|
Post by Bc on Mar 29, 2006 17:46:05 GMT 1
Så att GBG drar sig ur SS är Fröken C's fel?
Hur kan det komma sig att GBG åkte upp som en sol och ner som en pannkaka?
Ni gjorde verkligen bra i från er förra året, vad var skillnaden tills i år?
När ska lagen sluta med "jojo" verksamhet, börjar kännas som vanligt när lagen kliver upp och ner i serie systemet. vilket lag blir näst?
Riktigt synd att ni i GBG inte kommer att spela i SS år. Kämpa på i Div.2 och förhoppningsvis så syns vi en vacker dag!
|
|
|
Post by smm on Mar 29, 2006 18:33:00 GMT 1
Hörde att vi skall få tre killar från marvels men vet ej om det är klart än.. Sen hur många fler spelare dom tappar..hm..gissar på 12 sammanlagt (-05 starters)
|
|
|
Post by Citronplockaren on Mar 29, 2006 18:37:13 GMT 1
AVSLÖJA FRÖKEN CITRON! VI VILL VETA VEM DET ÄR SOM INTE ÄR LOJAL MOT SIN FÖRENING! VI VILL INTE HA SÅDANA INOM SPORTEN!
|
|
|
Post by hmm on Mar 29, 2006 18:39:18 GMT 1
Troligtvis en ex giants eller mustang som inte tålde sammanslagningen....Han är troligtvis fortfarande kompis med någon som tränar och/eller sitter i styrelsen och som sen snackar med han.....
|
|
|
Post by Fruktlskare on Mar 29, 2006 18:40:21 GMT 1
HEJA GUN I G.M!
|
|
|
Post by vilka gr on Mar 29, 2006 18:43:23 GMT 1
Kollar man på fjolårets rekryteringar så är dom säkert i första ledet... Hörde att 2 LB´s och en OL går till MM
|
|
|
Post by Kingen on Mar 29, 2006 19:02:01 GMT 1
Varför avslöja GM informationsansvarig? Hur kan ni skylla avhoppet på honom/henne? Hade det funnits någon som peppat Marvels killarna så hade det funnits ett lag iår igen. Här ser man vad eldsjälar betyder för en förening. om bröderna Larsson drar sig tillbaka kommer lär inte Crusaders finns i 3 år till.
|
|
|
Post by SMMare on Mar 29, 2006 19:42:10 GMT 1
måste säga att jag inte var speciellt imponerad av GBGs linebackers förra året så förstår inte vad de ska tillföra SMM, utfyllnad kanske
|
|
|
Post by RP on Mar 29, 2006 20:33:07 GMT 1
Hejsan Kingen! Jag kan lova dig att "sura citronen" eller va f-n han kallar sig INTE är någon informationsansvarig i Göteborg Marvels, utan en person som i stället för att sitta framför datorn och "tycka" borde jobbat lite mer för att stärka föreningen som han uppenbarligen har tillhört tills nyligen. Jag hoppas att den illojalitet som denna person visat inte kommer att drabba någon annan förening! Amerikansk fotboll klarar sig utmärkt utan sådana personer! M.v.h! Rosita Andersson Pallvid
|
|
|
Post by Publik on Mar 29, 2006 21:28:32 GMT 1
Jag tror Fröken Citron inte är någon Göteborgare från Grunden. Jag tror det är nån som helt enkelt var missnöjd med att det var lite folk på träning, det var ingen tränare som Thore, som var där redan från November förra året.
Frågan är vad som kommer hända, en av de spelarna som lämnar Marvels är alltså Fröken Citron, sen kan man se till dom spelarna som lämnar och så ska jag säga vem jag tror det är
|
|
|
Post by Ralf on Mar 29, 2006 21:28:38 GMT 1
aaahh.. Masse. Du är alltid en så frisk fläkt i det annars så tråkiga forumlivet.
Seriöst. Om du ska försöka framstå som något annat än västkustens egen lilla (?) Branni kan du väl i alla fall FÖRSÖKA att inte hota med våld samtidigt som du våldtar svenska språket med taggtråd? Skärp dig för guds skull. Istället för att lägga energi på att "demolera hans ackliga vidriga lilla ansikte" så kanske du skulle försöka se till att vara en av dem som skapar en förening där folk stannar kvar och där folk med genuint intresse för sporten trivs? Eller är du mer intresserad av att spela hård och tuff på ett forum?
Jag vet inget om något som hänt i Marvels, men jag tycker att dte är förbannat synd att det försvinner ett lag från en så stor stad. Jag såg Marvels i sommar och såg vad jag trodde kunde ett lag som skulle slåss om SM-bucklan om inte redan i år så i vart fall säsongen 2007. Det är trist när det händer sådana här saker, och det är trist när det ska mynna ut i stridigheter. Jag hoppas bara att det finns folk nog att ta hand om b-laget och ungdomssatsning. Göteborg har underlag nog för att bli riktigt stora, förstör inte det nu grabbar. Jag håller på er i det långa loppet.
