man vilka det är som sprider rykten så kan man ju prata med dem. Jag blir rätt trött på att alla svenska am. spelare sitter i samma sandlåda och pratar om vem som gjorde vad. Istället borde vi ägna åt oss att t ex gymma och springa och skaffa oss lite muskler. I min värld ska man kunna se skillnad mellan spelare och "mannen på gatan". Om det sker en förändring kanske vi höjer oss över den "Korpen"- status ligorna håller idag och verkligen kan prata om att vi spelar på elitnivå. Sporten vi utövar och den version som finns på andra sidan vattnet är ljusår ifrån varrandra, kan det inte vara dags att ändra på det? Kom gärna med kritik. Nu går jag till gymmet...
|
|
|
Post by martin on Mar 30, 2006 7:21:54 GMT 1
En idé till: En bra start om man vill höja sig över korpen-nivå vore att informera omvärlden om vad som händer i klubben. Då skulle vi också slippa trådar som denna.
Om nu inte Citron är Marvels informationsansvariga. Det har ju kommit mer info från frukten på ett par veckor än vad klubben lyckats få ut på ett par år.
|
|
|
Post by Garry N on Mar 30, 2006 7:33:22 GMT 1
Hippie min vän, upp med humöret nu!!
Du har ju lovat spel till 2010... Jag hoppas det finns krafter nog i Gbg som kan dra åt samma håll, så jag får se dig i högsta serien en gång till.
mvh Garry
|
|
|
Post by Pelle har rtt on Mar 30, 2006 8:31:30 GMT 1
...i sin analys av fotbollens situ. i Sverige... Korpfotboll va ordet... dock finns undantag, där Pelle är ett!! Tror att man måste bygga om från grunden, det har helt enkelt blivit fel.. Bevis 1: när en 37årig gubbe som jag själv som tränat kanske 20pass på tre år blir nominerad till årets WR och är tongivande i den så kallade superserien.. Jag har talat färdigt på forumet vad gäller fallfrukten... Som plötsligt börjat lysa med sin frånvaro.. konstigt... Tack för förtroendet Garry, har dock reviderat min tidigare utaga om 2010. Det blir 2012 så jag kan fira 20år i hösta serien.. Kan dock bli ss snarare än du tror.. varför int i år... Tack för ditt engagemang Garry och hoppas du oxå orkar hänga med till 2012... Fotbollen behöver verkligen stora hjärtan ;D Hippie
|
|
brand dont come for free
Guest
|
Post by brand dont come for free on Mar 30, 2006 9:28:45 GMT 1
fattar inte varför visa i GM går till dessa ss klubbar...vet ju att några av er inte kommer få de spel tid ni önskar utan att det blir mer en ekonominsk förlust för er....en sak till LINUS,varför CC
|
|
|
Post by fan av citronen on Mar 30, 2006 11:15:05 GMT 1
tror citron gjorde klart med att denna tråd vart "yesterdays news" tänk om GM hade lagt ner denna energi som dem har gjort på detta forum och att hitta citronen. och lagt den på att skapa en lag som hade funkat ?
|
|
|
Post by Hippie rekyl on Mar 30, 2006 11:24:52 GMT 1
Töntigt av dig att inte fortsätta att använda dig av ditt alias, utan kalla dig "fan"... Ingen vettig person vill ha den värsta sortens feghet och illojalitet i sin närhet.. Så du är du..
|
|
|
Post by ps on Mar 30, 2006 11:27:43 GMT 1
Ps. du har samma stora språkliga brister i båda dina inlägg..
|
|
|
Post by Kingen on Mar 30, 2006 12:14:11 GMT 1
Fattar fortfarande inte varför Marvels la ner klubben. Spelarmaterialet verkar ni ha....... Ok en stor brist i organistationen är att ingen informations ansvarig funnits. Fäster man så stor vikt vid vad som skrivs i forum så bör man definitivt ha en officiell person som informerar allmänheten. Hade det funnits en sådan person så hade jag förstått om Citronen fått skit.
