|
Post by Guest on Mar 28, 2006 11:36:27 GMT 1
Kanske borde plocka upp Karlskoga i superserien :-)
|
|
|
Post by martin on Mar 28, 2006 11:59:23 GMT 1
Det var mindre roligt...
Men är det inte detta Fröken Citron sagt skulle hända hela tiden men som så bestämt dementerats från Marvels håll lika länge?
Nu vet jag i alla fall vems info jag ska lita på i fortsättning.
|
|
|
Post by Jonte on Mar 28, 2006 12:23:52 GMT 1
Det var mindre roligt... Men är det inte detta Fröken Citron sagt skulle hända hela tiden men som så bestämt dementerats från Marvels håll lika länge? Nu vet jag i alla fall vems info jag ska lita på i fortsättning. Var ju samma sak med Crusaders. Det avfärdades som "rykten" ända tills det slogs fast att det faktiskt var stort missnöje inom föreningen och flera personer som hoppade av. Div.2 ser ut att bli tufft i år.
|
|
|
Post by Sad on Mar 28, 2006 17:54:12 GMT 1
Det här var ju riktigt tråkigt. Trodde marvels var ett av lagen som kommit för att stanna. Det här är ju bara så olustigt det kan bli. Förstår inte vad stockholmslagen gör för att få ett så starkt distrikt. Vi i västra har ju konstrat och trixat bra länge nu, det är ju frpgan om sporten lever kvar över huvudtaget om fem år i västra. Ska bli kul att få ett lag till i serien men inte på det här sättet. Var ärligt talat glad för marvels skull när dom gick upp. Att dom sedan hade en (vad jag trodde) stor organisation i ryggen var ju inte annat än positivt.
Hoppas att det blir flera göteborgslag nu. Skulle vara kul att se tre lag i staden. Det är bara att ta sig upp igen killar. Hoppas på att få se er igen om ett par år i SS.
|
|
|
Post by Masse on Mar 28, 2006 18:49:43 GMT 1
AJ AJ AJ detta va inte bra men men vad kan man gora... kanske att forra arets utvecklig var lite for snabb for klubben... allt jag vet fran forra aret ar att laget har MANGA unga talanger som haller MYCKET hog klass... jag tror det kan vara bra for dom unga att marindera lite i div 2 o sen div 1 for att sedan kunna ta steget upp i SS med en bra sammanslaget och mer mogen trupp... 2 ar i gymmet for manga av dom unga talangerna som gick till sm-final i u19 plus nagra nyforvarv samt en fett skon amerikan pa QB sa ar laget en sexig slutspels kandidat i SS igen... men det galler for dom unga att ga ihop o steppa upp det hela... tror linus o company kan styra upp det hela... ses i sommar
|
|
|
Post by Frken Citron on Mar 29, 2006 9:28:24 GMT 1
Hej igen !! Nu vet jag att ni har saknat mig. vill bara säga att Marvels styrelse / förening äntligen gjorde något possivt för sporten i år. Det possivitiva var att dom gav " friseldel " till alla spelarna iaf. ( hade kanske inte hänt tack vare mig ? ) Det officiella beskedet kom inte som en överaskning för mig direkt , men kanske för alla som inte lyssnade på mig. Känner inte direkt för att slänga vatten på min kvarn just nu och glänsa. För jag är mest förbannad på hela situtionen. Och nej jag sitter inte på alla lösningar, men en del. Det man skulle kanske behöva diskutera är följande. Varför får inte Göteborg ihop ett superserie lag? plus en del andra viktiga frågor. Supporters och marcuslinderum brinner säkerligen för sporten, men att tro att man lirar poker inför sina "spelar kompisar " istället för att lägga upp alla korten på bordet är bara en negativ handling. Aja skitsamma är nu äntligen frisläppt och skiter i vilket, woow snön är borta.... under snön döljer det sig en massa saker, Marvels är nu längre inte insnöade Ses nästa år
|
|
|
Post by Publik on Mar 29, 2006 10:40:40 GMT 1
Hej igen !! Nu vet jag att ni har saknat mig. vill bara säga att Marvels styrelse / förening äntligen gjorde något possivt för sporten i år. Det possivitiva var att dom gav " friseldel " till alla spelarna iaf. ( hade kanske inte hänt tack vare mig ? ) Det officiella beskedet kom inte som en överaskning för mig direkt , men kanske för alla som inte lyssnade på mig. Känner inte direkt för att slänga vatten på min kvarn just nu och glänsa. För jag är mest förbannad på hela situtionen. Och nej jag sitter inte på alla lösningar, men en del. Det man skulle kanske behöva diskutera är följande. Varför får inte Göteborg ihop ett superserie lag? plus en del andra viktiga frågor. Supporters och marcuslinderum brinner säkerligen för sporten, men att tro att man lirar poker inför sina "spelar kompisar " istället för att lägga upp alla korten på bordet är bara en negativ handling. Aja skitsamma är nu äntligen frisläppt och skiter i vilket, woow snön är borta.... under snön döljer det sig en massa saker, Marvels är nu längre inte insnöade Ses nästa år Om du nu haft så mycket idéer och sådant, varför har inte du bett om att göra saker för Marvels. DU hade kanske en lösning på coach. DU hade kanske kunskap att träna laget i rätt riktning DU hade kanske idéer som gjorde att Göteborg fick en lag som slogs om SM Guldet Eller har du bara suttit på ditt arsel och väntat på att få sticka från laget.
