|
Post by Frken Citron on Mar 23, 2006 15:41:31 GMT 1
Snart vilken dag som helst kommer det ett offentligt besked angående att Marvels spelar i DIV 2 denna säsong. Oväntat va? Ni som har läst mina inlägg tidigare vet att Fröken Citron har rätt, lika rätt som att fågelviruset sprider sig. Detta blir kanske även slutet för Göteborgs fantasi om att en dag kunna lira i den högsta Divisionen. Ses på lerårkern gogogogo divo twoooo
|
|
|
Post by plutten on Mar 23, 2006 15:46:16 GMT 1
Bättre att det sker nu än under säsongen. Kul om någon spelare gått till GM från nån annan klubb...
|
|
|
Post by oolie on Mar 23, 2006 15:48:29 GMT 1
tusan oxo jag som hade sett fram emot att smeka dessa små killarna på stjärten.
Låter som Citron sticker en nagel i ögat på folk.. psst citron akta dig så att inte en nagel går sönder
|
|
|
Post by Chokoweete on Mar 23, 2006 15:50:59 GMT 1
Jesus kristus
jag som har sett sigge naken, tvättar mina ögon varje morgon och kväll med hett klorin fortfarande.
|
|
|
Post by plutten on Mar 23, 2006 15:53:58 GMT 1
Vartifrån kommer Fröken Citrons uppgifter? Göteborgslagen har ju aldrig varit kända för sin långa livslängd men man undrar ju ändå.
|
|
|
Post by marveljurg on Mar 23, 2006 23:06:34 GMT 1
Som ni alla har förstått så snackar fröken citron bara en massa dynga. April är den månaden som allting händer i Göteborg Marvels. Mer än så vill jag inte säga för tillfället. Jag säger bara det att ni kan räkna med att se oss bland de fyra bästa i SS.
|
|
|
Post by och on Mar 23, 2006 23:35:35 GMT 1
och det finns fortfarnade folk som drömmer om oddset och TV.... med tanke på den öppenhet och seriositet som föreningarna visar under försäsongen...
z z z z.....
|
|
|
Post by Spelare on Mar 24, 2006 1:46:06 GMT 1
Roligt att läsa hur det går i Marvels. Fröken Citron har helt rätt i att Marvels kommer att spela i div2. B-laget spelade div2 förra året och kommer att göra så även i år. Vårt a-lag kommer att spela i superserien precis som förra året. Lite info på det är att superserielaget har ny HC som kommer inflygandes nu i veckan. Skall bli otroligt kul och något som alla ser fram emot! ...och du Plutten....om du kikar på hur Göteborg varit genom åren så skall du veta att stommen nu mera är gamla Giants som spelat superserien …tror det var 13 av 15år innan det blev Marvels. Hur många lag har gjort det? Har ditt lag gjort det? Vi Göteborg kanske inte kommer med så mycket info som andra lag på detta forum men det beror inte på något mer än att vi aldrig haft den traditionen. Snacket är ungefär: det är bara 14åriga *~¨#valpar som skriver där. Känslan har alltid varit att vi hellre vill visa på planen hur detta fantasiska skall spelas. Det har alltid varit så att när det är ”tyst” om ett lag då är det något hemligt/skumt/tråkigt eller förändring på gång men i fallet Göteborg så beror det mer på att det finns för få som vill/kan skriva. Vi har jätte dåligt med folk som tycker det är kul och vill vara ansikte utåt. Förr var det bättre. Jag som spelare kommer i alla fall låta spelet tala i sommarens superserie och ser fram emot att möta alla de andra lagen i SS och då speciellt Limhamn som är nykomling och som man har revansch att kräva på då det senaste mötet slutade i Malmö seger Så välkommen Limhamn och väl mött alla ni andra i sommar!!
