|
Post by hasseb on Mar 19, 2006 23:13:01 GMT 1
den förlusten som CC får är Dalin och Forsman Får man inte vara med i ekvationen???
|
|
|
Post by LOL on Mar 19, 2006 23:35:09 GMT 1
Kan inte ni som ska till Karlskoga (vägrar skriva Charle****d, för jäkla tramsigt namn) berätta vad det är som är fel i CC. Och då menar jag konkret, i detalj och sakligt. Som det är nu ökar bara skitsnacket och ryktesspridningen i fotbollssverige och det tror jag inte någon tjänar något på.
|
|
|
Post by felet on Mar 19, 2006 23:37:38 GMT 1
läs igenom forumet, de har nämnt ett antal ggr konkret vad som är fel i CC!
|
|
|
Post by LOL on Mar 19, 2006 23:58:19 GMT 1
De har nämnt vilka personer de inte gillar (bröderna Larsson), ja. Men inte varför, hur osv.
|
|
|
Post by Carlstad on Mar 20, 2006 7:36:18 GMT 1
Vi glömde ngr spelare i från 05- A-trupp ! Stefan Hagdahl(slutat), Ali Sharif(flyttat),August Eriksson(Arlanda),Per Jung(lumpen), Peter Carlsson(lumpen), Calle Asker +Jon Bergström(långtidsskadade). ?-för Martin Ullbrandt+Marcus Jonsson+Per Rindberg+ Carl Carlsson. Om man ser i 05-matchprogram, är 12 spelare utav 36 klara för spel kommande år .
|
|
|
Post by plutten on Mar 20, 2006 8:21:49 GMT 1
CC har ju drabbats av lämmeltågsliknande avhopp tidigare och klarat sej bra men man undrar om dom gör det denna gång.
|
|
|
Post by 1 on Mar 20, 2006 8:39:36 GMT 1
|
|
|
Post by plutten on Mar 20, 2006 8:54:12 GMT 1
Det sägs att all publicitet är bra publicitet. Undras om CC (Larssonbrorsorna) håller med???
|
|
Footballinthecityhotmailcom
Guest
|
Post by Footballinthecityhotmailcom on Mar 20, 2006 9:26:10 GMT 1
Bröderna Larsson ska ha respekt för vad dom har byggt upp. Men precis som i ett företag så kan en klubb/företag bli för stort för en grundare. I stora företag väljer styrelsen då att ta bort grundaren fårn ordförande rollen. Och detta har EN enda anledning.
För eller senare kommer en person som är grundare att göra ett beslut med hjärtat i stället för hjärnan vilket kommer ha dåliga konsekvenser för klubben/företaget.
För klubbens/företagets bästa så väljer ofta personen att kliva ner själv för att på så sätt låta utomstående sköta klubben. Att driva en klubb med hjärtat fungerar i början. Men CC växde ifrån Larsson.
Spelare visade redan förra säsongen ett missnöje med hur saker sköttes. Men istället för att följa hjärnen så föjde Larsson hjärtat och satte sig själv som ordförande under protest från andra. Spelare visade även missnöje med Chris Larsson som tränare. Tror ni verkligen att Johan Larsson kommer ta bort sin bror från tränare rollen. Om han hade följt hjärnan Ja, men nu är det hjärtat vi följer.
Oavsett om det är ett företag eller en förening så måste en grundare för eller senare gå vidare. I detta läget hade det varit bra om bröderna Larsson hade gjort detta förra året. Men nu vart det hjärtat som styrde och 15 spelare är borta på några dagar.
Jag vägrar att tro att 15 spelare försvinner för att dom har fel attityd. Försvinner 15 spelare några dagar efter att Johan har blivit ordförande så är det en tydlig markering. Detta är en sak som Carlstad hade kunnat slippa. Om Bröderna Larsson hade följt hjärnan istället för hjärtat.
Ibland måste man släppa taget, om man vill det bästa för klubben !
|
|
|
Post by Undraren on Mar 20, 2006 9:29:57 GMT 1
Ena stunden sitter folk och skriver att "detta är sånt som skall skötas internt"...och i andra stunden skriver ni att "skriv konkreta exempel".
Hur skall ni ha det?
Klart är i alla fall att media nu har fått nys om detta och det fanns ju en artikel redan i höstas. Där kan man utläsa vissa konkreta exempel.