|
|
|
Post by Z on Mar 30, 2006 13:38:30 GMT 1
Svårt att förstå hur man kan ha 35-40 spelare ena året för att nästa år bara ha 15, vad hände?
|
|
|
Post by Linus on Mar 30, 2006 13:52:43 GMT 1
brand dont come for free: Många olika anledningar.
|
|
|
Post by Pro on Mar 30, 2006 15:51:21 GMT 1
Det luktar avundsjuka. Varför tror vissa att de killar som byter lag inte ska få spela? Många av de killar som byter kan säkert tänka sig att även byta possition. Skador förekommer ju. och att rulla in i andra Q är väl inte samma som att sitta i soffan.
|
|
|
Post by Hippetanke on Mar 30, 2006 16:07:06 GMT 1
Vi var 25 som ville spela ss iår, dock väldans få linjemän... Bla pga skador, flytt och att några helt enkelt vill vinna SM-guld.. Tror situationen som Linus säger "beror på flera saker". Vi har dom sista åren behandlats väldigt dåligt av komunen, ingen bra matcharena ingen bra träningsplan(bla utan omk.rum) träningstider typ mitt i natten osv. Dom tog tom våran klubbstuga ifrån oss i vintras.. Det är med andra ord så att alla andra sporter i gbg prioriteras före... Vi trodde att vi hade en coach klar inför säsongen, vilket vi tyvärr inte hade då Kristian Thore inte hade möjlighet att åta sig jobbet för -06. Vi har under flera år levt på "lånad tid" med bla en ansträngd ekonomi(ändå idag bättre än någonsin), för få eldsjälar och lite för tunn trupp, tror att dom flesta klubbar kan känna igen sig i detta. Här borde fokus läggas, förbundet och kloka och engagerade personer borde sätta sig ner och dra upp nya riktlinjer. För att ge våran favvis sport det utrymme den förtjänar!! Vi måste hjälpa fobollen inte stjälpa den...
|
|
|
Post by stmmer ryktet on Mar 30, 2006 21:23:31 GMT 1
Vad jag har förstått så förlorar marvels ca 30 spelare från förra årets roster kan det vara möjligt?
Finns det något kvar överhuvudtaget? vilka spelare av kvalité finns kvar? Finns det några överhuvudtaget?
Tar nån från förra årets u-19 silvermedaljörer steget upp till senior? Som sagt har Marvlarna nått att komma med överhuvudtaget? nån som vet?
|
|
|
Post by frn crusadersse on Mar 30, 2006 22:05:43 GMT 1
Linus Dalerstedt klar för Crusaders Idag gjorde Carlstad Crusaders klart med Linus Dalerstedt från Göteborg Marvels.
Göteborg Marvels meddelade tyvärr i veckan att de drar sig ur årets Superserie. De spelare som fortfarande vill spela fotboll på den högsta nivån valde då att gå till andra Superserieklubbar. En handfull spelare lämnar Göteborg, främst till förmån för nykolmlingarna Limhamn samt regerande mästarna Stockholm Mean Machines. Carlstad Crusaders är väldigt glada att Linus valde att komma till oss.
Linus spelar Linebacker och är trots sin ringa ålder om 20 år en mycket framstående spelare.I höstas debuterade han i landslaget under den årliga Finnkampen, som Sverige för övrigt vann.
Linus var förra året en av Göteborgs mest tongivande spelare på Defense och noterades bland annat för 13 st tacklingar i det första mötet mot Crusaders.
Linus kommer att flytta till Karlstad i mitten av april och ansluter till laget strax innan årets träningsläger i Degerfors.
Detta är troligtvis Crusaders sista nyfärvärv då fönstret för spelarövergångar stängs i morgon, fredag den 31 Mars. Tillskottet av Linus till Carlstad innebär att merparten av de förluster laget haft under våren har ersatts. Crusaders kommer under säsongen 2006 ha ett slgkraftigt lag med de nyfärvärv som gjorts. Vi är dock medvetna om att laget i år saknar det djup som skulle vara önskvärt men siktet naturligtvis att spela SM-final i höst.
Rikard Borg
|
|