|
|
|
Post by Frken Citron on Mar 24, 2006 6:57:12 GMT 1
Otroligt att det ännu finns spelare i truppen som inte har får all information om kommande säsong. Känns ännu mer pinsamt juh närmare sanningen vi kommer, det är nästan så att jag tycker synd om pojkarna som fortfarande tror på spel i SS. Jag kommer inte ens säga " - Vad är det jag sa under hela Vintern " Iofs så kan jag inte lova något. Det är sant angående att en trännare är på väg ner ( psst från Holland " ... WTF luktar som en massa vinster i DIV2 serien
|
|
Magnus W Fd spelare i GBG
Guest
|
Post by Magnus W Fd spelare i GBG on Mar 24, 2006 10:27:14 GMT 1
Spelar Fröken Citron i Marvels eller är han för dålig så han måste bete sig så här. Varför inte använda sitt riktiga namn isåfall. Det ger mer förtroende för dina påstående. Mvh Magnus W Fd. Alelyckan Sundevils, Göteborg Giants och Göteborg Mustang PS. Amerikansk Fotboll är livet, ALLTID! Hetaste tipset är att Markus och Fredrik W dominerar i år ;D
|
|
|
Post by markuslinderum on Mar 24, 2006 10:30:08 GMT 1
Eftersom Fröken Citron med 99% sannolikhet är en spelare i Göteborg Marvels, och denna slutsats kommer av att citrusen varit snabb med info om både ditten och datten, antal närvarande på spelarmöten och så vidare, vill jag bara säga följande:
Jag hoppas att du, eftersom du tydligen sett "problemen" komma sedan i vintras, har fört dialog med styrelsen om detta och gett dina synpunkter.
Om du svarar nej på ovanstående så finns det enligt mig två förklaringar:
1. Du är en människa som inte orkar/vill/har förmågan att engagera dig i din egen förening för att saker och ting ska bli bättre.
2. Du hävdar ihärdigt men tyst att ni vanliga spelare inte ska behöva anstränga er med sånt eftersom det är styrelsens jobb.
I vilket fall som helst så tycker jag att du i så fall borde börjat se dig om efter ett annat lag direkt när du såg "problemen" komma.
Jag kan hålla med om att det är styrelsens jobb och jag såg verkligen fram emot att i år få vara "bara" en spelare. Verkligheten är tyvärr annorlunda och jag har fått rycka in både här och var men det gör jag med glädje om det är så att mina insatser hjälper föreningen och sporten.
Jag vet att man är i sin fulla rätt att gnälla, jag önskar bara att folk kunde ha cojones nog att göra det där det borde göras, och att samtidigt ha en konstruktiv idé om hur man kan göra istället.
Med vänliga hälsningar Markus Linderum, Göteborg Marvels
|
|
|
Post by Free wiily on Mar 24, 2006 11:25:24 GMT 1
Ojoj Citron verkar veta vad hon/han snackar om!!! Men jag tror att det citron säger inte dirket skadar GM, snarare tvärtom. Spelare och publik kanske nu vill stöta sitt lag ännu mera. Blickar och funderingar riktas nu mot GM, om det nu är så som citron säger så måste det vara en jobbig sits citron befinner sig i. Frågan verkligen om en spelare i sitt egna lag, skulle vilja skada laget så mycket. GM har nu mera en ny motståndare Vid namn den hemska CITRON
|
|
|
Post by Publik on Mar 24, 2006 11:32:40 GMT 1
Undrar varför Götebogs Marvles sitter här och käftar på ett forum ( som är bra , alltså forumet ) istället för att till exempel jobba med nyheter på hemsidan eller kanske åtminstone skriva klart alla resultat från FÖRRA säsongen m.m. Tänk om denna energi hade funnits på viktigare områden, men nej då offra gärna all intensivitet här på forumet.
Ses i publiken och ensamt verkar det bli !!!
|
|
|
Post by markuslinderum on Mar 24, 2006 11:38:43 GMT 1
Hej Publik!
Att skriva ett inlägg på detta forum tar knappast någon energi, i alla fall inte för mig. Hur är det för dig?
Och vad menar du med att det blir ensamt i publiken?
Och jag kan försäkra dig, Publik, om att det faktum att vår webgrupp inte har kunnat lägga det fokus de vill på att uppdatera hemsidan inte har någonting att göra med att jag sitter på min rast på jobbet och skriver inlägg på detta forum.
Med vänliga hälsningar Markus Linderum, Göteborg Marvels
|
|
|
Post by Kingen on Mar 24, 2006 12:10:56 GMT 1
ok det var som faan att Marvels har så stora problem. Stämmer det att 6 st från Marvels ska spela i Carlstad?
Sen att det är ett problem att "webgruppen" har tid att uppdatera hemsidan känns sådär... Finns det ingen junis som kan göra det utan att skriva för mycket egen skit?
|
|