|
Post by guest on May 20, 2007 1:04:52 GMT 1
limhamn hamnde efter ganska snabbt. Efter första halvleken kom dock defence igång och ekeby fick det mycket svårare. ett offence på limhamns sida som inte kunde prestera något vidare gjorde att defence fick alltid för liten yta att försvara. Att det spöregnade hjälpte inte ett dugg, men sjukt roligt att glidtackla folk Kommer Limhamn vinna något, ganska säker på att de inte gör det. Efter att ha mött alla lagen nu så skulle jag tippa på att Ystad vinner serien
|
|
|
Post by Fd Ystad on May 20, 2007 8:53:15 GMT 1
Limhamn - ekeby, verkar ha varit en svårspelad match med dåligt väder men kom igen! visst det är inte lätt som oskill personal i regn men hallå det är då The big D kommer in och gör poäng efter poäng! Halva serien spelad o Ystad i topp, Men dem har också mött lättare motstånd det kommer helt klart stå emellan kristianstad och Ystad, Vilka vinner? men jag måste säga en sak Ekeby ska ha mycket beröm, ekeby har alltid levt på råstyrka, individuella fysiska prestationer men iår har dem jobbat på sin positions teknik speciallt i Oskill, Ni har utvecklats mycket och ni ser fraliga ut på långsikt!
|
|
|
Post by KYA on May 20, 2007 9:56:56 GMT 1
Jag tror det kommer att stå mellan Ekeby och Ystad vilket gör att sista matchen mellan dessa lagen blir en rysare. Övrigt så kommer K-stad 3:a, Limhamn sist.
Matchen idag mellan K-stad och Ystad tror jag kommer bli väldigt jämn och vågar inte tippa på vem som kommer vinna. Anledningen till detta är att jag har hört att deras poängmaskin, RB Tommy, kommer spela QB denna match vilket jag tror medför mindre poäng för Ystad. Men om Tommy spelar RB så vinner Ystad relativt lätt.
|
|
|
Post by gullegrisen on May 20, 2007 15:23:55 GMT 1
Tommy spelade inte alls. Kristianstad slog Ystad idag med 22-16 i en jämn match där båda sidorna kämpade tills skallarna var blåa.
|
|
|
Post by Skning on May 20, 2007 18:36:59 GMT 1
Känner mig tvungen att påpeka att predators skallar redan är blå
|
|
|
Post by Uiko on May 20, 2007 20:05:42 GMT 1
limhamn hamnde efter ganska snabbt. Efter första halvleken kom dock defence igång och ekeby fick det mycket svårare. ett offence på limhamns sida som inte kunde prestera något vidare gjorde att defence fick alltid för liten yta att försvara. Att det spöregnade hjälpte inte ett dugg, men sjukt roligt att glidtackla folk Kommer Limhamn vinna något, ganska säker på att de inte gör det. Efter att ha mött alla lagen nu så skulle jag tippa på att Ystad vinner serien Njaa, enligt min mening var det ett mindre taggat Ekeby-offence än ett vassare Limhamn-defence som gjorde att det inte blev lika många poäng i andra halvleken som i första.
|
|
|
Post by Uiko on May 20, 2007 20:08:19 GMT 1
Tommy spelade inte alls. Kristianstad slog Ystad idag med 22-16 i en jämn match där båda sidorna kämpade tills skallarna var blåa. Någon som vet varför Tommy inte spelade alls? Matchen dagen innan? Skadad och i så fall hur länge?
|
|
|
Post by gullegrisen on May 20, 2007 23:19:47 GMT 1
Han är sjuk, längd på detta problem är ännu okänt.
|
|
|
Post by Gillar sporten on May 21, 2007 10:53:26 GMT 1
Matchen mellan ystad och Kristianstad var kanske inte den bästa och hårdaste matchen i serien men väl så bra. Det kunde slutat hur som helst men ystad utan 2-3 viktiga spelare bla tommy, och med en seniormatch dagen innan i kroppen plus 4 skadade spelare som gjorde sit yttersta för att vinna matchen blev förtunna på deffence medan deras offence kunde prestera ändå utan tommy och någon saknad oline spelare.. kristianstad körde sin tripple option som ystad hade väldigt svårt med och brödrarskapet kostas/alexis var mycket bra så väl även den tunga fullbacken johan.
