|
Post by Jonas on Mar 1, 2006 11:41:27 GMT 1
Kan ingen officiell person ifrån Crusaders träda fram och förklara situationen?
Ingen Sportchef som vill kommentera läget? Stämmer ryktena om kaos i organisationen? Stämmer ryktena om att flera tunga namn byter lag, och att eventuella comebacker nu uteblir?
|
|
|
Post by haha on Mar 1, 2006 12:41:50 GMT 1
Va bra.. nu kan ni börja sprida rykten om Crusades istället för Marvels! så alla fjortisar.. ta och sprid osanna rykten om CC nu!!
|
|
|
Post by Leakage on Mar 1, 2006 13:17:35 GMT 1
Det handlar nog tyvärr inte om osanna rykten, även om det är enklast för folk att förklara situationen med ett sådant påstående. Men det är nog säkrast att låta oficiella personer kommentera läget istället för att kasta mer bränsle på elden här.
Skulle vara intressant att se vilken coachstab Crusaders har.
|
|
|
Post by Varml on Mar 1, 2006 15:16:22 GMT 1
Många rykten om CC har florerat länge nu. Allt från att allt är kanon i klubben till att si så där 12 av deras bästa spelare kilar någon annanstans. T.o.m. starta ny klubb bara för att ha igång killar som vill satsar på europaspel men inte göra det i CC har hörts i korridorerna. Tyvärr så har man sett det såå många gånger tidigare i svensk fotboll att någon/några "starka" personer lätt kan dra ner en hel klubb så att man fått börja om eller att klubben upphör helt. Tycker det är så synd när vi är så få i den här sporten(som alla dessutom vill att den skall växa) att det kan bli så här och att allt ofta hänger på så sköra trådar. År efter år ett absolut topplag i Sverige och med mycket bra insatser i europacupper till att kanske falla helt. Istället för att hålla på sin sak in i döden så kanske man skall ta ett trappsteg ner eller åt sidan för att hålla sporten vid liv över huvudtaget. Lär av det enda vi kan lära av, historien! Var lite ödmjuk och tänk på sporten i första hand och inte bara på er själva! Ber om ursäkt till andra lag. Vem vill att samma lag skall ta SM-guld 10år till i rad(mer än SMM;-)?
Om någon varit med sedan hedenhös i den här sporten kan ni väl svara på detta med vilka klubbar som varit i samma sits? Klubbar som idag inte är det samma som det en gång varit eller inte finns kvar alls på grund av samma problem. Tacksam för svar!
|
|
|
Post by ojoj on Mar 1, 2006 16:03:21 GMT 1
ojojoj.... den listan kan göras låååååång. Tror nog att de flesta klubbar har varit med om detta (utom SMM, som lyckas skrapa åt sig allt överlevande ur ruinerna...)
Bara för att nämna några som varit i liknande sits:
Uppsala Limhamn Kristianstad Norrköping Solna Sundsvall Göteborg Örebro Västerås Berga Nyköping
|
|
|
Post by tv on Mar 1, 2006 16:54:00 GMT 1
både Örebro och Limhamn har gjort det två ggr utan att lära sig nått
|
|
|
Post by ojojoj on Mar 1, 2006 16:56:31 GMT 1
Även Solna har gjort det två gånger, men dom har i alla fall lärt sig något.... De har bytt namn....
|
|
|
Post by Jesus on Mar 1, 2006 20:21:43 GMT 1
Det verkar som att starka personer nu har tagit tag i Crusaders. Det innebär kanske att spelare kommer sluta, så Wolves kommer väl bli giftiga iår
|
|
|
Post by Tystnaden on Mar 6, 2006 8:42:57 GMT 1
Förstår inte denna tystnad ifrån Crusaders sida? Tidigare år har de varit föredömmen genom att släppa mycket intressant info om vad som händer i föreningen. Nu är däremot tystnaden total. Är det verkligen kris i klubben? Man börjar ju undra nu när ingenting sägs.
Hade jag varit sportchef i Crusaders hade jag genast gått ut och dementerat sådana rykten (om det nu är rykten) för att skapa lugn och harmoni i gruppen.
|
|
|
Post by sf on Mar 6, 2006 8:51:09 GMT 1
Kanske inte finns något att dementera. Alla rykten kanske stämmer.
|
|
|
Post by undrande on Mar 6, 2006 20:32:09 GMT 1
vad är det för rykten som folk undrar över har inte lyckats hitta dom...
|
|
|
Post by Johan Larsson on Mar 10, 2006 1:00:38 GMT 1
Hej Fotbollsvänner, Efter nio år som ansvarig för b la Crusaders matcharr.grupp, sponsorgrupp och arbetsgrupp (samt deltagande i de flesta andra grupper) stod jag 2006 inför ett vägskäl. Ena vägen ledde till förarsätet och den andra till baksätet. Då jag tycker att vi kört lite vilse, och trots eget, förutom heltidsarbete, anser jag mig ha tid, know-how och vilja att leda Crusaders tillbaka på framgångsspåret. Team Spirit, Tydliga roller och Delaktighet blir huvudingredienser i den nya vinnarsoppan. Det har, som säkert noterats, varit en del turbulens i föreningen men trots mina försök att få till möte om vad "folk" tyckt varit jobbigt, tycks ingen missnöjd vilja komma till tals med mig direkt. Man kan ju få för sig att det är ett måste att veta var felen begåtts innan man kan bättra sig men kanske har man fel även där? Man kan ju i sin enfald tro att alla gillade t ex VIP kort, gratis bussresor, subventionerade gymkort eller lyckade matcharrangemang och medialt intresse i stan (givetvis har jag inte varit ensam att uppnå detta). Kanske betyder de tusen och åter tusen timmar som spenderats, med allt från sponsorer och kommunmöten till domarclinics och bankettarrangemang, något? Man kan ju också få känslan att även min bror låg på plus som, förutom grundat klubben, vigt sitt liv åt föreningen och b la haft fina framgångar med A-laget och fem raka SM-guld med juniorerna. Nämnde jag förresten att han startade vår ungdomsverksamhet? Nu rättfärdigar inte detta eventuella fel, men visst känns det fair att veta vad? Dock är inte världen så enkel. Precis som i religion, ser vi världen med olika ögon och det är bara att acceptera. Faktum är dock att alla, som lever i ett civiliserat samhälle, måste rätta sig efter de regler vi demokratiskt sätter, med den exklusiva rätten att lämna föreningen om reglerna inte passar. Just nu planeras ett spelarmöte med förhoppningen att dra ett streck över grollet och göra det bästa av situationen med de spelare som vill lira Crusader-football. Givetvis dör aldrig drömmen om att få lyfta bucklan i september även om fokus samtidigt kommer att ligga på att hitta tillbaka glädjen. Gotta er om ni önskar men glöm inte klassikern – ”Det som inte dödar, härdar”
Johan Larsson Ordförande Carlstad Crusaders crusader@xeratech.se
|
|
|
Post by CCfan on Mar 10, 2006 2:35:44 GMT 1
Go Johan, du om någon förtjärnar att lyfta bucklan
|
|
|
Post by info on Mar 10, 2006 9:05:55 GMT 1
För lite information se www.vf.se Gå in på sport.
|
|
|
Post by Berra on Mar 10, 2006 9:17:58 GMT 1
Tyck vad man vill om grabbarna men deras arbete förtjänar respekt
|
|