|
Shield
May 28, 2007 19:24:08 GMT 1
Post by vet lite on May 28, 2007 19:24:08 GMT 1
Att dem gått elitskolan spelade inte så stor roll men att en av dem varit instruktörer till oss domare, som då instruerar oss i vad vi får och inte får göra.
han om någon borde ju föregå med gott exempel framför andra..
|
|
|
Shield
May 29, 2007 7:17:36 GMT 1
Post by Domare on May 29, 2007 7:17:36 GMT 1
För det första
"ett rykte", redan här så är det i bästa fall andrahandsinformation. Så sanningshalten i detta påstående är därmed mycket låg.
För det andra, vilka matcher är det du refererar till?
|
|
|
Shield
May 29, 2007 8:38:37 GMT 1
Post by vet lite on May 29, 2007 8:38:37 GMT 1
Jag vet att detta har skett då jag sett bilder på det och frågat personer i laget,
vill gärna vara anonym då detta annars kan påverka livet inom fotbollen för mig.
|
|
|
Shield
May 29, 2007 10:17:08 GMT 1
Post by Domare igen on May 29, 2007 10:17:08 GMT 1
Vilka matcher?
|
|
|
Shield
Jul 2, 2007 21:58:22 GMT 1
Post by glamour boy on Jul 2, 2007 21:58:22 GMT 1
alltså jag fattar inte varför alla sura så kallade old school människor inte kan fatta att det finns folk ( jag ) som tycker att en grej som gör sporten så rolig är den stora variation på coola grejer man kan andvända. Alltså jag menar, hur kan folk störa sig på att folk har färgade visir, det ser ju i de flesta fall bara coolt ut däremot kan man bli en smula irriterade på att dom som stör sig på visir och tycker att det ser coolt ut ofta är HELT smak befriade , om vi säger att dom spelar linebacker, ( bra exempel eftersom linebackers kan andvända flest prylar ) typ har 12 olika färger på sin bronsåldershjälm som inte ens är pumpningsbar och nått riktigt pinsamt fult galler , typ en mitt pinne som går lodrätt över hela hjälmen , med några pinnar som korsar eller ännu värre , spela med ett jävla PLASTGALLER !! , nån form av föredetta vit , numera gul brun hardcup chinstrap som sitter lite snett sen som nackskydd en sån där bronsålders neckroll som ser ut som en stor korv man knyter runt nacken .... ;D varför då inte , när båda alternativ SKYDDAR ungefär lika bra , och inte är nån större prisskillnad , köpa en VSR 4 med det snygga fullcage gallret med en pinne där nere , eller kanske en revolution eller schutt DNA som båda ser sanslöst coola ut med rätt galler , butterflyrestrictor nackskydd och kanske nå underarmour grejs och nå coola handskar ? Jag mena när man väljer galler finns det massor med galler som passar ens position och hjälm , varför inte välja ett coolt galler då ? jag tror alla tråkmånsar som är sura på spelare med färgade / mörkt tonade visir ( jag mena allvarligt , ingen kan ju påstå att det INTE ser förjävla coolt ut med spegel / kolsvart visir ... ) bara är sura för att dom har lite smak när dom väljer sin utrustning och köper coola grejer , inte som dom själva , står där med sitt pinsamma plastgaller ... men men smaken är ju som baken .... håller med om att det är en onödig grej av saff att lägga energi på , viktigare att alla har fungerande bas utrustning , jag lyckades själv spela en hel u19 säsong med pee wee axelskydd ;D lite allvarligare än om jag skulle ha en färgad plastbit på hjälmen eller ej
|
|
|
Shield
Jul 3, 2007 1:57:36 GMT 1
Post by linda i greys on Jul 3, 2007 1:57:36 GMT 1
alltså jag fattar inte varför alla sura så kallade old school människor inte kan fatta att det finns folk ( jag ) som tycker att en grej som gör sporten så rolig är den stora variation på coola grejer man kan andvända. Alltså jag menar, hur kan folk störa sig på att folk har färgade visir, det ser ju i de flesta fall bara coolt ut däremot kan man bli en smula irriterade på att dom som stör sig på visir och tycker att det ser coolt ut ofta är HELT smak befriade , om vi säger att dom spelar linebacker, ( bra exempel eftersom linebackers kan andvända flest prylar ) typ har 12 olika färger på sin bronsåldershjälm som inte ens är pumpningsbar och nått riktigt pinsamt fult galler , typ en mitt pinne som går lodrätt över hela hjälmen , med några pinnar som korsar eller ännu värre , spela med ett jävla PLASTGALLER !! , nån form av föredetta vit , numera gul brun hardcup chinstrap som sitter lite snett sen som nackskydd en sån där bronsålders neckroll som ser ut som en stor korv man knyter runt nacken .... ;D varför då inte , när båda alternativ SKYDDAR ungefär lika bra , och inte är nån större prisskillnad , köpa en VSR 4 med det snygga fullcage gallret med en pinne där nere , eller kanske en revolution eller schutt DNA som båda ser sanslöst coola ut med rätt galler , butterflyrestrictor nackskydd och kanske nå underarmour grejs och nå coola handskar ? Jag mena när man väljer galler finns det massor med galler som passar ens position och hjälm , varför inte välja ett coolt galler då ? jag tror alla tråkmånsar som är sura på spelare med färgade / mörkt tonade visir ( jag mena allvarligt , ingen kan ju påstå att det INTE ser förjävla coolt ut med spegel / kolsvart visir ... ) bara är sura för att dom har lite smak när dom väljer sin utrustning och köper coola grejer , inte som dom själva , står där med sitt pinsamma plastgaller ... men men smaken är ju som baken .... håller med om att det är en onödig grej av saff att lägga energi på , viktigare att alla har fungerande bas utrustning , jag lyckades själv spela en hel u19 säsong med pee wee axelskydd ;D lite allvarligare än om jag skulle ha en färgad plastbit på hjälmen eller ej jag tror inte du fattar dom har tagit bort färgade visir för om man blir skadad ser man inte ögonen.