"- Chris fungerar bra med vissa och mindre bra med andra. Endera har man honom med sig och då är allt bra. Har man honom mot sig är det förjävligt. "
"- Och så är det broderskärleken. Johan har aldrig gjort ett fel."
"- Vissa gånger när han coachar och man påpekar något vägrar han lyssna."
I Artikel där Jay Reed förklarar sig ges andra konkreta exempel:
"- Sedan är jag besviken på hur headcoach Christian Larsson hanterade en massa detaljer. - Han försökte alltid nedvärdera oss amerikaner och menade att vi inte visste vad vi pratade om."
"- Den enda spelare som hade problem med mig var Johan Larsson. Jag tror det beror på att det inte längre var han som var lagets stjärna."
"- Ingen respekterar honom. Då han blev headcoach var det väldigt många som inte längre ville spela för Crusaders. Dessutom står han och säger att han är Sveriges bästa coach när vi har slagit de dåliga lagen i serien. Jag tycker dock att en bra coach kan åtgärda felaktigheter i spelet och slå de bra lagen, som Mean Machines och Templiers i Paris..."
Detta är vissa konkreta exempel som jag hittat. Vissa personer "vågar" säga det och stå för det andra personer uttalar sig anonymt.
Finns säkert argument mot dessa påståenden som står i tidningarna redan men ni frågade ju om konkreta exempel på vad som kan vara fel inom Crusaders.
Som jag tolkar det så är felet att Christian och Johan har kört sitt race och folk har endera fått stå på deras sida, eller stå ute i kylan. Är kanske det folk tröttnat på.
|
|
|
Post by Larry P on Mar 21, 2006 19:49:02 GMT 1
När jag höll på som föreningsaktiv, så fanns det några riktiga dökött, både i styrelsen och på planen. Den ena slog svenska rekord i bortförklaringar, den andre var av kalibern: "Kan du hjälpa till med att ta fram skydden för målställningen?" "Va faaaa ska ja göra aaaaalllt. Ja måste för faaaan koncentrera mig iför matchen". Och har man den typen av gnälliga personer i en förening, då mår man bäst av att slippa dessa. Crusaders webmaster, domaransvarige, materialare, ungdomsansvarige, speaker, ett par ungdomsledare försvinner. Tur för Crusaders att det bara var dökött.
|
|
|
Post by asd on Mar 22, 2006 12:52:33 GMT 1
ja du garry tur att det bara är dö kött
|
|
|
Post by get real on Mar 22, 2006 13:22:05 GMT 1
det är lite kul när sånna som garry antar att de vet allt bara för att de snackat med en sida, för du har väl bara snackat med johan larsson om den här frågan?
svårt att tro att du ringt upp nån av de som lämnat laget, hasse cullberg kommer i princip bli omöjlig att ersätta han var CC´s viktigaste kugge till framgång, nejdu garry dags att ta bort skygglappen, johan l är en den coole bootsbärande trevliga killen som du alltid ger 2 st + i dina matchrapporter
|
|
|
Post by get real on Mar 22, 2006 13:22:41 GMT 1
inte den...skulle det stå
|
|
|
Post by Garry N on Mar 22, 2006 15:08:27 GMT 1
Nja, det var väl en del som inte stämde där. Har inte pratat med Johan sen SM-final dagen. Relaterade bara till gnällandet i allmänhet, då jag tycker mig sett alltför mycket likadant även i andra sammahang och föreningar. Både när det gäller amerikansk fotboll, rundboll och där jag var föreningsaktiv senast, innebandy. Och jag vidhåller stoiskt det jag skrev angående "dökött". (Notera att jag inte på något sättvill kalla de flyktate Karlstadpojkarna detta, i och med att jag inte vet varför de försvinner. Jag har heller ingen aning om vilka funktioner de haft i övrigt inom föreningen). I de fall jag varit föreningsaktiv har det varit befriande att bli av med dessa, även om det kanske inte sportsligt varit det bästa just då. (Och jag antar att de tyckt det varit lika befriande att slippa mitt och andras tjat). Förresten var det väl flera år sen jag gav Johan två plus utom möjligen för bootsen Calle Carlsson har snott alla superlativer jag haft för Crusaders. mvh Garry
|
|