|
|
|
Post by vilka gr on Mar 29, 2006 10:44:58 GMT 1
Vilka spelare försvinner då? är ju bara 3 dagar kvar tills övergångarna måste vara klara väll?
|
|
Fanmail till frken Citron
Guest
|
Post by Fanmail till frken Citron on Mar 29, 2006 10:51:34 GMT 1
Ja fröken, du hade rätt hela tiden!
Hatten av för fröken som ahde rätt hela tiden medans alla andra snackar........
Tack fröken för bra info o ärlighet!
Fan
|
|
|
Post by idiot on Mar 29, 2006 10:55:53 GMT 1
Att tacka fröken Citron är ju som att tacka en paparazzi fotograf för att han fotat kungen naken.
|
|
|
Post by supporter on Mar 29, 2006 11:10:01 GMT 1
kungen naken ? WTF Fröken tog upp väldigt mycket bra information för många i marvels som hela tiden stod i skymundan. att det inte blev 1års fall för många var nog tack vare citron väntar nu på vad marcus linderum har att säga om citrons inlägg om det hela........ luktar illa gör det
|
|
|
Post by gbg on Mar 29, 2006 11:22:10 GMT 1
Om fröken citron känner Marvels ordförande bara lite grann så vet han att 1års fall aldrig skulle komma på frågan. hur många är det som lämnar Marvels? citron borde ju vara en av dom!
|
|
|
Post by publik inspektr on Mar 29, 2006 11:34:33 GMT 1
gbg eru lite efterbliven ? GM har hela tiden sagt både här och på andra håll, att nej då vi kör på som vanligt allt löser sig m.m. nu skall vi bara ha tag i en coach som fixar biffen för oss... ha snacka om att citron löste många problem. för vad hände efter ett par dagar efter citrons uttalanade ,jo för då helt plötsligt fanns det kontrakt att skriva på.. ojojoj
|
|
|
Post by markuslinderum on Mar 29, 2006 12:05:17 GMT 1
Hej!
Först och främst måste jag få klargöra en sak:
De enda som kan tänkas ha varit i skymundan i Marvels inför denna säsong är de spelare som inte kommit på lagmöten och inte kommit på träningar. All info som kan tänkas ha varit viktig i beslut om spel eller inte spel, coach eller inte coach, SS eller Div. 2, har framkommit vid dessa tillfällen.
Då är jag nyfiken på vad det är för kort som skulle lagts upp på bordet Fröken Citron? Jag har själv varit med på ett flertal styrelsemöten i år och känner inte till några gömda kort. Du kanske också satt med, vad vet jag? I så fall vill jag gärna att du förklarar för mig vad du menar...
Och sen tror jag inte heller att beslutet var någon chock för de flesta av oss i laget , det var nog snarare så att många innerst inne hoppades att det skulle lösa sig. Det ser man också om man kikar runt lite här bland forumets inlägg. Å ena sidan har vi spelare som är på träningarna och som vill sprida glädje och positivism för att in i det sista försöka vända det negativa. Å andra sidan har vi individer som dig Fröken Citron, som sitter som en olyckskorp och sprider dåliga vibbar.
Och att du sen har mage att försöka ta åt dig äran för att styrelsen väljer att släppa spelare till andra lag? Vore jag din mamma skulle jag lägga dig över knät bums! Maken till storhetsvansinne har jag nog fan aldrig varit med om, inte ens Napoleon har något att hämta på dig!
Styrelsens policy i denna fråga är att alltid släppa spelare dit dem vill spela och att inte hindra någon så länge spelaren i fråga gjort rätt för sig ekonomiskt och inte har några skulder till klubben.
Nu är jag nyfiken Fröken Citron, vart tänker du spela i år?
Med vänliga hälsningar Markus Linderum, Göteborg Marvels
|
|
|
Post by goa gubbar on Mar 29, 2006 12:18:07 GMT 1
för marcus en talan för Marvels ? ojdå i sådna fall fattar man att läget är i gungning. vi som har läst lite här, blev införda i ett slags månsken av dig marcus. ett tips kasta inte sten i ett glashus. citron har inte försökt att ta åt sig äran för något annat än att försöka ge oss andra upplysningar. citron säger att det behövs ett nytänkade kolla tråden - SPORTEN ÄR PÅ VÄG UTFÖR?
|
|