|
|
|
Shield
Jul 3, 2007 6:32:58 GMT 1
Post by suck on Jul 3, 2007 6:32:58 GMT 1
Inlägget var ju ungefär lika intelligen som att spela med peewee skydd....
|
|
|
Shield
Jul 3, 2007 10:54:35 GMT 1
Post by na on Jul 3, 2007 10:54:35 GMT 1
jag tror inte du fattar dom har tagit bort färgade visir för om man blir skadad ser man inte ögonen. själva skadan uppstår ju inte pga själva visiret, utan det är ifall någon blir skadad så måste den medicinskt ansvariga kunna se ögonen. mina åsikter är: a) att det är korkat att spela med PeeWEE skydd edit: undantaget peewee spelare så klart, för dem är det fullständigt normalt att spela i peewee skydd b) det är meningslöst att hålla på och tjaffsa emot en regel som har med spelarsäkerhet att göra.
|
|
|
Shield
Jul 3, 2007 17:15:24 GMT 1
Post by Oscar on Jul 3, 2007 17:15:24 GMT 1
Säkerheten framförallt, helt klart. När utbildad personal i USA har kommit fram till att färgat visir är ett hot mot spelarnas säkerhet anser jag att detta skall följas. Men argument (oftast från old-school-folk) om att det ser "glammigt" ut tillsammans med de andra accessoarerna som tillhör fotboll hör absolut inte till saken. Men här kommer en parantes som ger svar på tal, beskrivningen av linebacker´n är klockren! Jag förstår inte hur ni kan vilja spela i så rent ut sagt skabbiga uniformer, mångfärgade hjälmar, olika färg på byxorna inom laget etc. Låt oss som vill likna riktiga football-players från staterna göra det. Sporten gör sig inte bra utifrån sett när lagen ser bedrövliga ut, kanske inte den viktigaste komponenten i utvecklingen dock, men allt hänger ihop till slut. I andra idrotter i Sverige försöker man åtminstone se propert klädda ut, här får man hånfulla kommentarer inlindat i kommunistisk avundsjuka "är jag ful, ska du f*n också vara ful!"
|
|
|
Shield
Jul 3, 2007 21:50:36 GMT 1
Post by glamour boy on Jul 3, 2007 21:50:36 GMT 1
Säkerheten framförallt, helt klart. När utbildad personal i USA har kommit fram till att färgat visir är ett hot mot spelarnas säkerhet anser jag att detta skall följas. Men argument (oftast från old-school-folk) om att det ser "glammigt" ut tillsammans med de andra accessoarerna som tillhör fotboll hör absolut inte till saken. Men här kommer en parantes som ger svar på tal, beskrivningen av linebacker´n är klockren! Jag förstår inte hur ni kan vilja spela i så rent ut sagt skabbiga uniformer, mångfärgade hjälmar, olika färg på byxorna inom laget etc. Låt oss som vill likna riktiga football-players från staterna göra det. Sporten gör sig inte bra utifrån sett när lagen ser bedrövliga ut, kanske inte den viktigaste komponenten i utvecklingen dock, men allt hänger ihop till slut. I andra idrotter i Sverige försöker man åtminstone se propert klädda ut, här får man hånfulla kommentarer inlindat i kommunistisk avundsjuka "är jag ful, ska du f*n också vara ful!" mm exakt! det var framförallt det jag ville ha sagt , jag VET att det är därför tonade visiren förbjuds det var inte det jag klagade på egentligen, fast jag kanske råkade formulera mig dåligt ... jag VET också att det är korkat att spela med Pee Wee axelskydd i u19 men jag beställde dom när jag spelade u16 och hade inte hunnit / tänkt på at beställa nya, andvände det mest som ett exempel på det här med att alla har bra basgrejer .... men det var framförallt den så kallade " beskrivningen av linebackern " jag ville påpeka resten var mest nån sorts slutkläm ;D
|
|
|
Shield
Jul 4, 2007 9:19:37 GMT 1
Post by wwehd on Jul 4, 2007 9:19:37 GMT 1
Jaha, då var vi igång igen. Kan inte folk fatta någon gång?
Det är enkelt som helst att ändra regeln angående visir.
Det är bara att övertyga alla amerikanska college-coacher och deras skolor om att du vill tillåta färgade visir igen. Och när väl det är gjort så kommer coacherna att ta upp frågan i sin PROP och därefter ändras regeln kommande säsong.
Det är trots allt coacherna och vissa AD's som sätter reglerna för vår sport.
Tills ni ordnat det kan ni väl hålla käft om den här frågan. Ni vet ju vad som gäller!
|
|