|
Post by plutten on Mar 17, 2006 15:34:50 GMT 1
Jag tycker det är ganska klent av folk att gnälla om att "jag blev överkörd", "de är så dumma" osv, osv, man får aldrig höra konkret vad som gjorts och varför ingen annan gör bättre.
|
|
|
Post by 50cedis on Mar 17, 2006 18:29:40 GMT 1
Jag känner inte Brödena L och umgås inte med någon från Karlstad, kan bara säga att de som jag lärt känna på LL läger är trevliga. De som är inblandade i Karlstad affären hur mycket fel som begåtts eller inte. Vem som har skulden vem som är idiot etc. spelar liten roll i helheten.
SLUTA SNACKA SKIT. SE DET SOM EN FÖRLUST FÖR SPORTEN.
Jag gillar inte heller CC tycker att de borde vinna (Unfairplay) varje år. Men det hör inte till saken.
|
|
|
Post by Garry N on Mar 17, 2006 18:37:54 GMT 1
Det har gnällts i samtliga föreningar jag varit inblandad i, och det har varit en del genom åren. I samtliga fall har gnällandet kommit från medlemmar, spelare och styrelsemedlemmar som inte presterat ett uns för att föra verksamheten framåt. Jag känner igen situationen så otroligt från en innebandyklubb jag var med i. De största eldsjälarna jobbade arslena av sig, både på och vid sidan av planen. Då och då tvingas man fatta impopulära beslut, tillhör man sen de bättre när det handlar om den idrottsliga biten, då blir det än värre. Nån känner sig osidosatt, snackar skit med nån annan och sen är bollen i rullning, precis som situationen tycks vara i Karlstad. Jag hoppas Johan och Christian håller ut i stormen. Det hela brukar gå över, och det man förlorar är oftast bara sånt man ändå kunde vara utan. De som har hjärna nog att fatta hur mycket jobb som måste läggas ner stannar kvar. De andra växer förmodligen upp också så småningom... eller slår upp fredagsgroggen nåt år senare, ca 40 kg tyngre och säger "ja va minsann meä ja oxå å ja kunnde blitt jävlit bra alltså". Förresten, man måste inte älska sin coach.... Jag hatade Rulle när vi spelade rundboll. Man behöver inte älska sin ordförande.... jag menar, vem kan älska Andreas Östlund, förutom möjligen hans mor... Keep it up Larsson brothers. Jag tror ni tar silver i år igen.... Och i det sista ligger ingen ironi. För vad många inte fattar är att det trots allt är jävligt bra gjort att bli tvåa bakom Sveriges bästa lag. mvh Garry
|
|
|
Post by sluta on Mar 17, 2006 18:52:42 GMT 1
så 2 killars röster väger mer än 20 andras? sluta framställa det som att bröderna larsson är de enda som nånsin lyft ett finger i crusaders historia
|
|
|
Post by Demokrati on Mar 18, 2006 1:14:16 GMT 1
så 2 killars röster väger mer än 20 andras? sluta framställa det som att bröderna larsson är de enda som nånsin lyft ett finger i crusaders historia Vad som hänt tidigare i en klubbens historia spelar väl ingen roll. Det är väl vad som händer i nutid som betyder något. Många försöker leva på gamla meriter, det var bättre förr snacket. Det leder bara bakåt. Nytt år, ny säsong och nya tag. Hoppas på ett bra år för Crusaders. Vissa lägger av och andra byter klubb. Kanske är det vad som behövs för att man ska kunna få till en posetiv utvecklingskurva. Ska bli roligt att följa. Dom blev uppenbarligen valda av en majoritet så alla negativa röster får ju bara acceptera. Demokrati.
|
|
|
Post by coolt on Mar 18, 2006 12:47:35 GMT 1
coolt garry du menar att om man tappar minst 10 spelare till andra klubbar och kanske ytterligare 10 som slutar, många med lång erfarenhet och meriter i både jr och sr landslag nfl euro läger och collage osv, så är det nåt som man lika gärna kan klar sig utan otroligt iså fall så måste dom ju ha värvat 20 stycken med bättre meriter
|
|
|
Post by plutten on Mar 18, 2006 13:59:09 GMT 1
Man undrar ju hur många av dom som lämnat cc verkligen varit öppna med sitt missnöjje med Larssonbrorsorna och hur många som bara krupit iväg utan att försöka ändra situationen.
