|
Post by brainiac on Jun 7, 2007 21:25:46 GMT 1
Om ekeby kommer runt med sina saftys på utsidan och kan stoppa alexis och deras option som ystad gjorde har ekeby en stor chans, om de inte får stop på deras option så blir det en konfortable seger för de rödklädda. Krtistianstad segrade över ystad men det bevisar inget då ystad tydligen kom med sargat lag. Predators kom oxå med sargat lag i den mån det nu har någon betydelse. Det spelare som är på plan spelar och det blir ett resultat...om inte om hade funnits så hade vi fortfarande åkt rövsläde på isblock.
|
|
|
Post by Afaan men on Jun 8, 2007 12:57:29 GMT 1
Jo, men fattas man Tommy som dom gjorde så e det en skillnad. Tror han har gjort mer än hälften av deras poäng änsålänge. Ex va det bara han som gjorde poängen mot Ekeby då de vann (har för mig det). Så med Tommy hade K-stad blivit totalförnedrade.
|
|
|
Post by 69 Rockets on Jun 8, 2007 15:47:19 GMT 1
Klart att vi saknar Tommy, men en spelare kan inte vara grunden till om ett lag vinner eller inte. Så som jag känner det på planen så är det mer som att attityden eller varför inte moralen ändrar sig när Tommy inte är med, han är inte bara en kompis i laget han är en förebild och en man tittar på efter ledarskap. Tror säkert att de andra lagen har spelare som lyfter sina medspelares moral på planen, för att nämna några som jag som motståndare kan se, Joel i Ekeby, Kostas i Kristianstad och Manning i Limhamn. De lyfter fram sina lag och sina spelare med hjälp av deras ledarskap, själv känner jag iaf att Tommy saknas på planen för det är inte samma känsla att spela utan honom, klart man spelar och ger järnet ändå men känslan blir inte densamma utan ledarskap.
|
|
|
Post by brainiac on Jun 9, 2007 22:27:22 GMT 1
Jo, men fattas man Tommy som dom gjorde så e det en skillnad. Tror han har gjort mer än hälften av deras poäng änsålänge. Ex va det bara han som gjorde poängen mot Ekeby då de vann (har för mig det). Så med Tommy hade K-stad blivit totalförnedrade. dream on baby....
|
|
|
Post by Update on Jun 10, 2007 21:44:52 GMT 1
12 - 20 till ekebys favör denna söndag kväll i Kristianstad. En överhettad match som var tajt ända in i sista sekunderna..
|
|
|
Post by WR 85 Greys on Jun 10, 2007 21:45:58 GMT 1
Ekeby Greys 20 - 12 Kristianstad Predators sjukt rolig match //Aleksandar Tomovic WR #85 Ekeby Greys
|
|
|
Post by EKEBYFAN on Jun 10, 2007 21:52:27 GMT 1
Bra gjort som vanligt Ekeby !!
|
|
|
Post by Deep South on Jun 12, 2007 6:49:50 GMT 1
inför sista omgången ser det intressant ut. Om Ystad vinner över Ekeby så slutar Ystad, Ekeby och Kristianstad på samma poäng. Om detta inträffar kommer Ystad att ha besegrat Ekeby 2 ggr, Ekeby har besegrat Kristianstad 2 ggr och Kristianstad har besegrat Ystad 2 ggr ;D
Jag antar att det blir målskillnad i inbördes möten som avgör seriesegraren då.
|
|
|
Post by Informer on Jun 12, 2007 7:33:34 GMT 1
Inför sista omgånge har Ystad och Ekeby avgöranet i sina egna händer då de möts. Krstd har teoretiska chanser om de besegrar Limhamn och Ystad vinner. Om Ekeby vinner är saken klar, de tar hem serien med 5 segrar och en förlust. Även oavgjort räcker för Ekebys del. Men om Ystad vinner så hamnar alla tre lagen på på samma poäng och avgörandet sker genom att räkna bort alla Limhamns resultat för att få fram en inbördes tabell mellan de tre lagen. I den nya tabellen har fortfarande lagen samma poäng och den inbördes målskillnaden blir avgörande.
Inför sista omgången är målskillnaden Krstd 68-67 +1 Ekeby 45-40 +5 Ystad 42-48 -6 där måldifferensen i matchen Ekeby-Ystad blir avgöande (förutsatt då att det blir Ystadsvinst). Vinner Ystad med: 1) högst 3 poäng är Ekeby seriesegrare med bästa inbördes målskillnad för de tre lagen. 2) 4 poäng får Ekeby och Krstd samma inbördes målskillnad mellan de tre lagen och då avgörs det av den totala målskillnaden inkl matchern mot Limhamn. 3) 5-6 poäng vinner Krstd serien med bästa inbördes målskillnad för de tre lagen. 4) 7 poäng får Ystad och Krstd samma inbördes målskillnad mellan de tre lagen och då avgörs det av den totala målskillnaden. 5) 8 poäng eller mer så vinner Ystad serien på bästa inbördes målskillnad.
