|
Post by Jesus on Mar 23, 2006 0:04:27 GMT 1
När jag höll på som föreningsaktiv, så fanns det några riktiga dökött, både i styrelsen och på planen. Den ena slog svenska rekord i bortförklaringar, den andre var av kalibern: "Kan du hjälpa till med att ta fram skydden för målställningen?" "Va faaaa ska ja göra aaaaalllt. Ja måste för faaaan koncentrera mig iför matchen". Och har man den typen av gnälliga personer i en förening, då mår man bäst av att slippa dessa. Crusaders webmaster, domaransvarige, materialare, ungdomsansvarige, speaker, ett par ungdomsledare försvinner. Tur för Crusaders att det bara var dökött. Webmaster - Snygg sida, snabbt uppdaterad? (svar nej) Ersättare fixad Domaransvarig - Gjorde säkert bra jobb, ingen aning Materialare - Gjorde bra jobb, dock inte ideelt Ungdomsansvarig - Chris var ungdomsansvarig, om det syftas på Cullberg gjorde han mer skada än nytta med u16 Speaker - Var bra Ett par ungdomsledare - Till skollagen isåfall
|
|
|
Post by sdf on Mar 23, 2006 11:08:13 GMT 1
kan vara så att det är jesus dock är han kanske lite snett ute men det är ju inte ovanligt så man får ha lite överseende Vad exakt fick cullberg för att vara matrialare
|
|
|
Post by gfsd on Mar 23, 2006 11:11:00 GMT 1
tror inte du riktigt fattar vilket jobb det är att skapa en hemsida och om den nya ersättaren är så j-vla bra så vill jag se att han skapar en ny hemsida och inte bara tar över det arbete som redan är gjort
|
|
|
Post by tja on Mar 23, 2006 13:00:34 GMT 1
tja vad sägs om en resa till usa med alla omkostnader och inträde till coach mässan. plus milersättning. för att sen dra från klubben några månader senare.
|
|
|
Post by i on Mar 23, 2006 13:04:09 GMT 1
Hade klubben fungerat på ett normalt sätt så hade inte alla dessa spelare och ledare dragit. Inse att problemet är kvar !
|
|
|
Post by asasd on Mar 23, 2006 13:15:59 GMT 1
Han fick den här resan av klubben som ett tack för dom åren han har ställt upp och hjälpt till... ska det bli fult att ta emot en gåva och samtidigt få en massa krav över sig i så fall är du riktigt illa ute...
|
|
|
Post by asf on Mar 23, 2006 13:28:25 GMT 1
Jag tror att cc kommer falla på deras linjer.. skill så är dom bättre än många andra lag i ss. Sen att dom tappar en bra matrialare är ju alltid svårt att hitta nån "ny" eldsjäl som gillar o fixa o dona inför o efter matcher o så. Men jag hoppas att cc överaskar oss alla iår o blir ett topplag även fast dom tappat mycke folk.
|
|
|
Post by namn on Mar 23, 2006 15:08:30 GMT 1
jesus=jonas mogenssens smeknamn
|
|
|
Post by tja on Mar 23, 2006 16:11:38 GMT 1
och vad utmärker honom som inte utmärker många andra eldsjälar som inte får en krona i tack, vill inte förringa hans insatser då han verkar vara en klippa och gjort mycket frö deras klubb men vad jag hört finns det många fler som gjort minst lika mycket men inte fått nått i ersättning
|
|
|
Post by dsg on Mar 23, 2006 18:20:09 GMT 1
det var styrelsens beslut att ge honom resan jag antar att det är dom som bestämmer vem, vad, när, och hur dom vill eller inte vill belöna någon
hur som helst var det en gåva inte en lön!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by Antikrist on Mar 23, 2006 19:57:25 GMT 1
Ingen har gjort mer för Crusaders än Hasse Cullberg. Han skulle ha samma resa varje år tills han tröttnar på att åka, å ändå vore det inte konpensation för allt han gjort!
|
|
|
Post by ideelt on Mar 23, 2006 23:47:27 GMT 1
Att ge Cullberg skit för en resa efter allt skitjobb utan krav är en ren skam och hädelse ifrån vår kristus!! Vem vill göra allt det jobb som Cullberg har gjort i flera år för en resa till USA i en vecka?
Som ex förra årets headcoachen från förra året, som tyckte det var helt ok att sluta mitt i en match för att sedan tycka det är konstigt att det finns kritik mot honom när säsongen är över...han var anställd på heltid ifrån klubben!!!
Fnys!
|
|
|
Post by Marvels on Mar 24, 2006 2:36:50 GMT 1
Utan Cullberg(och dess lika) stannar fotbollen!! Han med många andra i detta avlånga fotbollsland sliter för att spelarna just skall kunna spela boll så var tacksamma för engagemanget och inget annat! Som någon sa: Vem vill göra allt det jobb som Cullberg har gjort i flera år för en resa till USA i en vecka? Vi räknar på det: Säg att Cullberg lägger?? 6-7 timmar på fotbollen i veckan och så drar vi till med att han har gjort det i ?? minst 10år och jämför priset på resan??10000:-? 7x 36 effektiva veckor per år=252 timmar/år X10år=2520 timmar. Det ger ca 4kronor i timmen!! Är det 30 pers på träningen så kan väl alla skramla 13öre per person till killen! Hallå!!! Som ni kanske förstår att man håller inte på med detta för pengarna. Drop it och ge killen en resa om året MINST! Killar som vill och brinner för det är dom man skall satsa på för det genererar mest in the long run.Gäller alla! Ps. Gissar på att siffrorna är väldigt lågt tilltagna.
|
|
|
Post by Nutshell on Mar 24, 2006 8:14:58 GMT 1
Här har vi Crusaders nuvarande ledning i ett nötskal. ALLA som har gjort något förutom Larssons har gjort det "halvdant" eller "skadat" klubben.
|
|
|
Post by Jonathan on Mar 24, 2006 9:54:51 GMT 1
Jag håller med dig Garry. Folk som inte accepterar misshandel och vuxenmobbing ska inte vara med i föreningar. Skönt för Larssons att bli av med "dököttet" som säger emot dem.
|
|