|
|
|
Post by hmm on Mar 18, 2006 14:22:04 GMT 1
tror inte att det är något man kryper ifrån när 12 spelare nästan alla a-lag sticker...
|
|
|
Post by Garry N on Mar 18, 2006 15:33:59 GMT 1
Ja, vill man misstolka vad nån skriver så går det ju alltid att göra detta.... Summa sumarum av det jag skrev var att man inte måste älska alla och att det oftast gnälls av folk som inte gör någonting.
När jag höll på som föreningsaktiv, så fanns det några riktiga dökött, både i styrelsen och på planen. Den ena slog svenska rekord i bortförklaringar, den andre var av kalibern: "Kan du hjälpa till med att ta fram skydden för målställningen?" "Va faaaa ska ja göra aaaaalllt. Ja måste för faaaan koncentrera mig iför matchen". Och har man den typen av gnälliga personer i en förening, då mår man bäst av att slippa dessa.
Självklart är det inte bra att tappa en spelare av Håkanssons kaliber. Men missnöjda spelare gör sällan sitt bästa (om det gäller Erik vet jag inget om) och då är det i längden bättre att släppa fram andra om man har några.
Sen vet jag inte om man räknar spelare som Kalle som förluster, då han exempelvis sa sig absolut spelat färdigt, redan för 2 och ett halvt år sen.
Och att "klara sig bättre" behöver inte gälla kortsiktigt. Superserien är ju av nån anledning stängd... således behöver man inte oroa sig för att åka ur, utan kan bygga framåt om man vill.
|
|
|
Post by asd on Mar 18, 2006 16:09:03 GMT 1
hur som helst så har ju kalle skrivit på för karlskoga dom har tappat 13 spelare till andra klubbar plus att en hel del kommer att sluta hur många klubbar har råd med det och till vilket pris
det måste ju finnas en rätt så bra förklaring till att fem spelare med landslags meriter går till ett div 2 lag el?
|
|
|
Post by spp on Mar 18, 2006 16:10:19 GMT 1
de vill kanske varva ned? sen tappade cc runt 15 spelare ifjol(dock har några gjort comeback) inte lätt det där, tur att blaget hade en rätt så saftig trupp
|
|
|
Post by asd on Mar 18, 2006 16:11:07 GMT 1
saker och ting lär ju vissa sig antingen i år el nästa om det verkligen var värt det
|
|
|
Post by kolla on Mar 18, 2006 16:13:27 GMT 1
kolla in namnen på dom som går och hade dom velat varva ned så hade dom väl spelat i carlstads b-lag
|
|
|
Post by gissare on Mar 18, 2006 17:26:19 GMT 1
Det kanske inte blir nåt B-lag i CC, om så är fallet kan jag förstå att dom drar. Jag har i alla svårt att tro att det blir B-lag för CC när U19 har säsong samtidigt.
|
|
|
Post by En av de som gr on Mar 18, 2006 17:52:15 GMT 1
Som du skriver Garry så behövs det folk som hjälper till i en förening och inte en massa dökött. Tror inte man ska se de flyende spelarna som tunga spelarförluster i första hand utan kanske främst förluster på annat sätt.
"Sen vet jag inte om man räknar spelare som Kalle som förluster, då han exempelvis sa sig absolut spelat färdigt, redan för 2 och ett halvt år sen"
Oh ja Kalle har ryggproblem och sagt att han ska sluta osv, men förlusten kanske ligger i att han inte kommer hjälpa till med coachning i CC vilket kan vara nog så viktigt. CC har ett problem när det kommer till spelare som slutat spela, det finns inte många som vill hjälpa till vid sidan om. Så kanske det är i alla klubbar i sverige vad vet jag? Kalle vill hjälpa till med fotbollen men dock inte i CC och därför bör han nog räknas som en förlust.
|
|