|
Post by anonym spelare on Apr 11, 2006 21:42:06 GMT 1
Herregud, jag spelar i CC, har inget emot någon i laget. Har heller inget emot de som dragit som personer. Jag delar dock inte deras åsikter. För det första så har jag ingen lust att pendla 2 timmar i bil varje träning för att spela i div2, för det andra så har vi jävligt kul just nu i CC, summan blir alltså att jag inte har någon anledning att lämna klubben jag älskar och blivit fostrad i. we som kallar mig dum är antagligen någon människa som inte vet vad han pratar om, eller också kanske fallet är det motsatta, men jag har ingen lust att sänka mig till hans nivå och kalla någon dum för att man har olika åsikter.
|
|
|
Post by mOsSieFieD on Apr 11, 2006 23:19:58 GMT 1
Ja tycker alla ska sluta snacka så mycke om CC! kan inte bara alla vänta tills säsongen istället! Orkar inte sitta o läsa när massa småbarn sitter o skriver skit!
Stålis #86
|
|
|
Post by enkelt on Apr 12, 2006 15:05:20 GMT 1
Om man inte ska skriva och läsa om Crusaders är det väl rätt konstigt att detta är den mest besökta tråden. Om du Stål inte vill läsa vad som skrivs är det bara för dig att inte besöka denna tråd, svårare är det inte. Det är helt valfritt att skriva, tycka och läsa i detta forumet så jag tycker att det är helt ok att fortsätta. Äldre än 30
|
|
|
Post by Rock Leif on Apr 30, 2006 8:58:41 GMT 1
Rock on ;D ;D ;D ;D ;D
|
|
|
Post by VF on May 4, 2006 8:27:32 GMT 1
Crusaders siktar högt
2006-05-04
Med två nya coacher och en offensiv taktik ska laget nå toppen Nya tränare. Amerikanerna Tracey Gere och Todd Ferguson har kommit till Carlstad Crusaders för att ta löaget mot ännu en SM-final.
Två amerikanska coacher - en ny offensiv taktik. 35 revanschsugna spelare. Det är ingredienserna som ska göra Carlstad Crusaders till en guldkandidat - trots allt. - Jag tror inte någon räknar med oss i år, förutom vi, säger headcoachen Trecey Gere.
Carlstad Crusaders kallade i går till presskonferens inför säsongsstarten. Superserien sparkar igång på lördag med en ren finalrepris, Stockholm Mean Machines tar emot på Zinkensdamm. - De har vunnit två år i rad och i år är de stora favoriter igen. Det blir tufft, men vi är redo, säger Tracey Gere, som har varit med om tre av de fyra silvren klubben har. VID SIDAN AV storbråk och massavhopp har klubben jobbat hårt för att komma så väl förberedda till seriespelet som möjligt. Det första guldet hägrar. Fem helt nya spelare, läs mer om dem och de andra spelarna i lördagens VF, och tre nygamla har anslutit till Crusaders i år. Samtidigt har 15 spelare försvunnit. Truppen är inte lika bred i år. Men enligt coacherna har kvalitén höjts. - Det finns några spelare som kommer att få dra ett tungt lass. Men vi hoppas att det faller väl ut, menar Tracey Gere. Gere utnämndes till huvudcoach i november och i mars presenterades Todd Ferguson som offensiv koordinator. - I förstaläget tyckte vi att det var en för dyr lösning med Ferguson, men till slut tyckte vi att vi var tvungna att ta den, säger sportchefen Rikard Borg. Den tidigare offensive coachen, Christian Larsson, lämnade sitt uppdrag efter allt bråk. In kom en biffig amerikanare med en helt ny offensiv spelidé. FERGUSON KOMMER senast från Italien och Napoli Briganti, kontakten med Crusaders tog han själv. - Jag hoppas att jag med min erfarenhet och kunnande kan hjälpa det här redan framgångsrika laget att bli ännu mer framgångsrikt, säger han. Fergusons "spelbok" skiljer sig rejält mot det Crusaders tidigare lärt sig. - Jag kom hit bara några dagar innan träningslägret och första träningsmatchen, det var inte optimalt. Men jag tycker att killarna i laget lärt sig snabbt. Förhoppningen är att vårt offensiva spel ska bli underhållande och något som folk gillar att titta på, säger den Nebraskabördige Ferguson. Vid sidan av Gere och Ferguson kommer Magnus Kullstrand och Martin Larsson finnas med i ledarstaben. Fem lag spelar i superserien som tippas bli jämnare än på länge. Gamla storlaget Limhamn Griffins är tillbaka medan Göteborg Marvels tvångsnedflyttats till division 2. - Det ser tuffare ut. Men laget att slå i slutändan är nog ändå Stockholm Mean Machines, de är "public enemy", säger Tracey Gere och ler.
