|
Post by plutten on Apr 4, 2006 10:08:10 GMT 1
Utan att någonsin varit ett fan av J. Larsson så måste jag säga att han ger ganska bra svar på tal. PAF tar upp saker som borde vara borta och glömt för LÄNGE sedan. Å andra sidan har jag hört från extremt välunderrättad källa att Johan aldrig kunnat ta kritik. Vare sej den varit befogad eller ej.
|
|
|
Post by df on Apr 4, 2006 10:11:25 GMT 1
Spelar väl ingen roll att det var gamla saker som dras upp. Saken är den att Johan enligt honom själv ALDRIG har gjort del. Nu fick han svar på tal med en hel drös av saker som han har hanterat som ett paket med messmör.
Han är idag likadan som han var 1999 för 7 år sedan och det är just därför spelarna drar från klubben.
|
|
|
Post by Fd Crusaders on Apr 4, 2006 10:16:51 GMT 1
Håller fullständigt med dig plutten, detta borde vara överspelat och glömt för längesen. MEN, problemet är att inget någonsin har utretts och avslutats. Sen har man inte viljat lära vad konskvenserna blir av detta agerande. Hade inte BD kommit till CC hade detta som händer i år hänt 2002.
|
|
|
Post by haha on Apr 4, 2006 11:21:41 GMT 1
Sorliga människor som tar ett sånt här problem på ett forum! Visst det kan vara kul läsning för utomstående men ne. haha. "Keep it in the family"
|
|
|
Post by GBG on Apr 4, 2006 13:40:32 GMT 1
Kan inte denna tråden tas bort helt eller rensas då den skadar både sporten och Carlstad Crusaders, samt Johan Larsson.
Alla kan inte vara älskade av alla och man bör ta upp sådana här saker mellan 4 ögon och inte i ett allmänt forum.
//GBG
|
|
|
Post by Fd Crusaders on Apr 4, 2006 13:48:27 GMT 1
Kanske inte bästa sättet att föra diskusionen på ett forum. Men att inte säga att detta har diskuterats mellan fyra ögon hur många gånger som helst är extremt fel. Sen att det "ena" sidan i konflikten förnekar det är en annan sak.
|
|
|
Post by roster on Apr 5, 2006 12:12:03 GMT 1
då var rostern på www.crusaders.se uppdaterad, men visst har väl inte gbg killarna just marvels som moderklubb?
|
|
|
Post by sp on Apr 5, 2006 12:57:53 GMT 1
ingen Ullbrant men Danjel Lövgren gör comeback, ska bli spännande och se vilka från ulagsrostern som plockas upp
|
|
|
Post by Gurra on Apr 5, 2006 16:11:51 GMT 1
Minst ett halft dussin på den rostern som INTE kommer att lira i år...
|
|
|
Post by wow on Apr 5, 2006 16:12:42 GMT 1
ojojoj hela 6 st som inte ska lira!!!
|
|
|
Post by oj on Apr 5, 2006 17:32:40 GMT 1
Ingen dålig roster CC har, ser riktigt bra ut. Jag förstår inte varför de inte ställer upp med ett B-lag i år, med tanke på antalet spelare. Ser inte ut som om det saknas folk på någon position alls. Är jag helt blåst eller stämmer inte listan?
|
|
|
Post by spelare on Apr 5, 2006 17:38:01 GMT 1
det är par st(cirka 10) som ska bort från blagets roster också...
|
|
|
Post by Conny on Apr 5, 2006 20:08:13 GMT 1
skulle nog tyvär säga närmare 20...
|
|
|
Post by TB on Apr 5, 2006 20:35:13 GMT 1
varför ska ett superserielag som inte har 45 man starta ett blag?
|
|
paf
Bänkvärmare
|
Post by paf on Apr 5, 2006 22:13:12 GMT 1
Johan,
Du bad om exempel och du fick exempel.