Ska bli en helkul match att se när lagen drabbar samman åter igen och då vet båda lagen hur dem spelar så det är att se fram emot.
Till sist vill jag säga att det är kristianstad och Ystad som gör upp om det då ekeby inte ha mycket att säga till om.
Jag vill se fler camps mellan ystad ekeby kristianstad och limhamn, så vi i söder kan utvecklas så som i sthlm. Jag tror att något av dess alagen kan om de får rätt hjälp ifrån sin klubb tränare ssaff ta hem hela superserien för u 19 redan iår. Så kom igen med distriktslag m.m. Södra behöver det!
|
|
|
Post by Uiko on May 21, 2007 11:33:35 GMT 1
Problemet som jag ser det är att ingen vill ta tag i det och göra camps såsom STAFF gör. Dock är det på rätt väg med distiktslagen, först U16, sen U19 till hösten. Måste också tillägga att jag blev väldigt besviken när jag fick höra att det endast kom ett 30-tal spelare spelare till Allstar-uttagningen i Malmö och INGA K-stad spelare fanns så långt ögat kunde nå. Så det ligger inte bara på coacher och eldsjälar, utan även spelare!
|
|
|
Post by EKEBYFAN on May 21, 2007 15:39:00 GMT 1
Ekeby har lika mycket att säga till om i år som dom hade förra året , kanske till och med lite mer eftersom dom är fler spelare i år . Lycka till alla lag och då speciellt Ekeby .
|
|
|
Post by Fd Ystad on May 22, 2007 7:12:24 GMT 1
Nu är inte jag kstad fan direkt absolut inte men jag förstår att där inte kom några.. Dem lägger lägret mitt i en senior u 16 u 19 säsong, mitt i! kristianstad satsar på sm guld i u16 o u19 vilket fårn mitt tycke är helt rätt, då har maninte tid att öva in grejer med andra lag ta ut sig mitt i veckan på ett sånt sätt när man spelar med u 16 o u 19 för guld och båda av deras lag har potential till komma till finalen.Sen att vissa dubblar! Vi snackar i styrelser om att det blir för mycket matcher för u19 om de ska spela med senior samma helg o däröfr slutar spelar bla bla bla, Nää MEN då är det väl int eklokt att lägga in ett träningspass till?
Nej varför inte lägga det i slutet av mars början av april; då säsongen inte börjat då man har lite tid över, plus att dennis svensson t.e. är tränare för u16 limhamn och kan kartlägga många spleare under säsongen då han ser spelare t.ex. så svårt är det inte enligt mig.
Men detta är såklart bara min åsikt.. Kom i igen nu söder det är vi som är framtiden, kolla bara limhamn sthlm:D i superserien, Söder kommer gå långt iår:D u16 guld kstad, u 19 guld, kstad/ystad, senior, limhamn:D
|
|
|
Post by fotboll on May 22, 2007 8:26:53 GMT 1
matchen ystad-kristianstad var jämn rakt igenom. Vill ystad skylla på att de hade 3-4 gubbar borta så visst,men det hade kristianstad likaså. Kristianstad var det bättre laget i söndags och de möts om 2 veckor i retur match. Och jag hoppas den matchen blir lika hård och spännande som gårdagens.
pss
|
|
|
Post by oui on May 22, 2007 8:52:30 GMT 1
Grymt jämn serien ser ut i år. Det finns ingen given vinnare enligt mig. Den enda som är helt borta är ju Limhamn.
|
|
|
Post by Rockets on May 22, 2007 10:05:09 GMT 1
Ingen skyller på något, det var en bra match och en jämn sådan. Kristianstad vann och snart är det dags igen och nästa gång hoppas vi på att dem inte ska klara av den betan Ses i kristianstad era galna göingebor
|
|