JOHAN HEDLUND
FAKTA | Crusaders matcher * 6/5 Stockholm (b). * 20/5 Jämtland (h). * 27/5 Arlanda (b). * 17/6 Limhamn (h). * 5/8 Arlanda (h). * 12/8 Limhamn (b). * 19/8 Jämtland (b). * 27/8 Stockholm (h). * Semifinaler 2-3/9. (Lag 1-lag 4, lag 2-lag 3). * Final: 10/9.
|
|
|
Post by VF on May 6, 2006 8:02:20 GMT 1
Årets nya femma
2006-05-06
Hela 15 spelare lämnade Crusaders - kvintetten ska fylla tomrummet FOTO: PETER BÄCKER
Nyförvärv. Carlstad Crusaders tappade hela 15 spelare inför årets säsong. Men Mattias Hodossy, Marcus Seger, Johan Stål, Daniel Holmgren och Linus Dahlerstedt.
15 spelare försvann. Fem nya kom - och tre gör comeback. Carlstad Crusaders får slita på materialet i år. - Det gäller att man är bra tränad, säger Carl Carlsson som spelar både offensivt och defensivt.
Carl Carlsson, en av de som varit i Carlstad Crusaders några säsonger, tillhör toppskiktet i Sverige. Som defensiv spelare. Som tight-end är han mer oprövad. Men där ska han också spela i år. Han får dubbla roller. - Förhoppningsvis är jag tillräckligt bra tränad för att klara av det. Det ska bli kul, jag spelade lite offensivt när jag var yngre, säger 23-åringen. TILLSAMMANS MED veteranen Johan Larsson, nye Johan Stål och comebackande Fredrik Vikberg kör han dubbelt från början av säsongen. Ytterligare spelare kan komma att göra detsamma. - Vi har inte samma djup och bredd som tidigare. Men de killarna som får spela dubbelt kommer att klara av det bra, säger coachen Tracey Gere. Fem nya spelare har värvats. Så här beskriver klubben sina nykomlingar själva. * Johan Stål - en hardworking glamourboy. "Han stod högst upp på vår önskelista. Ger alltid 100 procent, även på de spel han själv inte står i centrum". * Linus Dalerstedt - en riktig talang på defense. "Kommer att få en betydande roll i försvaret som outside linebacker". * Daniel Holmgren - norrländsk styrka. "Rekryterades från Sundsvall Flames där han utgjort stommen av den offensiva linjen". * Mattias Hodossy - en riktig grovarbetare från Göteborg. "Har flera års erfarenhet från spel på den offensiva linjen från Göteborg och juniorlandslaget. Kommer att spela offensive tackle". * Marcus Seger - användbar på båda sidor om bollen. "Rekryterades i första hand som runningsback men kommer även att användas på den defensiva linjen där han med sin snabbhet kommer att kunna utgöra ett hot som defensive end". - VI HAR NÄSTAN bytt ut hela laget på tre år, 25 man är borta. Alla nya unga spelare har ingen respekt för Stockholm, säger veteranen Johan Larsson, 31, som också dubblerar i anfall och försvar i år. Nyförvärven som kommit i år hoppas göra skillnad. Linus Dalerstedt trivs utmärkt i laget. - Det är stor skillnad från Göteborg. Inte minst är organisationen i klubben riktigt bra, säger han. MATTIAS HODOSSY, som också kommer från Göteborg Marvels, instämmer och hyllar ungdomsverksamheten. - Den är bland det bästa jag sett, Crusaders har gjort ett fantastiskt jobb, säger han. En av de som gått den långa vägen är Martin Falk, 20. Han har fem guld med U19-laget och blir nu den offensiva linjens ledare. - Det är ett kliv att ta och tempot är mycket högre. Men det gick ganska fort att vänja sig, säger han. I DAG BÖRJAR allvaret för Carlstad Crusaders när de gästar regerande mästarna Stockholm Mean Machines. - Vi känner oss inte slagna på förhand, säger Tracey Gere.
JOHAN HEDLUND
FAKTA | Nyförvärven * Namn: Johan Stål. * Ålder: 21. * Längd: 178 centimeter. * Vikt: 84 kilo. * Position: Wide reciever/corner back. * Kom från: Örebro Black Knights.
* Namn: Linus Dalerstedt. * Ålder: 20. * Längd: 182 centimeter. * Vikt: 93 kilo. * Position: Outside linebacker. * Kom från: Göteborg Marvels.
* Namn: Daniel Holmgren. * Ålder: 20. * Längd: 190 centimeter. * Vikt: 135 kilo. * Position: Off. guard/defense line. * Kom från: Sundsvall Flames.
* Namn: Mattias Hodossy. * Ålder: 27. * Längd: 192 centimeter. * Vikt: 123 kilo. * Position: Offense tackle. * Kom från: Göteborg Marvels.
* Namn: Marcus Seger. * Ålder: 20. * Längd: 186 centimeter. * Vikt: 92 kilo. * Position: Runningback/def. end. * Kom från: Gefle Red Devils.