Masse... Man kan inte blocka meddelanden, men man kan editera eller ta bort dem. Användare kan däremot blockas, och något säger mig att du inte är så långt bort från att bli det.
|
|
|
Post by Dragan on Mar 29, 2006 21:44:01 GMT 1
Rosita är STABIL! Hoppas att tejptanten orkar ett tag till!
|
|
spelare till andra lag
Guest
|
Post by spelare till andra lag on Mar 29, 2006 21:58:23 GMT 1
Spelarna som går från Marvels till andra lag är följande:
Sigurdur Josuason DL till Stockholm Fredrik Westlund OL till Stockholm Kari Turpeinen LB till Stockholm
Per Björnehammar RB till Limhamn Jörgen Karlsson DB till Limhamn Anders Fredriksson WR till Limhamn Daniel Thörsman OL till Limhamn
Linus Dalerstedt LB till Karlstad
Staffan Johansson OL till Halmstad
|
|
En av dom som lmnar
Guest
|
Post by En av dom som lmnar on Mar 29, 2006 22:01:55 GMT 1
Jag tror inte att det är någon av dom spelarna som lämnar laget som är fröken citron! Dom spelare som lämnar laget är dom som har jobbat för att laget ska finnas kvar! och det är dom som är ville satsa vidare.. Det har varit många frågor på msn och via tele om vem denna personen är! Och det finns några som känner sig väldigt utpekade av det som Hippi har skrivit här och tagit väldigt illa upp av det med! Av dom som har kritiserat organisationen har gjort det öppet! Alla dom som lämnar är bara utlånade under detta året.. alltså ingen har skrivit på för mer än ett år för den klubben som dom kommer till! En del känner att detta är deras sista år och vill avsluta i Superserien och det är därför dom har sökt sig till andra klubbar när superserie spel inte ar aktuellt i Göteborg detta året! några gjorde det för en vecka sedan några väntade tills mötet i Måndags! jag hoppas att inte fröken citron är någon av dom spelare som lämnar marvels eller jag är rätt så 100 på att det inte är så.
// En av dom som lämnar
|
|
|
Post by TNK SJLV on Mar 30, 2006 0:40:03 GMT 1
"Aja skitsamma är nu äntligen frisläppt och skiter i vilket, woow snön är borta...."
Nej såhär kan man inte uttrycka sig om man är en som tänker lämna klubben -dööööhh. Vet inte vem snillet är som utalar sig, eller anledningen att gör det anonymt!! Ge mig gärna en logisk förklaring på det!!!!
Att det är en spelare som tänker lämna för spel någon annanstans råder det självklart inget tvivel om enligt mitt sätt att se det, eller hur?! Det är faktiskt bara att lyckas läsa innantill... " ÄR NU ÄNTLIGEN FRISLÄPPT". Frisläppt från vadå... att stanna kvar i klubben eller kanske från häktet.. dööööhh Jag har stora problem att tolka det på annat sätt. Men välkommnar självklart din förklaring.
Flera av dom som lämnar har inte gjort särskilt mycket för klubben den senaste tiden. Utan har tydligt visat att dom inte har hjärta för klubben utan för sig själva, vilket i sig är helt ok, vill bara visa att det är fel att dra alla över samma kam... Alla har definitivt INTE tillfört något.. Vissa har bara dränerat klubben på lust och energi enligt mitt förmenande. Inget av detta är synonymt med att man är citronen..
MEN MÅNGA AV ER ÄR GRYMMA OCH JAG GILLAR ER SKARPT!
Man kan säga att jag gillar er alla tom citronen, som jag mest tycker synd om. Tror inte konsekvensen av agerandet blev vad han trodde när det hela startade, om han ens trodde något! Det handlar förhoppningsvis om den så oemotståndliga "snöbollseffekten"... eller helt enkelt den männskliga faktorn..
Tråkigt att höra att flera, vilka det nu är, har tagit illa vid sig, det är bara EN som skall det!! Mitt nummer har ni alla så det är bara att höra av sig om man vill prata..
Citronen själv lyser fortfarande med sin frånvaro, märkligt... eller kanske inte... Tycker man kan skönja samma språkliga brister i inlägget ovan...
Rätta mig gärna om jag har fel, ingen blir gladare...
Jag både önskar och unnar alla utom en att fightas om ett SM-guld.
JÄVLIGT STORT LYCKA TILL ÖNSKAR HIPPIE
|
|