För den totala målskillnaden blir det resultaten mot Limhamn som fäller avgörandet. Inför sista omgången ser det ut så här Ystad +88 Ekeby +56 Krist +35 plus resultatet från sista omgången.
Krstd bör med andra ord se till att vinna med 54 poäng för att inte mista seriesegern vid en en knap seger för Ystad med 7 poäng. Om Ystad vinner med 4 poäng så räcker en seger för Krstd med 22 poäng för att ta sig förbi Ekeby.
Att vinna med 54 poäng kan vara knepigt då 50 poängsregeln i juniormatcher ger ett lag rätt att avbryta match vid 50 poängs underläge eller mer. Krstd måste i så fall pricka in +48 eller 49 poäng innan man gör en sista TD. +46,47 poäng + en TD ger i så fall +52,53 och om motståndarna väljer att avsluta innan EP så faller man på mållinjen. Vid +48,49 kan även en saftey vara förödande.
OM Ystad nu vinner mer 7 poäng och Kristianstad vinner med 53 så blir lagens totala målskillnad också den samma och då vinner det lag som har gjort flest poäng total. Här har Ystad 132 mot Krstd 103, men för att detta senariot skall bli verklighet så måste Krstd vinna med exakt 53 poäng och har då minst 156. Ystad måste i så fall göra minst 24 poäng på Ekeby för att kunna matcha Krstd.
Eftersom lagen spelar vid olika tidpunkter så har Ystad och Ekeby läget klart för sig när deras match startar.
(Med reservation för någon felräkning i plussandet)
|
|
|
Post by Uiko on Jun 12, 2007 11:18:58 GMT 1
SSAFF blir den mest spännande serien i år alltså Jag tror inte Limhamn skulle välja att avbryta matchen och tycker heller inte att de ska göra det om det blir mer än 50poäng.
|
|
|
Post by Rockets on Jun 12, 2007 20:36:51 GMT 1
De blir som sagt en spännande helg i södra där Rockets spelarna har två öden i sina händer... de har seniormatchen på lör och ekeby på sön, lär bli mycket tufft... båda matcherna avgör om de ska vinna serierna eller inte...
tycker själv att de är en rätt taskig situation för de spelarna som dubblar, seniorlaget betyder lika mycket som u19 och rockets kommer ge allt på seniormatchen dagen innan den så viktiga u19 matchen...
så vi ber om regn och ingen sol så vi kan göra allt för att slå ekeby dagen därpå...
ser fram mot en mycket spännande helg!!!
|
|
|
Post by bah on Jun 13, 2007 14:56:15 GMT 1
Jag jag tycker oxå att det är dumt med u19 och seniorsäsongerna samtidigt. Som argument för det nuvarande systemet har jag hört:
-SM finalerna på samma gång (senior, u19, u16) -Om man lägger u19 på hösten så spelar de som även spelar seniorfotboll under många månader...dom blir kanske trötta på fotboll.
Personligen tycker jag inte att de argumenten håller.
-SM finalerna samtidigt.....visst kul....men inte nödvändigt...jag tycker inte det gett sporten mer publicitet vilket jag tror var en av anledningarna att ha det så. -Spelarna blir trötta. Det håller inte heller...jag spelade själv både seniorfotboll i superserien på sommaren och u19 på hösten för x antal år sedan. Det var inga problem alls... Det är snarare större risk att spelarna blir trötta på fotboll när man spenderar hela sommaren med träning och 2 matcher varje helg, + dommaruppdrag och eventuella coachuppdrag.
Nä jag tycker man ska flytta tillbaka u19 till hösten. Det leder till bättre fotboll i samtliga serier och förmodligen till att spelarna stannar kvar och spelar längre istället för att sluta i förtid.
Någon som har bättre argument för att ha säsongerna som nu och inte byta tillbaka?
|
|
|
Post by EKEBYFAN on Jun 13, 2007 16:14:56 GMT 1
Ni kan be allt vad ni vill , det hjälper nog inte ändå för jag tror att Ekeby vinner.
|
|
zeb
Starter
Ice Cream with a Cherry on top, aint no other way.
|
Post by zeb on Jun 13, 2007 17:31:05 GMT 1
det är kallt på hösten
|
|
|
Post by sder igen on Jun 13, 2007 19:47:17 GMT 1
Och det e på tok för varmt för football nu på våren
|
|