Tillbaka Artikel för utskrift
-------------------------------------------------------------------------------- Denna sida är optimerad för upplösningen 1024x768 samt Internet Explorer från version 5.1.
© Värmlands Folkblad | Webmaster
|
|
|
Post by VF on May 6, 2006 8:03:00 GMT 1
AMERIKANSK FOTBOLL Crusaders siktar på att publiken ska återvända
2006-05-06
Carlstad Crusaders tappade en del publik under förra säsongen. Läktarna på Tingvalla har ofta varit välfyllda när laget spelat. - Det är lätt hänt att det stagnerar om man inte kan lägga mer jobb på det. Vi måste kanske erbjuda mer än cheerleaders och grillade hamburgare. Sen är det svårt att få en kontinuitet när vi spelar så få hemmamatcher, säger Johan Larsson, spelare och ordförande i Crusaders.Klubben jobbar hårt för att få publiken att återvända, i år har laget fyra hemmamatcher och förhoppningsvis en semifinal. - Vi har en stor grej på gång till vår hemmapremiär den 20 maj. Men jag kan inte berätta om det än eftersom inget är klart, säger Larsson.
-------------------------------------------------------------------------------- Denna sida är optimerad för upplösningen 1024x768 samt Internet Explorer från version 5.1.
|
|
|
Post by VF on May 6, 2006 8:03:30 GMT 1
AMERIKANSK FOTBOLL Succémannen Shoemaker åter
2006-05-06
Javid Shoemaker hann med att göra tre matcher för Carlstad Crusaders i fjol - och gjorde stor succé som quarterback. Nu är amerikanen tillbaka och med redan från start. - Det är jättekul att vara tillbaka. Jag tror att både jag och laget är bättre i år. Att få vara här hela säsongen tror jag blir ett lyft, säger Shoemaker.
|
|
|
Post by nyheter on May 8, 2006 8:20:26 GMT 1
Crusaders föll tungt
2006-05-08
Mean Machines för grymma igen - vann med 28-13 i premiären Carlstad Crusaders inledde superseriesäsongen i lördags med förlust på bortaplan mot fjolårets svenska mästare, Stockholm Mean Machines. - Tungt, men inte deppigt, säger Johan Larsson, lagets allt i allo.
Stockholms fysik tog överhanden när Crusaders förlorade med 28-13 i premiären av Superserien. Värmlänningarna hade ledningen med 7-0 med bara sekunder kvar innan halvtidspausen. Men Stockholm fick chansen efter att Karlstadslaget dragit på sig ett straff efter att ha felat i försvarsspelet. Med bara sekunden kvar gjorde hemmalaget touchdown och satsade sedan på ytterligare två poäng, med lyckad utgång. Mean Machines gick till pausvila med 8-7. ANDRA HALVAN AV matchen började lika illa som den första slutade för Crusaders. Hemmalaget stal omgående ett uppspel från värmlänningarna och kunde springa hem en ny touchdown. Efter det reste sig aldrig Carlstad och Stockholm kunde kontrollera hem matchen till sin fördel. Trots premiärförlust är det inte allt för deppigt i Crusaders ledet. - Vi är lite osäkra på var vi står och det tar lite tid att spela in ett nytt spelsystem, säger Johan Larsson. Larsson tillhör den kvartett som spelar både i anfall och försvar. Johan Stål, Carl Carlsson och Fredrik Vikberg är de övriga tre. Och snart får kvartetten avlastning. Crusaders inväntar redan till kommande match två-tre nya spelare till truppen. - Carl Carlsson är ett ess, men allt eftersom lördagsmatchen spelades rasade han till en tia. Med de nya spelarna får vi en pigg Carlsson matcherna igenom och det behöver vi, säger Larsson, som inte vill kommentera vilka spelare som är på ingång. Nyförvärvet från Gävle, Marcus Seger, får mycket höga betyg av Larsson efter premiärmatchen. - Trots den stora skillnaden mellan Superligan och division 1 klarade sig Marcus Seger mycket bra. Han kan mycket väl bli årets rookie, säger Johan Larsson berömmande.
DENNIS JOHANSSON
AMERIKANSK FOTBOLL STOCKHOLM 28 CARLSTAD 13
|
|
|
Post by Kingen on May 8, 2006 8:54:40 GMT 1
bra av Carlstad att stå emot MM. Om inte spelarflykten hade drabbat laget så hade matchen varit riktigt jämn, kanske tom vinst för Carlstad?
Men hur f**n kan det vara 100 pers på en match som detta? suck..... finns det inget intresse från allmänheten?
|
|
|
Post by nope on May 8, 2006 9:50:55 GMT 1
bra av Carlstad att stå emot MM. Om inte spelarflykten hade drabbat laget så hade matchen varit riktigt jämn, kanske tom vinst för Carlstad? Men hur f**n kan det vara 100 pers på en match som detta? suck..... finns det inget intresse från allmänheten? nope.. SS e död publkmässigt, ingen (utom de nämaste i SMM) orkar se SMM dominera totalt
|
|