Att du och jag inte tycker lika är jag helt med på och ser inga problem med det heller, sånt är livet. Det jag däremot inte accepterar och som jag också påpekade i mitt inlägg var hur NI hanterar det när sådana som jag inte tycker lika som ER. Laguttagningen var ett tydligt konkret exempel på vad som kan hända om man inte håller med. Vad det har med dej att göra är enkelt.... för du har slagits med näbbar och klor för att försvarat det.
Att en del av det jag drog upp i mitt inlägg har några år på nacken var att förklara ursprunget till det som idag sker i föreningen, men även påvisa att ditt beteende är precis likadant idag som för 5 år sedan och det är det som är så tragiskt.
Att det finns de som försökt prata med dig vet både du och jag om. Det blir bara patetiskt när du tokljuger om detta. Jag har läst de fulmail som kom efter tidningsartikeln i höstas och jag vet också att det finns de som försökt nå fram till dig nyligen.
Visst är det jobbigt att få kritik, men det kommer med kaptensbindeln. Plockar man upp ledarrollen så får man även ta med det som inte är lika roligt. Att du gjort enorma insatser för föreningen ger inte dig en ursäkt till ditt beteende. Den som springer mest och längst blir inte med automatik kapten!
Du som "demokratiskt" vald ordförande äger inte rätten att tala om vilka som får vara med i en förening allt eftersom det passar dina intressen. Du äger inte rätten att vräka ur dig vad som helst till vem som helst. Du äger inte rätten att frysa ut, smutskasta och förlöjliga sådana som har andra ideer än dig. Detta beteende liknar mer en annan typ av styre än demokrati.
Nej jag är inte med. Dock gjorde du mig förbannad med dina löjliga inlägg där du anklagar dina lagkamrater som tröttnat på Ert beteende för att förstöra föreningen. De finns ett flertal andra saker som har skadat klubben mångfaldigt mer som du jobbat maniskt med att försvara och rättfärdiga.
Senast jag lämnade in ett förslag till styrelsen, så tog du emot det och läste igenom det. Du tittade på vilka som skrivit under det sedan läste du upp namn för namn och frågade vad dessa har gjort för klubben som kunde mätas med det du gjort. Du slängde ifrån dig papperet och talade om att du tog inte sån skit ifrån sådana loosers. Därefter kom ett riktigt utdömning med ett flertal påhopp per mail. Så Johan, vad finns det som motiverar mig eller någon annan att göra om det nu då du dessutom sitter som ordförande?
Visst är det galet att sådant här kommer upp på ett forum. Ideen med ett forum är dock att ideer, tyck och tänk som inte får utrymme på annat sätt fritt kan lyftas fram. Kan någon tala om för mig och andra hur detta kan tas upp på ett bättre sätt, ett bättre sätt än de som redan provats?
Att viljan finns att stänga tråden förstår jag. På andra ställen där man praktiserar den typen av styren, beskrivet ovan, så är just stoppandet av yttrandefriheten ett av de mest effektiva och mest använda verktygen.
Om jag hade tips och ideer på att göra saker bättre? Du verkade inta ha tagit åt dig av mitt tidigare inlägg så här kommer ett förtydligande. Johan om du verkligen ville lösa detta så är det hur simpelt som helst. Svälj stoltheten, lägg undan principerna, packa ner svärd och sköld. Om du satte dig ner med de som protesterar och var ödmjuk och verkligen ville lyssna och förstå. Detta utan att komma med en massa försvar och ursäkter (påhopp) samt se till att visa bättring så vore detta löst. Visa respekt så får du respekten tillbaka. Detta istället för att ignorera personerna i fråga och tycka synd om Er själv. Du behöver inte bevisa för alla att du gjort mest. Vi vet det redan och vi respekterar dig för det. ...men jag tror inte du vill!
Apropå bitter....det finns bara två i denna soppa som är bitter. Den ena så bitter att inte bli upplyft tillräckligt så han måste göra det själv per mail, den andre för att han inte får göra som han vill så han sitter hemma och tjurar och vägrar hälsa på de han möter. Vad har jag att vara bitter över?
Till sist, jag fick svar på tal??? Svar på vad? jag ställde ett flertal frågor/påståenden och fick inte svar på en enda.
Lycka till!
P-A ”Ace of Spades”
|
|